  • 11. Data: 2020-07-09 18:10:03
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 16:51, J.F. pisze:
    > A skoro sie zatrzymal z wlasnej woli, to przy ruszaniu właczal sie do
    > ruchu, wiec powinien ustapic pierwszenstwa drugiemu pojazdowi

    Nawet gdyby się nie zatrzymał, to ma obowiązek gdy skręca w lewo
    spojrzeć w lusterko czy ktoś go nie wyprzedza.

    Identyczna sytuacja była na mojej ulicy. Sąsiad skręcał w lewo z ulicy z
    pierwszeństwem w ulicę podporządkowaną. Ktoś wleciał mu w jego lewe drzwi.

    Na początku wszystkim wydawało się, że to wina tego co wyprzedzał. Ale
    nieeeeee :-)
    Policjant pyta sąsiada czy przed skrętem spojrzał w lusterko. Każda
    odpowiedź zła.
    Jeżeli nie, to źle bo powinien, jeżeli tak to powinien widzieć, że go
    wyprzedza.
    Wina wspólna!

    Robert

  • 12. Data: 2020-07-09 18:21:29
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > odpowiedź zła.
    > Jeżeli nie, to źle bo powinien, jeżeli tak to powinien widzieć, że go

    Oczywiście, że patrzyłem w lusterko,
    ale nie było widać tego pojazdu.

  • 13. Data: 2020-07-09 18:24:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 18:21, cef pisze:

    > Oczywiście, że patrzyłem w lusterko,
    > ale nie było widać tego pojazdu.

    Sąd nie dał wiary.
    A w naszym sąsiedzkim przypadku policjant. :-)
    Bo do Strasburga nie poszli.

    Robert

  • 14. Data: 2020-07-09 18:44:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2020 o 16:54, J.F. pisze:

    > Dlaczego - uznal ze 2000 bedzie wlasciwa kara, a nie 200 tys ...

    Dlatego, że te 200 tys to nie kara tylko zwrot kosztów.

    Swoją drogą - skąd takie koszty? No i niewątpliwie narusza to równość
    wobec prawa. Skoro okazuje się, że większość ludzi na sąd po prostu nie
    stać. W teorii sądy powinny być "darmowe", czyli z podatków. Wiem -
    pieniactwo by było, ale dlaczego masz płacić państwu dolę od tego, żeby
    wyegzekwowało twoje słuszne prawo? Tak działa zdaje się mafia;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-07-09 20:19:36
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 09.07.2020 o 18:10, Robert Wańkowski pisze:
    > Identyczna sytuacja była na mojej ulicy. Sąsiad skręcał w lewo z ulicy z
    > pierwszeństwem w ulicę podporządkowaną. Ktoś wleciał mu w jego lewe drzwi.

    Sprawa kluczowa - to było formalnie skrzyżowanie?

    Grzegorz Tomczyk

  • 16. Data: 2020-07-09 20:58:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-09 o 20:19, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Sprawa kluczowa - to było formalnie skrzyżowanie?

    Tak, tu skręcał w lewo.
    https://www.google.com/maps/@52.4020025,17.0697891,3
    a,75y,78.79h,60.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEbdlBa0XqTza
    aEDB5AVCfA!2e0!7i13312!8i6656

    Robert

  • 17. Data: 2020-07-09 23:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

> [...]
    > Każda odpowiedź zła.
    > Jeżeli nie, to źle bo powinien, jeżeli tak to powinien widzieć, że

    Niby tak ale jest jedno ale: czy pojazd poruszał się w taki sposób ze
    dał sie zauwazyć!? Ustalono z jaka predkoscią jechała kolumna?
    Bo ulica to nie tor F1 i łamiący przepisy nie moze oczekiwac ze kazdy
    bedzie z szybkoscia reakcji kubicy reagował na dziwne manewry.

    BTW czy kierowcy SOPu dostali mandaty za przekroczenie predkosci,
    wyprzedzanie na skrzyzowaniu etc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 18. Data: 2020-07-10 11:04:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 9 Jul 2020 15:59:50 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Warunkowe umorzenie znaczy uznanie kierującego za winnego.

    Wysoki Sąd "wskazał na brak sygnałów dźwiękowych kolumny BOR", przeto
    kolumna wyprzedzała bez żadnego trybu, zatem nie wiadomo na czym polegała
    wina Seby.

    Pani sędzia wydała wyrok, z którym w głębi ducha chyba sama się nie zgadza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2020-07-10 11:09:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    Poczytac fachowe pisma - nie musial sie upewniac :-)

    >Niby tak ale jest jedno ale: czy pojazd poruszał się w taki sposób ze
    >dał sie zauwazyć!? Ustalono z jaka predkoscią jechała kolumna?

    To swoja droga - za nieostroznosc moze chlopak powinien odpowiadac.
    Za skutki wypadku - nadmierna predkosc :-)

    Inna sprawa, ze jakby tam karetka jechala szybko do wypadku ... moze
    sie spodziewac, ze karetka jedzie szybko.

    >Bo ulica to nie tor F1 i łamiący przepisy nie moze oczekiwac ze kazdy
    >bedzie z szybkoscia reakcji kubicy reagował na dziwne manewry.

    Tu akurat nie trzeba bylo szybko reagowac, tylko chyba wrecz
    odwrotnie.

    >BTW czy kierowcy SOPu dostali mandaty za przekroczenie predkosci,
    >wyprzedzanie na skrzyzowaniu etc?

    Nie wiadomo czy sie naleza. Jako uprzywilejowanym ... wolno im lamac
    niektore przepisy.
    Choc uprzywilejowani nie byli ... ponoc :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-07-10 12:51:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2020 o 11:09, J.F. pisze:
> [...]
    > niektore przepisy.
    > Choc uprzywilejowani nie byli ... ponoc :-)

    Uprzywilejowani są jak jadą na sygnałach - nie jechali, więc nie byli.

    --
    http://zrzeda.pl