  • 1. Data: 2020-07-09 12:12:24
    Temat: Maliniak aplikuje
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "W lutym 1997 r. Duda na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu
    Jagiellońskiego obronił pracę magisterską ,,Wywłaszczenie nieruchomości pod
    budowę autostrad płatnych", po czym został pracownikiem
    naukowo-dydaktycznym Katedry Postępowania Administracyjnego UJ.

    Z oficjalnych dokumentów, do których dotarliśmy, wynika, że uchwałą z 19
    grudnia 2003 r. rada adwokacka odmówiła wpisania go na listę aplikantów
    adwokackich, ,,albowiem p. Duda nie uzyskał wymaganego minimum punktów na
    etapie testu pisemnego" (zdobył tylko 67 pkt, podczas gdy minimum wynosiło
    85 pkt).

    - To bardzo mierny wynik świadczący niestety o niskiej wiedzy ówczesnego
    magistra Andrzeja Dudy - mówi doświadczony szczeciński adwokat Włodzimierz
    Łyczywek, dziekan szczecińskiej adwokatury, w przeszłości członek Naczelnej
    Rady Adwokackiej, od pół wieku w zawodzie.

    Duda, który nie pogodził się z porażką, odwołał się od tej decyzji. - Co
    ciekawe, nie twierdził np., że komisja popełniła błąd, oceniając jego
    pracę, ale zastosował coś, co dziennikarze zwykli nazywać sztuczką formalną
    - opowiada krakowski adwokat.

    2 kwietnia 2004 r. Andrzej Duda wystąpił o wznowienie postępowania w
    sprawie wpisu na listę aplikantów adwokackich, powołując się na wyrok
    Trybunału Konstytucyjnego z 18 lutego 2004 r. Ten wyrok zapadł już po
    niezdanym przez niego egzaminie i stwierdzał niezgodność z konstytucją
    m.in. art. 58 pkt 12 ustawy Prawo o adwokaturze.

    28 maja 2004 r. Okręgowa Rada Adwokacka w Krakowie odmówiła wznowienia
    postępowania, wskazując, że konkurs został przeprowadzony zgodnie z
    ówcześnie obowiązującymi przepisami.

    ORA przypomniała też Dudzie, że ,,Trybunał wypowiedział się w uzasadnieniu
    wyroku o zachowaniu skuteczności przeprowadzonych dotychczas postępowań
    konkursowych".

    Tę uchwałę Duda zaskarżył do Naczelnej Rady Adwokackiej. Także Prezydium
    NRA zwróciło uwagę, że według TK ,,przeprowadzone przed ogłoszeniem wyroku
    konkursy na aplikacje adwokacką i radcowską zachowują swą skuteczność".
    Wytknęło także przyszłemu prezydentowi, że ,,decyzje w sprawie przyjęć na
    aplikacje (...) podejmowane były na podstawie innych przepisów niż przepisy
    objęte orzeczeniem TK o niezgodności z konstytucją". - Oznacza to tyle, że
    samo odwołanie Andrzeja Dudy do naczelnej rady było bublem, bo świadomie
    lub nieświadomie mylił przepisy - mówią prawnicy, którzy widzieli decyzję
    NRA w sprawie Dudy."

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,261116
    85,nieznany-epizod-z-zycia-prezydenta-jak-duda-oblal
    -egzamin-na.html?_ga=2.228880280.528368060.159401791
    0-864217066.1487590675#a=190&c=8000

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-07-09 13:41:09
    Temat: Re: Maliniak aplikuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >Łyczywek, dziekan szczecińskiej adwokatury, w przeszłości członek
    >Naczelnej
    >Rady Adwokackiej, od pół wieku w zawodzie.

    Ciekawe ile pan dziekan zdobylby punktow na egzaminie.

    Tak czy inaczej - najwyrazniej bylo wielu lepszych.

> [...]
    >ciekawe, nie twierdził np., że komisja popełniła błąd, oceniając jego
    >pracę, ale zastosował coś, co dziennikarze zwykli nazywać sztuczką

    A to chyba akurat dobrze o nim swiadczy - tzn o szerokiej wiedzy
    prawniczej :-)

> [...]
    >wznowienia
    >postępowania, wskazując, że konkurs został przeprowadzony zgodnie z

    Ale ustawa byla juz wtedy niezgodna z Konstytucja.
    Tylko czesto TK daje czas na usuniecie niezgodnosci.

> [...]
    >uzasadnieniu
    >wyroku o zachowaniu skuteczności przeprowadzonych dotychczas

    Punkt dla ORA :-)

    Ale ... czy postepowanie konkursowe bylo juz zakonczone, czy jeszcze
    nie, skoro odwolanie bylo w toku ?

    Punkt dla Dudy ?

