  • 1. Data: 2020-07-09 14:38:48
    Temat: warunkowo umorzyli
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Sąd w Oswiecimiu uznał w czwartek, że Sebastian Kościelnik nieumyślnie
    naruszył przepisy ruchu drogowego. Wskazał na brak sygnałów dźwiękowych
    kolumny BOR. I dlatego warunkowo umarzył postępowanie w sprawie wypadku z
    udziałem rządowej kolumny wiozącej ówczesną premier Beatę Szydło"

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26113534,j
    est-wyrok-za-zderzenie-z-szydlo-w-oswiecimiu.html?_g
    a=2.162087736.528368060.1594017910-864217066.1487590
    675#S.koronawirus-K.C-B.1-L.1.duze

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-07-09 14:45:45
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-09 o 14:38, Olin pisze:
> [...]
    > kolumny BOR. I dlatego warunkowo umarzył postępowanie w sprawie wypadku z
    > udziałem rządowej kolumny wiozącej ówczesną premier Beatę Szydło"

    Nie rozumiem. Zatem pojazdy nie były pojazdami uprzywilejowanymi,
    wymusili na nim pierwszeństwo, a mimo to to on naruszył przepisy?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-07-09 15:07:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sędzia najsza czy Wajsza?

  • 4. Data: 2020-07-09 15:24:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 9 Jul 2020 14:45:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie rozumiem. Zatem pojazdy nie były pojazdami uprzywilejowanymi,
    > wymusili na nim pierwszeństwo, a mimo to to on naruszył przepisy?

    ChGW. To nie na moją głowę.
    Napisali trochę więcej, ale nie wiem, jak to rozumieć:

    "Sąd umorzył warunkowo postępowanie przeciwko młodemu kierowcy seicento na
    rok próby. Orzekł, że Sebastian Kościelnik musi zapłacić tysiąc złotych
    nawiązki na rzecz Beaty Szydło i funkcjonariusza BOR, którzy odnieśli
    obrażenia w wypadku. Sąd zwolnił natomiast młodego kierowcę od zapłaty
    kosztów całego postępowania. Te ostatnie mogły sięgnąć nawet blisko 200
    tys. zł. Zdaniem sądu kolumna rządowa, ze względu na brak sygnałów
    dźwiękowych nie była uprzywilejowana.

    - Wyrok oznacza, że sąd uznał oskarżonego winnym popełnionego czynu, ale
    warunkowo umorzył sprawę na czas próby - mówił po ogłoszeniu wyroku
    prokurator Rafał Babiński.

    - Ten wyrok nie oznacza, że oskarżony jest skazany, ani uniewinniony -
    podkreślała w uzasadnieniu przewodnicząca składu orzekającego. -
    Szkodliwości czynu nie jest na tyle znaczna, by orzekać taką karę, jaką
    proponował prokurator. Zwłaszcza, że sąd zauważa znaczny stopień
    przyczynienia się innych użytkowników - podkreślała sędzia w uzasadnieniu,
    mając na myśli rządową kolumnę aut."

    W każdym razie to nie koniec:

    "Obrońca i sam Sebastian Kościelnik zapowiedzieli, że odwołają się od
    czwartkowego wyroku, gdyż umorzenie warunkowe oznacza uznanie winy młodego
    kierowcy, a z tym się nie zgadzają."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-07-09 15:45:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 14:45, Liwiusz pisze:

    > Nie rozumiem. Zatem pojazdy nie były pojazdami uprzywilejowanymi,
    > wymusili na nim pierwszeństwo, a mimo to to on naruszył przepisy?

    Czego nie rozumisz? Ich sąd jest lepszy niż twój...

    Nie po to pisiory zawłaszczyły cały wymiar sprawiedliwości, żeby teraz
    jakiś biedaseba w cieniaczu z p.o.remier wygrywał.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-07-09 15:49:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Sędzia najsza czy Wajsza?

    Wajsza.

    Tak przy okazji - zaważyłem, że jak sędzia zwalnia z kosztów
    postępowania, to znaczy że tak naprawdę się ze swoim wyrokiem po ludzku
    nie zgadza.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-07-09 15:59:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 14:38, Olin pisze:
> [...]
    > kolumny BOR. I dlatego warunkowo umarzył postępowanie w sprawie wypadku z
    > udziałem rządowej kolumny wiozącej ówczesną premier Beatę Szydło"

    Warunkowe umorzenie znaczy uznanie kierującego za winnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-07-09 16:26:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 15:49, Shrek pisze:

    > Wajsza.
    >
    > Tak przy okazji - zaważyłem, że jak sędzia zwalnia z kosztów
    > postępowania, to znaczy że tak naprawdę się ze swoim wyrokiem po ludzku
    > nie zgadza.

    Po zastanowieniu się - może nawet nie wajsza, tylko po prostu zależna od
    prezesa sądu (a ten zależny od ministra). Ale jak dobrze pomyśleć, to
    podłożyła minę pod apelację - sąd uznał, że nie byli uprzywilejowaniu
    (brak sygnałów dzwiękowych) uznał, że sopelki znacznie się przyczyniły,
    a niektóre źródla donoszą, że sopelka do prokuratury nawet odesłali.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-07-09 16:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie rozumiem. Zatem pojazdy nie były pojazdami uprzywilejowanymi,
    >wymusili na nim pierwszeństwo, a mimo to to on naruszył przepisy?

    Bo zle myslisz.
    Nie wymusily, tylko on pierwszemu ustapil.

    A skoro byly nieuprzywilejowane, to nie musial ustepowac, tylko
    najwyrazniej zatrzymal sie bez powodu.
    A skoro sie zatrzymal z wlasnej woli, to przy ruszaniu właczal sie do
    ruchu, wiec powinien ustapic pierwszenstwa drugiemu pojazdowi :-)

    A poza tym to moze bardzo dobry wyrok - na przyszlosc mlodzian zwroci
    wieksza uwage czy nie jedzie kolumna uprzywilejowana, i na drogach
    bedzie bezpieczniej ... dal SOP :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-07-09 16:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Wajsza.

    >Tak przy okazji - zaważyłem, że jak sędzia zwalnia z kosztów
    >postępowania, to znaczy że tak naprawdę się ze swoim wyrokiem po
    >ludzku nie zgadza.

    Dlaczego - uznal ze 2000 bedzie wlasciwa kara, a nie 200 tys ...

    J.