  • 1. Data: 2021-01-25 04:15:49
    Temat: użyczenie współwłasności
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Umowa o użyczenie nieruchomości wymaga zgody wszystkich
    współwłaścicieli. Czy umowa sporządzona wyłącznie pomiędzy jednym z
    n-współwłaścicieli, a bioracym w użyczenie przerywa zasiedzenie? Innymi
    słowy, czy wadliwość umowy implikuje, że osoba uzywająca nieruchomosci
    jest nadal posiadaczem samoistnym?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-01-25 13:08:08
    Temat: Re: użyczenie współwłasności
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > n-współwłaścicieli, a bioracym w użyczenie przerywa zasiedzenie? Innymi
    > słowy, czy wadliwość umowy implikuje, że osoba uzywająca nieruchomosci

    Mam wątpliwość, czy biorący w użyczenie jest posiadaczem samoistnym w
    ogóle. No bo idąc tym tokiem rozumowania każdy najemca mógłby po tych 30
    latach występować o zasiedzenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-25 13:19:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Mam wątpliwość, czy biorący w użyczenie jest posiadaczem samoistnym w
    > ogóle. No bo idąc tym tokiem rozumowania każdy najemca mógłby po tych 30
    > latach występować o zasiedzenie.

    I właśnie dlatego, jak rozumiem, biorący w użyczenie chce użyć kruczka
    prawnego, żeby wykazać, że użyczenia nie było.

    MJ

  • 4. Data: 2021-01-25 15:13:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 13:19, Michal Jankowski pisze:
    > I właśnie dlatego, jak rozumiem, biorący w użyczenie chce użyć kruczka
    > prawnego, żeby wykazać, że użyczenia nie było.

    A jaki ma - Twoim zdaniem - interes prawny w tym?

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-01-25 15:32:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > A jaki ma - Twoim zdaniem - interes prawny w tym?

    Jak sam pisałeś - użyczenie jest przeszkodą w zasiedzeniu.

    MJ

  • 6. Data: 2021-01-25 16:15:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 15:32, Michal Jankowski pisze:

    > Jak sam pisałeś - użyczenie jest przeszkodą w zasiedzeniu.

    OK! O tym nie pomyślałem.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-01-26 01:13:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > OK! O tym nie pomyślałem.

    Powinienem był jaśniej. Ktoś użytkuje fragment działki i jest w tej
    chwili posiadaczem samoistnym. Jeden ze współwłaścicieli nie ma nic
    przeciwko aby użytkował ale nie chce tej działki stracić w wyniku
    zasiedzenia. Niestety problemem jest drugi współwłaściciel, który nie
    zgodzi się na umowę użyczenia. No i szukam jak to ugryźć bo sposobów na
    przerwanie biegu zasiedzenia za dużo nie ma.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-01-26 09:12:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pozwać?
    Np. o wynagrodzenie za bezumowne korzystanie?
    BTW to ciekawa kwestia: korzystanie "bezumowne" przez WSPÓŁwłaściciela.

    -----

  • 9. Data: 2021-01-26 09:54:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-26, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Pozwać?
    > Np. o wynagrodzenie za bezumowne korzystanie?

    No właśnie to jest absurd, którego chce uniknąć. Niech se użytkuje.

    > BTW to ciekawa kwestia: korzystanie "bezumowne" przez WSPÓŁwłaściciela.

    To jest osoba niezwiązana z współwłaścicielami.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-01-26 10:45:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aaaa, no to Ci niepotrzebne, więc osoba niech se zasiedzi.

    -----