  • 1. Data: 2006-10-24 08:44:44
    Temat: wynajmowanie mieszkania małżeństwu
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    Jak to z tym jest?

    Bać się, że przestaną płacić, a nie będę chceli się wyprowadzić?

    Czego innego się bać?

    Mogę wynająć górne mieszkanie w domku jednorodzinnym, ale nie wiem czy
    warto, czy sobie nie zaszkodzę.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2006-10-24 12:49:09
    Temat: Re: wynajmowanie mieszkania małżeństwu
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Jak to z tym jest?
    >
    > Bać się, że przestaną płacić, a nie będę chceli się wyprowadzić?

    Bać się.

    > Czego innego się bać?

    Że się nigdy ich nie pozbędziesz, bo eksmisja może być tylo do lokalu
    zastepczego, który sam będziesz musiał zapewnić.

    > Mogę wynająć górne mieszkanie w domku jednorodzinnym, ale nie wiem czy
    > warto, czy sobie nie zaszkodzę.

    Zależy na kogo trafisz.

  • 3. Data: 2006-10-24 15:59:44
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    > Bać się.
    lub sie zabezpieczyc, np platnosc z gory za jakis okres. I czeste
    kontrole czy wszystkie rachunki poplacone. Twarde warunki w umowie,
    w przypadku braku oplat wypad.
    Czasem (czesto?) stosowana jest kaucja zwrotna - taka jednorazowa
    wplata zabezpieczajaca Cie przed zniszeniami mienia czy tez 'zniknieciem'
    najemcow bez oplacenia ostatnich rachunkow.
    Do tego odpowiednia umowa - czasy wypowiedzenia, zerwanie
    umowy w przypadku nie zaplacenia itp.
    Przy czym pamietaj - jak dasz krotki czas wypowiedzenia to
    on dziala w obie strony, a ty mozesz zostac bez najemcow (czyli bez przychodu)

    > Że się nigdy ich nie pozbędziesz, bo eksmisja może być tylo do lokalu
    > zastepczego, który sam będziesz musiał zapewnić.
    to chyba nie jest tak do konca. Ludkowie musza miec gdzies staly
    meldunek wiec formalnie maja sie gdzie wyprowadzic (a raczej wrocic).
    Podstawa to nie dawac stalego meldunku.

    Lista o prawie, wiec niech prawnik wyciagnie paragrafy. Ale mnie
    tlumaczylo juz pare osob z branzy mieszkaniowo-sadowniczej
    ze mozna takich ludkow wystawic za drzwi, poniewaz oni nie maja
    prawa wlasnosci do lokalu, sa zas gdzies zameldowani, czyli maja
    sie gdzie przeprowadzic. Problem jest gdy maja staly meldunek,
    wtedy sa jakby pelnoprawnymi mieszkancami. Ale ten problem przy wynajmnie
    nie istnieje przeciez, bo ktos dzis melduje obcego na stale w swoim
    mieszkaniu/domu.

    > Zależy na kogo trafisz.
    tutaj prawda. pomijajac platnosci dochodzi temat pomieszkiwania obcych ludzi
    pod jednym dachem, ich poszanowanie do Twojej wlasnosci i inne takie.

    Wynajmowalem z zona mieszkanie przez pare lat. Od poczatku interesowala
    mnie dluga umowa (2-3 lata) zebym nie musial co pol roku szukac nowego
    lokum. Z gory wiedzialem ze w takim okresie nie bede mieszkania kupowal.
    Wlascicielka nastraszona opowiesciami podpisywala co pol roku
    nowa umowe, a ja nie mialem gwarancji kiedy sie rozmysli. I tak przez
    4 lata. Placilem z gory na 3 miesiace, oplate + czynsze, osobno rozliczalem
    rachunki. Bylem zameldowany czasowo, poniewaz potrzebowalem
    bylo to wymogiem zalozenia telefonu (faceci z kablowki nawet nie sprawdzili :>)
    Gdy pojawilo sie dziecko to wlascicielka bardzo zaczela sie miotac i dlugo
    nie mogla zrozumiec dlaczego nie kombinujemy i nie meldujemy dziecka
    zeby jej 'zabrac' mieszkanie.
    Jakies mity z czasow gdy trzeba bylo miec meldunek w 'miescie' zeby dostac
    w nim prace, i wlasnie opowiesci o ekmisji itp.

    Przy czym zeby nie bylo tak slodko - przed nami probowala
    jakichs studentow ;), potem samotne panienki ;))) jedna z takich panienek
    oglosila mieszkanie do sprzedazy, w sensownej cenie, podszywajac
    sie za wlascicielke i wziela zadatki od 3 osob na pare tysiecy :))
    Policja i takie rozne.
    Czyli jak napisal poprzednik - zalezy na kogo trafisz.

