  • 1. Data: 2003-06-10 09:21:54
    Temat: wysokosc alimentow
    Od: "Tomasz Jaworski" <g...@p...fm>

    mam male pytanko:

    Jakimi parametrami sąd kieruje się podczas orzekania wysokości alimentów?

    Zakładam że ojciec dziecka zarabia powiedzmy 4850 pln netto, matka nie
    pracuje, mieszka ze "znajomym" i nie ma zamiaru podjąć żadnej pracy.

    pozdrawiam

    tomek

    --
    www
    (_)
    | www.jaworski.tk
    \|/ gg:1341808

  • 2. Data: 2003-06-10 10:04:10
    Temat: Re: wysokosc alimentow
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Możliwościami finansowymi ojca i warunkami materialnymi dziecka przed
    rozpadem małżeństwa. Dziecko nie może tracić, po odejściu ojca.
    Pozdrawiam Teresa

  • 3. Data: 2003-06-10 10:18:27
    Od: "bombel" <B...@w...pl>

    > Jakimi parametrami sąd kieruje się podczas orzekania wysokości alimentów?
    >
    > Zakładam że ojciec dziecka zarabia powiedzmy 4850 pln netto, matka nie
    > pracuje, mieszka ze "znajomym" i nie ma zamiaru podjąć żadnej pracy.

    Aleś się stary wpakował, współczuje ( szczerze ), bo z tego co słyszałem to
    mężczyzna w takich sprawach nie ma żadnych szans (płać pół pensji na
    alimenty, nie zawracaj matce d**y, nie zawracaj głowy dziecku bo g***o cię
    ono obchodzi, nie ty je urodziłeś i nie ty będziesz wychowywał, itp..
    itd..), nic tylko s********ć za granicę, takie moje zasłyszane od podobnych
    nieszczęśników zdanie na ten temat,
    ale moze ktoś kompetentyw wypowie się na ten temat?

    zaciekawiony Andrzej.

  • 4. Data: 2003-06-10 10:23:25
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    podobnych
    | nieszczęśników zdanie na ten temat,
    | ale moze ktoś kompetentyw wypowie się na ten temat?

    Jednak dziecko wychować i utrzymać trzeba, co to za ojciec co mając własne
    dziecko, ucieka za granicę w strachu przed odpowiedzialnością. Rada nie na
    miejscu.
    Pozdrawiam Teresa

  • 5. Data: 2003-06-10 10:32:46
    Od: "Tomasz Jaworski" <g...@p...fm>

> [...]
    > dziecko, ucieka za granicę w strachu przed odpowiedzialnością. Rada nie na

    to jest oczywiste .... i nie chodzi tu o pomniejszenie zasobow finansowych
    dziecka, lecz mam powazne obawy co do sposobu rozchodzenia sie
    przeznaczanych funduszy.

    aktualnie place "jeszcze malzonce" 1200pln do tego kupuje lekarstwa, ubranka
    ... ale mam zastrzezenia co do sposobu wydawania trj kwoty przez moja
    malzonke.

    dodatkowa rzecza jest to ze zostawiam mieszkanie dziecku, oczywiscie zonie
    tez ... nie wiem wlasnie czy powinienem walczyc o rozwod z orzekaniem o
    winie, czy na spokojnie przeprowadzic rozwod bez orzekania o winie (glownym
    powodem rozpadu pozycia byla zdrada)

    Myslicie ze powinienem zaangazowac w to profesjonaliste?

    pozdrawiam

    tomek

  • 6. Data: 2003-06-10 10:55:38
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    | to jest oczywiste .... i nie chodzi tu o pomniejszenie zasobow finansowych
    | dziecka, lecz mam powazne obawy co do sposobu rozchodzenia sie
    | przeznaczanych funduszy.

