    From: " BrunoJ" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajmowanie mieszkania małżeństwu
    Date: Tue, 24 Oct 2006 15:59:44 +0000 (UTC)

    > Bać się.
    lub sie zabezpieczyc, np platnosc z gory za jakis okres. I czeste
    kontrole czy wszystkie rachunki poplacone. Twarde warunki w umowie,
    w przypadku braku oplat wypad.
    Czasem (czesto?) stosowana jest kaucja zwrotna - taka jednorazowa
    wplata zabezpieczajaca Cie przed zniszeniami mienia czy tez 'zniknieciem'
    najemcow bez oplacenia ostatnich rachunkow.
    Do tego odpowiednia umowa - czasy wypowiedzenia, zerwanie
    umowy w przypadku nie zaplacenia itp.
    Przy czym pamietaj - jak dasz krotki czas wypowiedzenia to
    on dziala w obie strony, a ty mozesz zostac bez najemcow (czyli bez przychodu)

    > Że się nigdy ich nie pozbędziesz, bo eksmisja może być tylo do lokalu
    > zastepczego, który sam będziesz musiał zapewnić.
    to chyba nie jest tak do konca. Ludkowie musza miec gdzies staly
    meldunek wiec formalnie maja sie gdzie wyprowadzic (a raczej wrocic).
    Podstawa to nie dawac stalego meldunku.

    Lista o prawie, wiec niech prawnik wyciagnie paragrafy. Ale mnie
    tlumaczylo juz pare osob z branzy mieszkaniowo-sadowniczej
    ze mozna takich ludkow wystawic za drzwi, poniewaz oni nie maja
    prawa wlasnosci do lokalu, sa zas gdzies zameldowani, czyli maja
    sie gdzie przeprowadzic. Problem jest gdy maja staly meldunek,
    wtedy sa jakby pelnoprawnymi mieszkancami. Ale ten problem przy wynajmnie
    nie istnieje przeciez, bo ktos dzis melduje obcego na stale w swoim
    mieszkaniu/domu.

    > Zależy na kogo trafisz.
    tutaj prawda. pomijajac platnosci dochodzi temat pomieszkiwania obcych ludzi
    pod jednym dachem, ich poszanowanie do Twojej wlasnosci i inne takie.

    Wynajmowalem z zona mieszkanie przez pare lat. Od poczatku interesowala
    mnie dluga umowa (2-3 lata) zebym nie musial co pol roku szukac nowego
    lokum. Z gory wiedzialem ze w takim okresie nie bede mieszkania kupowal.
    Wlascicielka nastraszona opowiesciami podpisywala co pol roku
    nowa umowe, a ja nie mialem gwarancji kiedy sie rozmysli. I tak przez
    4 lata. Placilem z gory na 3 miesiace, oplate + czynsze, osobno rozliczalem
    rachunki. Bylem zameldowany czasowo, poniewaz potrzebowalem
    bylo to wymogiem zalozenia telefonu (faceci z kablowki nawet nie sprawdzili :>)
    Gdy pojawilo sie dziecko to wlascicielka bardzo zaczela sie miotac i dlugo
    nie mogla zrozumiec dlaczego nie kombinujemy i nie meldujemy dziecka
    zeby jej 'zabrac' mieszkanie.
    Jakies mity z czasow gdy trzeba bylo miec meldunek w 'miescie' zeby dostac
    w nim prace, i wlasnie opowiesci o ekmisji itp.

    Przy czym zeby nie bylo tak slodko - przed nami probowala
    jakichs studentow ;), potem samotne panienki ;))) jedna z takich panienek
    oglosila mieszkanie do sprzedazy, w sensownej cenie, podszywajac
    sie za wlascicielke i wziela zadatki od 3 osob na pare tysiecy :))
    Policja i takie rozne.
    Czyli jak napisal poprzednik - zalezy na kogo trafisz.

    Sporo ludzi wynajmuje mieszkania i jakos to jednak sie udaje. Po prostu
    ostroznie dobieraj ludzi i zabezpiecz sie dobra umowa.
    Normalne malzenstwa tez potrzebuja wynajmowac mieszkania.

    pozdrawiam
    Bruno