    Sporo ludzi wynajmuje mieszkania i jakos to jednak sie udaje. Po prostu
    ostroznie dobieraj ludzi i zabezpiecz sie dobra umowa.
    Normalne malzenstwa tez potrzebuja wynajmowac mieszkania.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 4. Data: 2006-10-25 00:17:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message

    > lub sie zabezpieczyc, np platnosc z gory za jakis okres.

    za jaki? 10 lat do przodu. Bo jak się ktoś uprze to tyle to może potrwać.

    > I czeste
    > kontrole czy wszystkie rachunki poplacone. Twarde warunki w umowie,
    > w przypadku braku oplat wypad.

    Ciekawe jak chcesz to zrobić.
    Załóżmy, że się wprowadziłem i przestałem płacić. I co teraz zrobisz?

> [...]
    > Przy czym pamietaj - jak dasz krotki czas wypowiedzenia to
    > on dziala w obie strony, a ty mozesz zostac bez najemcow (czyli bez

    Wypowiedzenie działa w ten sposób, że jak chcą to się wyprowadzą, a jak nie
    chcą to się nie wyprowadzą.

    > to chyba nie jest tak do konca. Ludkowie musza miec gdzies staly
    > meldunek wiec formalnie maja sie gdzie wyprowadzic (a raczej wrocic).

    Formalnie to meldunek mogą mieć, a faktycznie tam nie mieszkać od wielu lat.
    A komornik będzie czekał na informację gdzie ma ich eksmitować.

    > Podstawa to nie dawac stalego meldunku.

    A meldunek czy jego brak cokolwiek zmienia?

> [...]
    > ze mozna takich ludkow wystawic za drzwi, poniewaz oni nie maja
    > prawa wlasnosci do lokalu, sa zas gdzies zameldowani, czyli maja

    I pierwsze za co bekniesz to naruszenie miru domowego, po za tym od razu bym
    cię wrobił w kradzież 10 tyś zł, któe leżały w kasetce.
    Po drugie oni bardzo szybciutko wynajmą sobie pokój w hotelu i każdy sąd
    orzeknie przymusowe wprowadzenie ich do lokalu w asyscie komornika i zwrot
    kosztów mieszkania w okresie kiedy ich wyrzuciłeś. Mieszkać w hotelu na
    cudzy koszt to sama przyjemność.

    > Problem jest gdy maja staly meldunek,
    > wtedy sa jakby pelnoprawnymi mieszkancami. Ale ten problem przy wynajmnie
    > nie istnieje przeciez, bo ktos dzis melduje obcego na stale w swoim
    > mieszkaniu/domu.

    Meldunek nei jest do niczego potrzebny, wystarczy umowa najmu.
    Masz wiadomości stare jak świat, kiedy jeszcze za komuny meldunek znaczył
    wszystko.
    Teraz ma znaczenie jak musiś iść do głosowania w wyborach i to wszystko.

    > Sporo ludzi wynajmuje mieszkania i jakos to jednak sie udaje.
    Bo nie wszyscy chcą oszukiwać tylko mieszkać. Ale to jest ruletka.

  • 5. Data: 2006-10-25 07:46:06
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    > Ciekawe jak chcesz to zrobić.
    > Załóżmy, że się wprowadziłem i przestałem płacić. I co teraz zrobisz?
    zapis w umowie ze w przypadku nie wnoszenia oplat masz wypad.
    Umowa wygasa, wypadasz za drzwi.

    > Wypowiedzenie działa w ten sposób, że jak chcą to się wyprowadzą, a jak nie
    > chcą to się nie wyprowadzą.
    wtedy sie im pomaga

    > Formalnie to meldunek mogą mieć, a faktycznie tam nie mieszkać od wielu lat.
    > A komornik będzie czekał na informację gdzie ma ich eksmitować.
    maja meldunek to znaczy ze mieszkaja. Wiec komornik ma ich gdzie eksmitowac.

    > A meldunek czy jego brak cokolwiek zmienia?
    jak wyzej

    nie zrobiles tego poza gadaniem.

    > I pierwsze za co bekniesz to naruszenie miru domowego, po za tym od razu bym
    > cię wrobił w kradzież 10 tyś zł, któe leżały w kasetce.
    a oni bekna ze na podlodze byly mahoniowe deski a teraz sa stare panele.
    Ze wyniesli rodowe meble z debu i inne takie. Jak sie wprowadzali byly,
    a teraz nie ma.
    Kombinujesz jak kon pod gorke. Metody sa rozne. Mozna wylaczyc prad
    i ogrzewanie (moje mieszkanie, nie jest wynajmowane obecnie, poza tym
    nikt za nie nie placi, wiec mozna zdemontowac licznik), a jak
    przyniosa butle gazowa to donosik ppoz i inne.
    Mozna wprowadzic im do tego samego pokoju 2 kibicow
    lokalnej 4ligowej druzyny pilkarskiej - umowa wygasla wiec podpisalem
    nowa z nowymi ludzmi, im nie przeszkadza ze tak ktos mieszka, a
    z mojego punktu widzenia pokoj/mieszkanie mam do wynajecia.
    I co - przyjedzie policja czy komornik i wyrzuci kiboli? przeciez
    oni legalnie wynajmuja mieszkanie.
    Mozna tychze kiboli na priva poprosic o przysluge, jesli ktos bedzie
    bardzo oporny. Kwestia determinacji obu stron. Jesli strona wynajmujaca
    robi to czysto z cwaniactwa, to w ktoryms momencie ucieknie na latwiejszy
    teren. A za nimi pozewik o poniesione koszty...

