  • 1. Data: 2006-10-24 09:00:09
    Temat: CZY LEKARSKI EGZAMIN PANSTWOWY JEST ZGODNY Z KONSTYTUCJA..??
    Od: b...@y...pl

    Witam wszystkich grupowiczów....
    Pytanko mam takie.
    Czy Lekarski Egzamin Patwowy jest zgodny z konstytucja RP...
    a dokladnie chodzi mi o to ze kazdy inny obywatel po studiach ma prawo
    wykonywania zawodu tylko nie lekarz...
    jak sie ma do tego zagadnienia konstytucja ktora kaze wszystkich
    traktowac rowno...??

    THX za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-10-24 14:02:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <b...@y...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    > Czy Lekarski Egzamin Patwowy jest zgodny z konstytucja RP...
    > a dokladnie chodzi mi o to ze kazdy inny obywatel po studiach ma prawo
    > wykonywania zawodu tylko nie lekarz...

    Nie kazdy. Tak, by nie bic piany, to formy egzaminów takich, czy siakich sa
    przykladowo u:

    - prawników - aplikacje sedziowskie, prokuratorskie, radcowskie, adwokackie,
    notarialne;

    - inzynierów - musisz miec uprawnienia do wykonywania danego zawodu, co wiaze
    sie albo z dodatkowymi egzaminami, albo przynajmniej jakimis tam praktykami
    (dozór techniczny, budownictwo, energetyka itd.);

    - nauczycieli - rózne formy awansu zawodowego, przy czyms tym wypadku po
    studiach niby uczyc mozesz, ale poczatkowo pod nadzorem innego nauczyciela)

    - weterynarzy - musza odbyc praktyki;

    I generalnie calej masie innych zawodów. Generalnie im wieksza szansa
    spowodowania jakis negatywnych skutków niefachowoscia, tym bardziej
    skomplikowana procedura uzyskania pelnych uprawnien zawodowych.

  • 3. Data: 2006-10-24 18:20:21
    Od: b...@y...pl

> [...]
    > spowodowania jakis negatywnych skutków niefachowoscia, tym bardziej
    > skomplikowana procedura uzyskania pelnych uprawnien zawodowych.

    no tak ale kazdy z nich moze pracowac w swoim zawodzie zaraz po
    studiach....
    nie myl tego ze specjalizowaniem sie...
    lekarze po studiach nie maja prawa do wykonywania zawodu jak inni...
    dopiero po LEPie.... do tego gochodza egzaminy na specjalizacje...

    I tak czlowiek po studiach prawniczych jest....prawnikiem

    Po magisterskich ....magistrem

    A po medycznych....nikim...

    i jakie to rowne traktowanie przez panstwo...

    Chodzi mi tylko o aspekt ze po zaraz zakonczeniu studiow nie ma sie
    prawa wykonywania zawodu...tylko po jakims popieprzonym
    egzaminie...!!!!
    NIKT tak nie ma....!!!!
    poza lekarzami....:)

  • 4. Data: 2006-10-24 22:45:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@y...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > no tak ale kazdy z nich moze pracowac w swoim zawodzie zaraz po
    > studiach....
    > nie myl tego ze specjalizowaniem sie...

    Tak? To spróbuj samodzielnie po studiach zrobić projekt budowlany. Albo
    popracować w zawodzie prawnika.

    > I tak czlowiek po studiach prawniczych jest....prawnikiem

    Lekarz po studiach też ejst lekarzem. Tyle, ze z ograniczonym parwem wykonywania
    zawodu. Jota w jotę jak parwnik czy inżynier.

    > Chodzi mi tylko o aspekt ze po zaraz zakonczeniu studiow nie ma sie
    > prawa wykonywania zawodu...tylko po jakims popieprzonym
> [...]

    Wymieniłem Ci kilka zawodów, które tak mają. Jest ich wiecej, ale nie chce mi
    sie wymyślać, bo to sensu większego nie ma. Top jest normalne zjawisko w
    odniesieniu dowzawodów, gdzie sama teoria nie wystarczy.

  • 5. Data: 2006-10-24 23:42:15
    Od: Skryba <m...@j...mail>

    b...@y...pl napisał(a):

    > NIKT tak nie ma....!!!!
    > poza lekarzami....:)

    Geodeta nie ma prawa do wykonywania zawodu!