  • 231. Data: 2023-08-15 17:35:02
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 12:35, Shrek pisze:

    > A w sumie przez analogię do przyczyny interwencji gdzie jest napisane że
    > prawdziwy?
    > A jak podasz fałszywą przyczynę interwencji?

    Mimom to, ze wiem, że to przerasta Twój rozum, to Ci odpowiem. Ja nigdy
    nie pisałem o pisaniu fałszywych powodów, tylko zwracałem uwagę, ze jest
    ich tak dużo, ze zawsze można któryś dopasować. Te "fałszywy", to Twój
    pomysł i już od dawna ofiarnie z tym walczysz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 232. Data: 2023-08-15 17:43:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 11:58, J.F pisze:
    > I pretensji w zasadzie miec nie mogę ... choc jakby policjanci z
    > prokuratorem sie wykazali, to moze by tylu staruszków nie nabrali.
    > A wystarczyło tylko troche nagiąc prawo ?
    Tu nie trzeba nic naciągać, a jeśli to nie było jakoś bardzo wiele lat
    temu, to jeszcze można odkręcić. Tylko to się od innej strony robi i
    znowu już wiele razy o tym pisałem.

    Weź tę umowę i idź do jednostki Policji. Ale nie na dyżur, tylko poproś
    o rozmowę z kimś z pionu Przestępczości Gospodarczej. Z umowy zapewne
    wynika, kto tego kredytu udzielał. Być może uda się ustalić numer
    rachunku bankowego spłaty. Może byli nieostrożni i wpłaty idą na jeden.
    Może są podrachunki zgodne z numerem umowy.

    Jeśli by się udało ustalić te dane dotyczące spłat, to w oparciu o
    wynikające z art. 20.3 pkt 3 Ustawy o Policji można ustalić pozostałych
    pokrzywdzonych. Jeśli zeznają, że podobnie jak Twoją Mamę oszukano, to
    każdy jeden staruszek będzie świadczył na korzyść pozostałych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 233. Data: 2023-08-15 17:44:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 12:02, PD pisze:
    > Rozumiem, że źle to rozumiem?
    Zajęliśmy się kradzieżą - domniemaną. Faceta nikt poważnie nie potraktował.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 234. Data: 2023-08-15 19:01:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Aug 2023 17:43:27 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Tu nie trzeba nic naciągać, a jeśli to nie było jakoś bardzo wiele lat

    Wiele

> [...]
    >
    > Weź tę umowę i idź do jednostki Policji. Ale nie na dyżur, tylko poproś
    > o rozmowę z kimś z pionu Przestępczości Gospodarczej.

    A przyjmujacy zgloszenie nie mogł tego poradzic ...

    > Z umowy zapewne
    > wynika, kto tego kredytu udzielał. Być może uda się ustalić numer
    > rachunku bankowego spłaty. Może byli nieostrożni i wpłaty idą na jeden.
    > Może są podrachunki zgodne z numerem umowy.

    Wiadomo kto kredytu udzielil. Bank. I spłaty idą na rachunek banku.
    Mnie by interesowało, jak by to zrobić, zeby bank im nie przelał
    pieniędzy. I niech sie procesują.
    Umowa zawarta poza bankiem i przysluguje wypowiedzienie,
    wypowiedziałem, ale bank mówi, ze pieniadze przelal na wskazane konto
    (sprzedawcy), wiec teraz trzeba mu oddać.

> [...]
    > pokrzywdzonych. Jeśli zeznają, że podobnie jak Twoją Mamę oszukano, to
    > każdy jeden staruszek będzie świadczył na korzyść pozostałych.

    Jest to jakis pomysł.
    Następnym razem może skorzystam.

    Ale jak tu wierzyc staruszkowi, ktory mowi ze myslał ze to jednorazowa
    kwota, a wychodzi i wie, ze kredyt podpisał?

    W zasadzie, to powinniscie ich scigac za inne oszustwo - przyrzad z
    dwoma migającymi diodami za 4000 zl. Fakt, ze w srodku mikroprocesor.

