    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: usługa - definicja prawna
    Date: Sun, 7 Dec 2003 21:18:04 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik JanuszHr <h...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@l...zwm2.punkt.pl...
    > Witam grupę
    > Potrzebuję znaleźć prawną definicję usługi.Czy w polskim prawie zostało to
    > zdefiniowane .Czyli co to jest usługa w rozumieniu prawa ?
    > proszę o pilną pomoc
    > JanuszHr

    To jest pojecie ekonomii i marektingu przede wszystkim i tam sa szerokie
    definicje.

    W prawie sa znane rozne rodzaje swiadczen, ktore moga byc zakwalifikowane
    jako uslugi...w ramach
    roznego typu umow.

    Moja prywatna definicja prawna uslugi moglaby brzmiec tak: jest to
    swiadczenie jednej ze stron, ktore polega
    na wykonaniu okreslonej czynnosci faktycznej na rzecz drugiej strony, z
    ktora moga laczyc sie takze elementy dodatkowe, nie wylaczajac przeniesienia
    wlasnosci.
    (np. usluga zorganizowania wyjazdu + zapewnienie wyzywienia + darmowe
    materialy itp.)

    Poniewaz uslugi czesto bywaja zlozone i posiadaja element materialny trudno
    o spojna i obejmujaca wszystko prawna definicje.

    Mozna takze uznac, ze usluga jest swiadczenie z umowy zlecenia, umowy o
    dzielo, choc w tym 2 przypadku daje wymierny efekt materialny itd.
    Tymczasem klasyczna usluga jest podobno niematerialna...jak strzyzenie u
    fryzjera.

    Sprawa jest zlozona.

    Zapraszam innych Grupowiczow do dopisywania sie pod tym postem i poprawiania
    moich wywodow.

    Jedno jest pewne, prawna definicja uslugi ma wymiar raczej czysto
    teoretyczny ( no chyba ze podatkowcy cos
    wymyslili cholernego ;)

    pozdrawiam
    mdr