    From: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Date: Sun, 17 Jun 2007 13:27:32 +0200

    t...@g...com napisał(a):
    > Zwróciłem się do producenta produktów dla zwierząt z prośbą zezwolenie
    > na samodzielne wykonanie zdjęć jego produktów, które chcę sprzedawać w
    > swoim sklepie internetowym.

    Witam.

    Jeśli ich produkty traktujemy jako utwory, to:

    Art. 33.
    Wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej sprzedaży utworów
    korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w zakresie
    uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego
    handlowego wykorzystania.

    A jeśli nie są utworami, to nie mają podstawy zabronić ich fotografować.

    Prawa do znaku handlowego złamałbyś wtedy, gdybyś oferował swoje
    produkty oznaczone tym znakiem.

    R.