    No niestety - znaczek CE naklejony, przebadano gdzies na Wegrzech,
    opinie pozytywne przez jakiegos dr podpisane ... no chyba, ze byście
    go przycisnęli, i by pekł po miesiącu w areszcie :-)

    Wiele lat później odpowiedni urząd zadziałał
    https://urpl.gov.pl/pl/decyzja-prezesa-urz%C4%99du-w
    -sprawie-wycofania-z-obrotu-i-u%C5%BCywania-wyrobu-m
    edycznego-bioharmonizer

    Warto przeczytac cała decyzje ... ambitny prokurator by się tego
    podjął i wiedział jak poprowadzić ?

    A moze kalumnie rzucam, i to doskonały wyrób i pomaga?

    A u masz inny sprzet fotonowy
    https://zepmed.pl/pl/c/Bioptron/128
    I nawet droĹźej ...

    Ale niech sie martwia ci, co kupili.

    Ale tego nie ruszą, bo ma za dużo pieniedzy :-P

    J.

  • 235. Data: 2023-08-15 19:04:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Aug 2023 17:32:50 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Widać nigdy nie byłeś pokrzywdzonym.

    Bylem. Nawet całkiem niedawno.

    > Policjant, który dostał sprawę
    > wysyła informacje o wszczęciu postępowania do pokrzywdzonych i
    > zawiadamiającego (co do zasady to może być wiele różnych osób). W tej

    Noe przypominam sobie. Chyba dopiero umorzenie dostałem.

    > informacji są l.dz., jego personalia oraz dane kontaktowe. Jak znalazłeś
    > wzór protokołu z przyjęcia zawiadomienia, to tam obok w innej zakładce
    > jest wzór takiej informacji.

    J.

  • 236. Data: 2023-08-15 19:07:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mimom to, ze wiem, że to przerasta Twój rozum, to Ci odpowiem. Ja nigdy
    > nie pisałem o pisaniu fałszywych powodów,

    Oczywiście że pisałeś. Kffiatek - bierz pana:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 237. Data: 2023-08-15 19:10:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > informacji są l.dz., jego personalia oraz dane kontaktowe. Jak znalazłeś
    > wzór protokołu z przyjęcia zawiadomienia, to tam obok w innej zakładce

    Chyba nie zrozumiałeś poprzedniej wypowiedzi. Często ci się zdarzą -
    może czytaj wolniej;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 238. Data: 2023-08-15 19:14:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 14:12, J.F pisze:

    > I co - nikt nie wpadl na pomysl, zeby wlasciciela busa odwiedzic,
    > czy po prostu nie mieli takiego zadania ? :-)

    Zapewne nikt nawet nie sprawdził - nie miał takiego zadania. No może z
    wyjątkiem sierżanta powadzącego - on raczej sprawdził skoro twierdzi że
    wiedział ale się zmęczył i musiał odpocząć:P

    > Owszem, ale trzeba wiedziec, ze przez to przejechal - moze nie mial
    > innej drogi, moze miał.

    Mówiłem którędy pojechał przez najbliższe skrzyżowanie.

    > A jest na sasiednich i dalszych skrzyzowaniach ?

    Sądzę że tak. Musiałbym się rozejrzeć.

    > Pod okiem kamery, ale jakosc w tamtych czasach raczej nie pozwala na
    > odczytanie numerow.
    >
    > I samochod niedługo potem znaleźli na jakis działkach.
    > A przeciez kamery były tylko na niektórych skrzyzowaniach.
    >
    > A moze kłamali ...

    Może wcale nie kamerami znaleźli - zobacz tu - okazało się że bez
    zdjęcia znalazła się osoba która poznała ten samochód i napisała gdzie
    stoi. Na grupie którą czyta może z 50 i może z 10 jest z okolicy. Plus
    trzy info z mordoksiążki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 239. Data: 2023-08-15 20:20:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 19:04, J.F pisze:
    > Bylem. Nawet całkiem niedawno.
    > Noe przypominam sobie. Chyba dopiero umorzenie dostałem.

