  • 21. Data: 2021-01-28 13:29:29
    Temat: Re: użyczenie współwłasności
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.01.2021 o 01:51, Marcin Debowski pisze:

    > A tak przy okazji, stary temat o ochronie posiadania, jakie przesłanki
    > nalezałoby spełnić aby przerwać takie posiadanie? Nie mówię o
    > rozwiązaniach prawno-siłowych, a bardziej praktycznych. Orzecznictwo
    > wydaje się wskazywać, że np. uprawianie ziemi z przerwą zimową nadal
    > liczy się jako nieprzerwany okres. A zaoranie tego wszystkiego przez
    > właściciela? :)

    A czy właściciel ma prawo naruszyć posiadanie obecnego posiadacza?

    W przypadku mieszkań było już 100 razy mówione, że w żadnym wypadku. Czy
    w przypadku działki jest inaczej?

    MJ

  • 22. Data: 2021-01-28 14:22:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A czy właściciel ma prawo naruszyć posiadanie obecnego posiadacza?

    >W przypadku mieszkań było już 100 razy mówione, że w żadnym wypadku.

    Nawet "bezumowne"

    >Czy w przypadku działki jest inaczej?

    No - drzwi moze nie byc, plotu moze nie byc, klodka czesto rdzewieje
    ... wiec jak stwierdzic, ze jest "posiadacz" ?

    A jak wjade na dzialke samochodem i zaparkuje, to co - stalem sie
    posiadaczem ?

    J.

  • 23. Data: 2021-01-28 20:40:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 13:29, Michał Jankowski pisze:

    > A czy właściciel ma prawo naruszyć posiadanie obecnego posiadacza?
    > W przypadku mieszkań było już 100 razy mówione, że w żadnym wypadku. Czy
    > w przypadku działki jest inaczej?

    Pytanie, czy po wyrażeniu zgody na bywanie na mojej działce sąsiadowi,
    naruszam jego posiadanie robiąc grilla na niej.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-01-30 05:28:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-28, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A czy właściciel ma prawo naruszyć posiadanie obecnego posiadacza?

    Posiadacz nie protestuje.

    > W przypadku mieszkań było już 100 razy mówione, że w żadnym wypadku. Czy
    > w przypadku działki jest inaczej?

    Nie jest, ale problem nie istnieje. On tam nie koczuje, a włazi
    okazjonalnie przez płot.

    To jest sytuacja gdzie nie ma raczej złej woli, ale jest określone
    ryzyko, że do zasiedzenia może dojść. Masz działkę, gdzie sąsiad sobie
    coś tam uprawia, nie masz z tym problemu, ale jak będzie tam siedział te
    30 lat to może powiedzieć, moje, zasiedziałem. Zarządzanie ryzykiem, nie
    wojna na miecze i paragrafy.

    --
    Marcin