  • 1. Data: 2004-11-27 18:47:14
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Scioosz" <g...@a...waw.pl>

    witam

    nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat:
    przez jak długi okres można zatrudniać na umowę-zlecenie przez jedną firmę?

    pracuję dla firmy od kilku lat (tak jak na pełen etat od 9 do 17 od
    poniedziałku do piątku)
    i chciałbym znaleźć aspekt prawny na zatrudnienie na pełen etat.

    prosze o jakieś pomysły, ewentualnie linki stron mówiące o tym

    pozdrawiam
    Scioosz

  • 2. Data: 2004-11-27 19:12:07
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Scioosz napisał:

    > nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat:
    > przez jak długi okres można zatrudniać na umowę-zlecenie przez jedną firmę?

    Cale zycie.

    > pracuję dla firmy od kilku lat (tak jak na pełen etat od 9 do 17 od
    > poniedziałku do piątku)
    > i chciałbym znaleźć aspekt prawny na zatrudnienie na pełen etat.

    Wniosek do sadu pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy, jezeli umowa
    zlecenia wyczerpuje wszystkie przeslanki tego stosunku ( zakonczy sie to
    najprawdopodobniej zwolenieniem, wiec polecam dobrze przemyslec ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-11-27 19:29:02
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Cale zycie.

    A jeśli przedsiębiorca ma 2 spółki z o.o. i z jednej daje etat za 900 zł
    brutto a z drugiej daje 4800 brutto co 4 miesiące ?

    W spółce X 100% udziałów ma 1 człowiek Xiński, a w spółce Y 60% ma Xiński a
    40% ma spółka X

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-11-27 20:25:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości news:2A4qd.49767$ha.24535@news.chello.at...

    > A jeśli przedsiębiorca ma 2 spółki z o.o.

    To nie jest zabronione.

> [...]

    To nie jest zabronione.

    > W spółce X 100% udziałów ma 1 człowiek Xiński, a w spółce Y 60% ma

    To chyba też nie jest zabronione.

    A tak w ogóle to o co ci chodzi?

    Alek

  • 5. Data: 2004-11-27 21:26:56
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > zlecenia wyczerpuje wszystkie przeslanki tego stosunku ( zakonczy sie to
    > najprawdopodobniej zwolenieniem, wiec polecam dobrze przemyslec ).

    dokladnie choc warto zwrocic uwage na jeszcze jedna rzecz - jesli pracujesz
    5 lat od 9 do 17 i wykonujesz prace dokladnie nadzorowane przez szefostwo
    (jakbys byla na etacie) to sad pracy najprawdopodobniej uzna, ze jest to
    stosunek pracy i ze masz umowe o prace na czas nieokreslony

    umowe na czas nieokreslony pracodawca moze rozwiazac tylko z waznych
    przyczyn

    wiec jesli cie wyrzuci, pojawi sie kwestia czy byly to wazne przyczyny, a
    jesli nie, mozesz domagac sie powrotu do pracy badz odszkodowania (znow sad
    pracy)

    generalnie jednak na pewno bedzie z tym mnostwo problemow i trzeba miec
    nerwy ze stali i skore nosorozca oraz jakies zasoby finansowe by zyc jakis
    czas nie majac pracy

    moze sie to oplacac, bo bedzie staz pracy, do emerytury, zalegly urlop itd.

    czepiac moze sie za to zaczac skarbowka, korekty zeznan itd. zupelnie nie
    wiem jak to sie robi w praktyce w takiej sytuacji

    koniecznie trzeba pogadac z prawnikiem, koniecznie, mozesz zadzwonic do
    Panstwowej Inspekcji Pracy i anonimowo (koniecznie) ich podpytac, chyba, ze
    pozniej zdecydujesz sie dzialac

    ponadto rozwaz tez czynniki inne, pozniej bedziesz sukala innej pracy, nowy
    pracodawca zadzwoni do starej firmy z prosba o opinie i co?

    tu nie latwo cos doradzic i warto naprawde dobrze to przemyslec czy jest to
    warte nerwow, zepsutej opini itd.

    jesli zas tylko wykorzystasz to w rozmowie z pracodawca by zamienil ci
    wreszscie umowe zlecenia na umowe o prace, tez nie wiadomo jaka bedzie
    reakcja, ale jest to jakies rozwiazanie posrednie

  • 6. Data: 2004-11-27 23:15:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    wiadomości news:coanu3$rpa$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To nie jest zabronione.

    Podaj podstawę prawną swojego twierdzenia, moim zdaniem gość może wykupić po
    100% udziałów w tylu spółkach z o.o. na ile go stać.

    > A tak w ogóle to o co ci chodzi?

    Sorki, nie określiłem, ze 900 zł brutto to umowa o pracę a ta druga to
    zlecenie.

  • 7. Data: 2004-11-27 23:23:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem:
> [...]
    ^^^

    > Sorki, nie określiłem, ze 900 zł brutto to umowa o pracę a ta druga to
    > zlecenie.

    Dalej nie widzę problemu. Są to dwie odrębne firmy, każda ma swój personel
    i politykę kadrową i płacową. Wspólny właściciel nie ma nic do rzeczy.

    Alek

  • 8. Data: 2004-11-27 23:44:10
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    wiadomości news:cob2ic$kn4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ^^^

    Wieczorne zaćmienie przed oczami, przepraszam.

    > Dalej nie widzę problemu. Są to dwie odrębne firmy, każda ma swój personel
    > i politykę kadrową i płacową. Wspólny właściciel nie ma nic do rzeczy.

    właśnie o to chodzi, że personel ma ten sam z jednej spółki ma umowę o pracę
    a z drugiej zlecenia;
    jasne że właściciel kombinuje aby obnizyć koszty pracy, ale czy wszystko
    jest absolutnie poprawnie w zakresie przepisów ?