    Wydaje się, że w tej sytuacji nie będziesz miał na to wpływu. To już kwestia
    odpowiedzialności żony przed dzieckiem.

    | aktualnie place "jeszcze malzonce" 1200pln do tego kupuje lekarstwa,
    ubranka
    | ... ale mam zastrzezenia co do sposobu wydawania trj kwoty przez moja
    | malzonke.

    Sąd nie ustali tej kwestii, bo żona będzie twierdzić coś przeciwnego.

> [...]
    | tez ... nie wiem wlasnie czy powinienem walczyc o rozwod z orzekaniem o
    | winie, czy na spokojnie przeprowadzic rozwod bez orzekania o winie

    Jeżeli naprawdę powodem rozpadu była zdrada żony, należy przeprowadzić
    rozwód z orzekaniem o winie. W takiej sytuacji, w przyszłości żona nie
    będzie mogła starać się o alimenty na siebie. A bardzo możliwe, że zrobi
    tak, gdyż sporo zarabiasz i często takie wspólne pomieszkiwanie ze
    "znajomym" żle się kończy, gdy zauroczenie mija a pieniędzy brak.

    | Myslicie ze powinienem zaangazowac w to profesjonaliste?

    Chyba tak, przynajmniej na początek, zanim się nie otrzaskasz ze sprawami
    sądowymi.
    Pozdrawiam Teresa

  • 7. Data: 2003-06-10 11:31:46
    Od: "bombel" <B...@w...pl>

> [...]
    > dziecko, ucieka za granicę w strachu przed odpowiedzialnością. Rada nie na

    wychować i utrzymać jak najbardziej, tylko w przedstawionej sytuacji dziecko
    wychowuje bezrobotna matka, żyjąca jeszcze na utrzymaniu jakiegoś
    przyjaciela, przecież w tej konkretnej sytuacji opieka nad dzieckiem powinna
    być przyznana ojcu (jego stać na jego wychowanie i utrzymanie) ale niestety
    prawo w polsce jest tak skonstruowane jak jest

    p.s. tylko nie próbuj mi wciskac że to matka tylko potrafi wychowywać
    dzieci, bo tak

    pozdrawiam,
    Andrzej dalej bez odpowiedzi.

  • 8. Data: 2003-06-10 11:47:20
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    niestety
    | prawo w polsce jest tak skonstruowane jak jest

    Nie znamy opinii z drugiej strony, tz. żony, a po drugie nie wiemy czy
    ojciec chce się podjąć wychowywania. Nic takiego nie pisze.

    | p.s. tylko nie próbuj mi wciskac że to matka tylko potrafi wychowywać
    | dzieci,

    Ojcowie tak samo potrafią wychowywać dzieci, szczególnie starsze. Ale
    pytanie czy chcą? Czy chcą po nocach nie spać, w dzień siedzieć przy dziecku
    z lekcjami, chodzić po lekarzach, brać zwolnienie z pracy, prać, gotować
    itp. Może jednostki chcą, ale to tylko jednostki, przecież wygodniej odpalić
    pewną sumę albo i nie, miesięcznie i mieć spokój, i więcej czasu dla siebie.
    Pozdrawiam Teresa

  • 9. Data: 2003-06-10 12:57:24
    Od: MikeXex <M...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Jaworski napisał:

> [...]
    > winie, czy na spokojnie przeprowadzic rozwod bez orzekania o winie (glownym

    ehh - jestem teraz w dokladnie takiej samej sytuacji - i tez
    nie mam pojecia co z tym zrobic

    pozdrawiam
    MikeXex

  • 10. Data: 2003-06-10 13:53:08
    Od: "Tomasz Jaworski" <g...@p...fm>

    --
    www
    (_)
    | www.jaworski.tk
    \|/ gg:1341808
    Użytkownik "MikeXex" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ehh - jestem teraz w dokladnie takiej samej sytuacji - i tez
    > nie mam pojecia co z tym zrobic
    >
    > pozdrawiam
    > MikeXex

    a bylo sie zenic;-)