  • 1. Data: 2003-12-07 18:57:55
    Temat: smieszna sprawa
    Od: <k...@i...pl>

    Czytalem gdzies o mniej wiecej takiej sytuacji i zastanawiam sie jak ja
    zinterpretujecie od strony prawnej.
    Dokladne kwoty i waluta sa inne, ale sens zachowany.

    Gosc podszedl do kiosku i polozyl sprzedawcy przy okienku banknot 10 zl i
    poprosil o jego rozmienienie. Kioskarz zgodzil sie, wyjal garsc bilonu i
    mial je juz polozyc obok tego banknotu, ale klient chwycil jego reke, wyrwal
    mu te wszystkie monety zostawiajac banknot 10 zl i zaczal uciekac. Poscig
    sie udal i go zlapano. Policja ustalila i okazalo sie, ze w bilonie bylo
    tylko 7 zl :)

    I co Wy na to?

  • 2. Data: 2003-12-07 20:13:52
    Temat: Re: smieszna sprawa
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) <k...@i...pl> w wiadomości
    <bqvt6q$rd3$1@shodan.interia.pl> powiedział(a) co następuje:

> [...]
    > sie udal i go zlapano. Policja ustalila i okazalo sie, ze w bilonie bylo

    Kradzież szczególnie zuchwała? Bodajże taka kwalifikacja wyklucza tzw.
    "250" ale nie chce mi się szukać...

    --
    Olgierd
    "Dynamit Nobla i Nagroda Nobla są dwiema stronami tego samego faktu, jak

  • 3. Data: 2003-12-07 20:18:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Nieudolne usiłowanie (art. 13§2 kk) kradzieży (art. 278 kk) ?

  • 4. Data: 2003-12-07 20:20:54
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    wychodzi na to, że kioskarz ukradł klientowi 3 złote.
    Po co gonili klienta ??
    pozdr. Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-12-07 20:28:35
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Ewa Wolska w wiadomości <br0236$pv7$1@flis.man.torun.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Po co gonili klienta ??

    No wiesz, jak to mówią, klient nasz pan, nie? ;-)

    --
    Olgierd
    "Gdy wróg zostaje sędzią, sędzia staje się wrogiem", Carl Schmitt

  • 6. Data: 2003-12-07 20:31:08
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@i...pl news:bqvt6q$rd3$1@shodan.interia.pl

> [...]
    > sie udal i go zlapano. Policja ustalila i okazalo sie, ze w bilonie bylo

    Powinni go skazac za rozboj z szczegolna glupota - na 2 lata kopania rowow
    i czytania wypocina arnolda b. ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 7. Data: 2003-12-07 21:26:22
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Nieudolne usiłowanie (art. 13§2 kk) kradzieży (art. 278 kk) ?

    A dlaczego nieudolne usiłowanie?

    KG

  • 8. Data: 2003-12-08 01:15:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > A dlaczego nieudolne usiłowanie?

    No bo w konsekwencji nie powstały straty. Choć dałem to z pytajnikiem, bo
    wcale nie jestem przekonany do tej kwalifikacji. Ale nic innego mi do
    głowy nie przychodzi.

  • 9. Data: 2003-12-08 09:38:38
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Kradzież szczególnie zuchwała? Bodajże taka kwalifikacja wyklucza tzw.
    > "250" ale nie chce mi się szukać...

    > Kradzież szczególnie zuchwała? Bodajże taka kwalifikacja wyklucza tzw.

    ??????????

    Nie słyszałem tego pojęcia od kilku lat, to było w starym KK

  • 10. Data: 2003-12-08 10:59:54
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No bo w konsekwencji nie powstały straty. Choć dałem to z pytajnikiem, bo
    > wcale nie jestem przekonany do tej kwalifikacji. Ale nic innego mi do
    > głowy nie przychodzi.

    mnie też pasuje nieudolne usiłowanie,
    ale kradzież czy 280?

    Chociaż określenie przemoc na zachowanie klienta jest chyba zbyt daleko
    idące ?

    pozdrawiam