  • 11. Data: 2021-01-26 13:02:09
    Temat: Re: użyczenie współwłasności
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:l8JPH.626346$V...@f...ams1...
    >Powinienem był jaśniej. Ktoś użytkuje fragment działki i jest w tej
    >chwili posiadaczem samoistnym. Jeden ze współwłaścicieli nie ma nic
    >przeciwko aby użytkował ale nie chce tej działki stracić w wyniku
    >zasiedzenia. Niestety problemem jest drugi współwłaściciel, który nie
    >zgodzi się na umowę użyczenia. No i szukam jak to ugryźć bo sposobów
    >na
    >przerwanie biegu zasiedzenia za dużo nie ma.

    A drugi wspolwlasciciel co chce ?

    Bo moze wystarczy wezwac pisemnie do zwolnienia tego fragmentu -
    ustnie mozna powiedziec, ze niech sobie uzywa dalej, ale pismo
    zostanie ...

    J.

  • 12. Data: 2021-01-26 13:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A drugi wspolwlasciciel co chce ?

    Chce aby się wynieśli. Problem tu jest tez taki, że de facto nie ma
    kontroli nad tym czy to zrobią. Jakby była umowa to by było pozamiatane,
    bo taka umowa przerywa zasiedzenie - przestają być posiadaczem
    samoistnym.

    > Bo moze wystarczy wezwac pisemnie do zwolnienia tego fragmentu -
    > ustnie mozna powiedziec, ze niech sobie uzywa dalej, ale pismo
    > zostanie ...

    To nie przerwie zasiedzenia.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-01-26 13:18:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale może przerwie z dobrej wiary na w złej wierze?

    Wobec braku zgody współwłaścicieli do sądu złożyć wniosek.
    Ile masz współudziału w całości?

    -----
> [...]
    > Jakby była umowa to by było pozamiatane, bo taka umowa przerywa zasiedzenie -
    [...]

  • 14. Data: 2021-01-26 13:22:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kontroli nad tym czy to zrobią. Jakby była umowa to by było pozamiatane,
    > bo taka umowa przerywa zasiedzenie - przestają być posiadaczem

    Ten, który chce wyniesienia organizuje grill z udziałem kilku osób i to
    dokumentuje. Przykładowo zaprasza notariusza :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-01-27 01:46:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-26, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Ale może przerwie z dobrej wiary na w złej wierze?
    >
    > Wobec braku zgody współwłaścicieli do sądu złożyć wniosek.
> [...]

    Sytuacja rodzinno-sąsiedzka. Nie chce aby kogokolwiek pozywano bo to za
    duży kaliber. Drugi współwłaściciel ma animozje sięgające wielu lat
    wstecz. Jest to osoba mocno starsza.

    Na ile rozumiem jest to (potencjalne) zasiadywanie w złej wierze, bo
    uzytkuący wie, że to nie jego własność. W dobrej wierze to by było,
    jakby kupił tę działkę od osoby nieuprawnionej i pozostawał w momencie
    kupna w przekonaniu, że to jego prawowita własność.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2021-01-27 01:51:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ten, który chce wyniesienia organizuje grill z udziałem kilku osób i to
    > dokumentuje. Przykładowo zaprasza notariusza :-)

    A tak przy okazji, stary temat o ochronie posiadania, jakie przesłanki
    nalezałoby spełnić aby przerwać takie posiadanie? Nie mówię o
    rozwiązaniach prawno-siłowych, a bardziej praktycznych. Orzecznictwo
    wydaje się wskazywać, że np. uprawianie ziemi z przerwą zimową nadal
    liczy się jako nieprzerwany okres. A zaoranie tego wszystkiego przez
    właściciela? :)

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-01-27 08:49:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jakby kupił tę działkę od osoby nieuprawnionej i pozostawał w momencie
    > kupna w przekonaniu, że to jego prawowita własność.

    Kilka innych możliwości praktycznych jest. Przykładowo utrwalone, ale
    źle określone granice. Niewłaściwy sposób zakupu - na terenach
    połemkowskich od lat 50-tych grunty kupowany bez notariusza. Pewnie
    więcej dałoby sie przykładów wymienić.

    Nie da sie zawrzeć umowy na parwo do korzystania z "przełazu". To sprawa
    zwykłego zarządu i moim zdaniem każdy ze współwłaścicieli może ją
    zawrzeć. Ten drugi, chcąc się sprzeciwić musiałby pozywać do sądu, a
    pewnie też mu się nie będzie chciało. Taka umowa powinna spokojnie
    przerwać zasiedzenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-01-27 08:50:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wydaje się wskazywać, że np. uprawianie ziemi z przerwą zimową nadal
    > liczy się jako nieprzerwany okres. A zaoranie tego wszystkiego przez

    Moim zdaniem każdy dobry, pod warunkiem możliwości udokumentowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-01-27 12:29:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pozamiatane,
    >bo taka umowa przerywa zasiedzenie - przestają być posiadaczem

    A jakby tak w slad za wezwaniem postarac sie o sadowy nakaz
    opuszczenia ?
    No bo co ma zrobic prawowity wlasciciel, ktoremu dzialke "zasiedli" ?

    J.

  • 20. Data: 2021-01-27 20:50:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej wniosek, a nie powództwo.