    Zobacz, czy nie umorzono w trybie rejestrowym, bo wówczas to prawidłowe.
    Jeśli nie ma żadnych sensownych punktów zaczepienia, to się sprawę
    wpisuje do rejestru i wydaje postanowienie o umorzeniu. Postanowienie
    być musi, byś się mógł na nie zażalić. Nie powiadamia Cie się o
    referencie, bo takiego nie ma. O tym nie pomyślałem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 240. Data: 2023-08-15 20:34:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2023 o 19:01, J.F pisze:

    > A przyjmujacy zgloszenie nie mogł tego poradzic ...

    Nie wiem. Może nie wiedział. Weź poprawkę na to, że ja już stary jestem.
    W szkołach tego nie uczą. Człowiek całe życie się uczy.

> [...]
    > przysluguje wypowiedzienie, wypowiedziałem, ale bank mówi, ze
    > pieniadze przelal na wskazane konto (sprzedawcy), wiec teraz trzeba

    Niekoniecznie musiał bank. Ja znam takie struktury, gdzie to firmy
    udzielają kredytu kupieckiego akurat. Jeśli faktycznie kredytu udzielił
    bank, to trzeba umowę przeanalizować i zobaczyć, jak je wszystkie
    wyłowić z umów bankowych. Może wspólny pośrednik?

> [...]
    > opinie pozytywne przez jakiegos dr podpisane ... no chyba, ze byście
    > go przycisnęli, i by pekł po miesiącu w areszcie :-)

    Ty - i kilka osób na tym forum - masz wypatrzone postrzeganie prawa. Że
    wszyscy przeciwko Tobie. Nie zastanowicie się, czy czasem taki, a nie
    inny stan rzeczy ne wynika z jakiś racjonalnych przesłanek. Jak to
    ogarnąć całościowo i rozwiązać. Bo tu nie chodzi o Twoją mamę i
    odzyskanie 4.000 zł, tylko o odzyskanie wyłudzonych od wielu osób
    pieniędzy. Twoja mama powinna z tym iść do sądu cywilnego.

    > Wiele lat później odpowiedni urząd zadziałał
    > https://urpl.gov.pl/pl/decyzja-prezesa-urz%C4%99du-w
    -sprawie-wycofania-z-obrotu-i-u%C5%BCywania-wyrobu-m
    edycznego-bioharmonizer

    Ale to decyzja administracyjna. Nie wiem, kiedy Twoja Mama to kupiła,
    skoro piszesz, że wiele lat później, to 2015 rok. Przede wszystkim
    należałoby przeanalizować, czy w chwili, gdy kupiła to urządzenie
    sprzedawca nie naruszył prawa. To było jakieś urządzenie medyczne. One
    muszą mieć certyfikaty. Miał certyfikat zgodności "CE"? Jak miał, to czy
    spełniał warunki. Jak nie miał, to czy mógł tak zostać sprzedany.

    Dopiero z tego wywieść oszustwo, że doprowadzono do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem, bowiem urządzenie nie spełniało wymagań, by
    zostać sprzedane.

> [...]
    > nawet drożej ...
    > Ale niech sie martwia ci, co kupili.
    > Ale tego nie ruszą, bo ma za dużo pieniedzy :-P

    Albo ma wymagane certyfikaty. Znowu, jak z tą nadprzyrodzoną mocą
    ALLEGRO. Nie zastanowicie się, z czego wynika, tylko od razu, ze mają
    masę kasy, to się ich Policja boi. Jeśli od zakupu przez Mamę urządzenia
    nie minęło 10 lat (przedawnienie), to napisz do mnie na priv albo zamaż
    same dane osobowe i gdzieś upublicznij mi umowę oraz instrukcję obsługi
    tego urządzenia.

    --
    (~) Robert Tomasik