  • 1. Data: 2003-06-10 08:44:32
    Temat: Darmowe oprogramowanie dla firm
    Od: e...@o...pl (ERt)

    Witam.
    Prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza. Ostatnio chce zkomputeryzowac
    moja firme. Zakupilem uzywany komputer bez systemu operacyjnego i
    oprogramowania. Chce zainstalowac na nim system linux (darmowy),
    biurowe oprogramowanie (takze darmowe) oraz program do fakturowania
    (rowniez darmowy). Wszystkie programy (wlacznie z systemem
    operacyjnym) sa jak juz wspomnialem darmowe, a konkretnie oparte na
    licencji GPL (Gnu Public Licence - Licencja publiczna Gnu). Autor
    oprogramowania opartego na licencji GPL zrzeka sie praw majatkowych do
    tego programu (prawa autorskie nadal pozostaja jego).
    Pytanie jest nastepujace: Czy moge w firmie legalnie uzywac
    oprogramowania opartego na licencji GPL? Jakie formalnosci musze
    zalatwic aby zalegalizowac moj komputer wraz z oprogramowaniem w US?
    Czy program do fakturowania trzeba w jakis specjalny sposob
    "legalizowac"?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Borgul

  • 2. Data: 2003-06-10 10:52:53
    Temat: Re: Darmowe oprogramowanie dla firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, ERt wrote:
    [...]
    >+ Pytanie jest nastepujace: Czy moge w firmie legalnie uzywac
    >+ oprogramowania opartego na licencji GPL?

    USy dotąd raz próbowały przeprowadzić taki proces i przegrały
    sprawę przed NSA. IMHO można używać.

    >+ Jakie formalnosci musze
    >+ zalatwic aby zalegalizowac moj komputer wraz z oprogramowaniem w US?

    Żadnych.

    >+ Czy program do fakturowania trzeba w jakis specjalny sposob
    >+ "legalizowac"?

    Nie, musi on spełniać warunki określone w rozporządzeniu
    ministra finansów ds. prowadzenia KPiR:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2000116122
    2?OpenDocument

    Masz tam do wyboru:
    - program spełnia wymogi, wtedy tylko raz na miesiąc drukujesz
    arkusz
    - program nie spełnia wymogów, przepisujesz do KPiR raz na
    miesiąc.
    Sprawa robienia wpisów do ewidencji (nie księgi !) jeśli
    program nie spełnia wymogów jest sporna: zajrzyj googlem
    na *.podatki !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-11 13:59:01
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    ERt chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > program do fakturowania
    > (rowniez darmowy).

    z czystej ciekawości - jaki?

    ostatnio znalazłem Lefthand, piszesz o tym czy istnieją inne?

    pozdrowienia

    marcin