> [...]
    >świadomie
    >lub nieświadomie mylił przepisy - mówią prawnicy, którzy widzieli

    Ale najwyrazniej ORA tez tego nie wiedziala, czyli tu remis :-)

    A adwokat nie jest po to, zeby sie podkladac,
    wiec moze jednak ORA minus 1 pkt, Duda zero - bubel czy nie, jakby
    przeszedl, to by zaliczyl :-)

    >https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,26111
    685,nieznany-epizod-z-zycia-prezydenta-jak-duda-obla
    l-egzamin-na.html

    J.

  • 3. Data: 2020-07-09 13:59:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 9 Jul 2020 13:41:09 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ciekawe ile pan dziekan zdobylby punktow na egzaminie.

    Tego nie wiemy, ale najnowsza historia pokazuje, że Maliniak przyzwyczajony
    jest do teleturniejów, w których pytania są mu znane wcześniej; potrafi
    wtedy nawet wyrecytować z pamięci artykuł konstytucji.

    > Tak czy inaczej - najwyrazniej bylo wielu lepszych.

    Tak jest do dzisiaj.

    > A to chyba akurat dobrze o nim swiadczy - tzn o szerokiej wiedzy
    > prawniczej :-)

    Szkoda (dla niego), że nie zaprezentował jej na egzaminie pisemnym, a na
    Kurskiego nie mógł jeszcze wtedy liczyć.
    Dla Polski też w sumie szkoda, bo może zostałby przyzwoitym człowiekiem, a
    tak szemrane towarzystwo go zdeprawowało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2020-07-09 18:49:26
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-09 o 12:12, Olin pisze:

    > https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,261116
    85,nieznany-epizod-z-zycia-prezydenta-jak-duda-oblal
    -egzamin-na.html?_ga=2.228880280.528368060.159401791
    0-864217066.1487590675#a=190&c=8000

    Podobno pan Duda pozostanie na stołku prezydenta.
    Boję się o Ciebie, że potem będą sie na Tobie mścili. Uważaj na siebie.

    --
    animka

  • 5. Data: 2020-07-10 06:37:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2020 o 18:49 Animka <a...@t...ja.wp.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Podobno pan Duda pozostanie na stołku prezydenta.
    > Boję się o Ciebie, że potem będą sie na Tobie mścili. Uważaj na siebie.

    Animka - statystyczny przedstawiciel elektoratu Trzaskowskiego?

    A może chce tylko uwolnić swoje miasto od lewego prezydenta?
    Nie wie, że jako prezio Polski może jej zaszkodzić znacznie bardziej?

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2020-07-10 12:14:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 9 Jul 2020 18:49:26 +0200, Animka napisał(a):

    > Podobno pan Duda pozostanie na stołku prezydenta.

    Jeśli nie pofatygujesz się do lokalu wyborczego albo zagłosujesz na
    Maliniaka, to rzeczywiście nic się zmieni.

    Szczerze wątpię, czy zemstę zacznie akurat ode mnie, ale Kwaśniaka prawie
    zabili, kiedy nastąpił na stopę Biereckiemu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-07-10 14:32:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego obrażasz urzędującego prezydenta?
    Co robisz o 6-tej rano?

    -----

  • 8. Data: 2020-07-10 18:10:36
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    użytkownik Olin napisał:

    > - To bardzo mierny wynik świadczący niestety o niskiej wiedzy ówczesnego
    > magistra Andrzeja Dudy

    Wracając do wiedzy, jak to możliwe że Vincent Rostoski w 2015 powiedział
    "pieniędzy nie ma i nie będzie", a Schetyna wcześniej powiedział:
    https://youtu.be/i1xgfByYXMo

    Czy jedno z drugim jakoś nie koliduje?

  • 9. Data: 2020-07-10 19:10:12
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 09.07.2020 o 12:12, Olin pisze:
> [...]
    > lub nieświadomie mylił przepisy - mówią prawnicy, którzy widzieli decyzję

    Jak widać same zera wkoło Zera.

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2020-07-10 20:22:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-07-10 o 12:14, Olin pisze:

    > Jeśli nie pofatygujesz się do lokalu wyborczego albo zagłosujesz na
    > Maliniaka, to rzeczywiście nic się zmieni.

    Nie wierzę jakoś w te uczciwe wybory.

    > Szczerze wątpię, czy zemstę zacznie akurat ode mnie, ale Kwaśniaka prawie
    > zabili, kiedy nastąpił na stopę Biereckiemu.

    Dobrze, że Kwaśniak nie tępy i tego uniknął.
    Dużo ludzi zginęło, czy umarło. Sprawy są niewyjaśnione.Weź pod uwagę
    śmierć Leppera.

    --
    animka