    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zdjęcia produktów - zakaz
    Date: Sun, 17 Jun 2007 01:04:17 +0200

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f51lu7$puq$1@news.onet.pl...

    > Prawo własności przemysłowej określa, że jeżeli z tytułu umieszczania na
    > stronie internetowej informacji o produktach, usługach lub producentach,
    > które są zilustrowane chronionym znakiem towarowym, osiąga się
    > jakiekolwiek korzyści majątkowe, bezpośrednio lub pośrednio (np. dzięki
    > temu portal jest częściej odwiedzany, przez co zwiększają się np. wpływy
    > z reklamy), wówczas powinno się uzyskać zgodę podmiotów uprawnionych. W
    > przeciwnym wypadku używanie chronionych znaków towarowych bez wymaganej
    > zgody, może podlegać odpowiedzialności odszkodowawczej.

    Gdzieś Ty to tam wyczytał? Bo ja znalazłem w art. 155, Prawo ochronne na
    znak towarowy nie rozciąga się na działania dotyczące towarów ze znakiem,
    polegające w szczególności na ich oferowaniu do sprzedaży lub dalszym
    wprowadzaniu do obrotu towarów oznaczonych tym znakiem, jeżeli towary te
    zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej przez uprawnionego lub za jego zgodą. Nie stanowi również
    naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy import oraz inne działania
    opisane wyżej, dotyczące towarów oznaczonych tym znakiem towarowym, jeżeli
    towary te zostały uprzednio wprowadzone do obrotu na terytorium
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego przez uprawnionego lub za jego zgodą.