  • 1. Data: 2003-12-07 19:04:49
    Temat: usługa - definicja prawna
    Od: "JanuszHr" <h...@p...com>

    Witam grupę
    Potrzebuję znaleźć prawną definicję usługi.Czy w polskim prawie zostało to
    zdefiniowane .Czyli co to jest usługa w rozumieniu prawa ?
    proszę o pilną pomoc
    JanuszHr

  • 2. Data: 2003-12-07 20:18:04
    Temat: Odp: usługa - definicja prawna
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik JanuszHr <h...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@l...zwm2.punkt.pl...
> [...]
    > Potrzebuję znaleźć prawną definicję usługi.Czy w polskim prawie zostało to
    > zdefiniowane .Czyli co to jest usługa w rozumieniu prawa ?

    To jest pojecie ekonomii i marektingu przede wszystkim i tam sa szerokie
    definicje.

    W prawie sa znane rozne rodzaje swiadczen, ktore moga byc zakwalifikowane
    jako uslugi...w ramach
    roznego typu umow.

    Moja prywatna definicja prawna uslugi moglaby brzmiec tak: jest to
    swiadczenie jednej ze stron, ktore polega
    na wykonaniu okreslonej czynnosci faktycznej na rzecz drugiej strony, z
    ktora moga laczyc sie takze elementy dodatkowe, nie wylaczajac przeniesienia
    wlasnosci.
    (np. usluga zorganizowania wyjazdu + zapewnienie wyzywienia + darmowe
    materialy itp.)

    Poniewaz uslugi czesto bywaja zlozone i posiadaja element materialny trudno
    o spojna i obejmujaca wszystko prawna definicje.

    Mozna takze uznac, ze usluga jest swiadczenie z umowy zlecenia, umowy o
    dzielo, choc w tym 2 przypadku daje wymierny efekt materialny itd.
    Tymczasem klasyczna usluga jest podobno niematerialna...jak strzyzenie u
    fryzjera.

    Sprawa jest zlozona.

    Zapraszam innych Grupowiczow do dopisywania sie pod tym postem i poprawiania
    moich wywodow.

    Jedno jest pewne, prawna definicja uslugi ma wymiar raczej czysto
    teoretyczny ( no chyba ze podatkowcy cos
    wymyslili cholernego ;)

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-12-12 22:28:10
    Temat: Re: usługa - definicja prawna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, JanuszHr wrote:

    >+ Witam grupę
    >+ Potrzebuję znaleźć prawną definicję usługi.Czy w polskim prawie zostało to
    >+ zdefiniowane .

    Tak. Obawiam się że ("jak zwykle" ;) ?) niejednolicie: ustawa
    o podatku od towarów i usług ma własną definicję usługi, nie
    wiem czy w razie braku takiej definicji w innej ustawie nie
    może wchodzić w rachubę - prawnicy (nie jestem :)) pewnie wyjaśnią :)

    >+ Czyli co to jest usługa w rozumieniu prawa ?

    Hym... celem uzmysłowienia w co się pakujesz: np. udzielenie
    licencji jest usługą :>
    Główną definicją usługi jest odesłanie do klasyfikacji "wydanych
    na podstawie przepisów o statystyce publicznej" (i już wiesz
    gdzie może być kolejna definicja usług :)).
    FYI: właśnie pojęcie "usługi" jest jedną z niekonsekwencji ustawodawcy
    omówionych kiedyś na grupie .podatki: ustawodawca najpierw *starannie*
    dzieli obrót na "towary" i "usługi", żeby w pewnym miejscy użyć
    określenia: "usługa sprzedaży"... co poROTFLujesz to twoje :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)