  • 1. Data: 2003-12-07 17:07:42
    Temat: KRS i DG os. fiz.
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Niedawno zarejestrowałem działalność. Czeka mnie jeszcze rejestracja w KRS
    i tak się zastanawiam, czy:

    1. mogę tam wpisać coś innego, niż we wpisie do ew. gospodarczej? Hmmm,
    chyba nawet muszę, bo urzędniczka w urzędzie miasta nie przyjęła mi
    rodzajów działalności wpisanych wg PKD :)

    2. Co będzie obowiązujące do końca tego roku? Dane podane w KRS, czy w
    ewidencji w UM? A od nowego roku?

    3. Wszelkie ewentualne zmiany mam zgłaszać tylko do KRS, czy może i tu i do
    urzędu miasta, czy może tylko do urzędu miasta? :))

    No i czy mogę sobie przy okazji tego wpisu rozszerzyć nieco zakres
    działalności względem zapisów w ewidencji DG? I tak chciałem to zrobić,
    więc zastanawiam się, czy muszę dodatkowo dłubać się ze zmienianiem (i
    płaceniem) w urzędzie miasta.

    No właśnie.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-08 15:40:24
    Temat: Re: KRS i DG os. fiz.
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    Wg. obecnie obowiązujących przepisów osoba fizyczna podejmująca działalność
    gospodarczą po 01.01.2004 r. podlega zgłoszeniu do KRS. Dotyczy to osoby
    PODEJMUJĄCEJ działalność. Osoba która ma działalność już zarejestrowaną może
    pozostać w ewidencji do końca 2005 roku o ile nie będzie dokonywała zmian
    wpisu. Konieczność zmiany wpisu łączy się z "przerejestrowaniem" do KRS.

    Jednak, trwają prace nad zmianą ustawy prawo działalności gospodarczej. Przy
    okazji zmieni się też pewnie ustawa o KRS i przepisy wprowadzające. Nie wiem
    na jakim etapie są te prace, ale pewnie na jakimś końcowym, bo planuje się,
    że wejdą w życie z początkiem przyszłego roku.
    Nie czytałam jeszcze tych przepisów, ale z różnych "przekazów ustnych" wiem,
    że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą nie będą podlegały
    rejestracji w KRS.

    .