    Realnym problemem moze byc to ze taki pseudocwaniak jest czesto
    bezmozgiem, i przeswiadczony o tym ze na pewno wie lepiej i sie wymiga
    moze jednak nie uciec...

> [...]
    > kosztów mieszkania w okresie kiedy ich wyrzuciłeś. Mieszkać w hotelu na
    to by z tego wynikalo ze jak sie wprowadza do hotelu tak po prostu,
    i przestana placic oraz odmowia wyprowadzenia to mozna im rowniez
    naskoczyc? Bo czym rozni sie wynajem pokoju w hotelu od wynajmu mieszkania?

    > Meldunek nei jest do niczego potrzebny, wystarczy umowa najmu.
    taka ktora stracila waznosc rowniez? podeprzyj to jakimis przepisami.
    Mowimy o przypadku gdy umowa ulega rozwiazaniu (np z powodu nieplacenia).
    Wiec nie maja juz _waznej_ umowy najmu.

    skoro taki madry jestes to moze napisz jak dokladnie wyglada proces
    wywalenia takich ludzi, ktorych nie wolno wywalic, jakie koszty mozna
    odzyskac itp.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 6. Data: 2006-10-25 08:24:33
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    no dobra, az sobie poczytalem troche.
    jednak wychodzi ze sie bac i nie wynajmowac :/

    pozdrawiam
    Bruno

  • 7. Data: 2006-10-25 09:42:09
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > jednak wychodzi ze sie bac i nie wynajmowac :/

    Dzięki za kostruktywną dyskusję, wiele spraw mi się wyjaśniło.

    Więc mają mieć stały meldunek gdzieś indziej a jednym z punktów umowy trzeba
    dać, że umowa jest ważna gdy zapłacone, a gdy nie, to umowa nie jest ważna.
    I wynajmowanie jest tylko z ważną umową.

    Pokłócicie się dalej?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 8. Data: 2006-10-25 10:52:23
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

> [...]
    > dać, że umowa jest ważna gdy zapłacone, a gdy nie, to umowa nie jest ważna.
    > I wynajmowanie jest tylko z ważną umową.
    no wlasnie to nie jest takie oczywiste. Probowalem grzebac po googlach
    troche, jest jakas ustawa o ochronie lokatorow - nie wolno na bruk itp.
    W skrajnosci faktycznie wychodzi na to ze jak wpuscisz ludkow to
    moze byc problem zeby ich wypuscic. Chociaz IMO na logike powinno
    sie ich dac wykopnac czysto na podstawie wygasniecia(rozwiazania)
    umowy o wynajem. Pozostaje kwestia czy u nas prawo jest odpowiednio
    logiczne :/

    > Pokłócicie się dalej?
    ja z checia :>
    A przede wszystkim z checia tez dowiem sie jak to dokladnie wyglada.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 9. Data: 2006-10-25 10:57:31
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > troche, jest jakas ustawa o ochronie lokatorow - nie wolno na bruk itp.

    Wiem, ale skoro mają stały adres zameldowania, to chyba nie na bruk, tylko
    tam gdzie są zameldowani.

    > W skrajnosci faktycznie wychodzi na to ze jak wpuscisz ludkow to
    > moze byc problem zeby ich wypuscic.

    Pewnie tylko Sasza z Dimą mają odpowiednie przyrządy do negocjacji, np.
    lutownica w dupę

    > A przede wszystkim z checia tez dowiem sie jak to dokladnie wyglada.

    > pozdrawiam
    > Bruno

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2006-10-25 11:28:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.10.2006 Agent 0700 <k...@w...pl> napisał/a:
    > Wiem, ale skoro mają stały adres zameldowania, to chyba nie na bruk, tylko
    > tam gdzie są zameldowani.

    Przede wszystkim uświadom sobie jedną rzecz - nie problem znaleźć pretekst
    do skutecznego wypowiedzenia umowy (jak już coś przeskrobią), problem w
    skutecznym wyegzekwowaniu swoich praw w rozsądnym czasie. W tym momencie,
    to wszystko o czym tu napisano jest naprawdę drugorzędne. Minie pewnie z
    rok aż dojdzie do eksmisji a ty się będziesz bujać i ponosić koszta. Na
    końcu się okaże, że nie mają żadnego majątku z którego mógłbyś dochodzić
    zaspokojenia swoich zasądzonych roszczeń.

    --
    Marcin