    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie
    Date: Sat, 27 Nov 2004 22:26:56 +0100

    > Cale zycie.

    > Wniosek do sadu pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy, jezeli umowa
    > zlecenia wyczerpuje wszystkie przeslanki tego stosunku ( zakonczy sie to
    > najprawdopodobniej zwolenieniem, wiec polecam dobrze przemyslec ).

    dokladnie choc warto zwrocic uwage na jeszcze jedna rzecz - jesli pracujesz
    5 lat od 9 do 17 i wykonujesz prace dokladnie nadzorowane przez szefostwo
    (jakbys byla na etacie) to sad pracy najprawdopodobniej uzna, ze jest to
    stosunek pracy i ze masz umowe o prace na czas nieokreslony

    umowe na czas nieokreslony pracodawca moze rozwiazac tylko z waznych
    przyczyn

    wiec jesli cie wyrzuci, pojawi sie kwestia czy byly to wazne przyczyny, a
    jesli nie, mozesz domagac sie powrotu do pracy badz odszkodowania (znow sad
    pracy)

    generalnie jednak na pewno bedzie z tym mnostwo problemow i trzeba miec
    nerwy ze stali i skore nosorozca oraz jakies zasoby finansowe by zyc jakis
    czas nie majac pracy

    moze sie to oplacac, bo bedzie staz pracy, do emerytury, zalegly urlop itd.

    czepiac moze sie za to zaczac skarbowka, korekty zeznan itd. zupelnie nie
    wiem jak to sie robi w praktyce w takiej sytuacji

    koniecznie trzeba pogadac z prawnikiem, koniecznie, mozesz zadzwonic do
    Panstwowej Inspekcji Pracy i anonimowo (koniecznie) ich podpytac, chyba, ze
    pozniej zdecydujesz sie dzialac

    ponadto rozwaz tez czynniki inne, pozniej bedziesz sukala innej pracy, nowy
    pracodawca zadzwoni do starej firmy z prosba o opinie i co?

    tu nie latwo cos doradzic i warto naprawde dobrze to przemyslec czy jest to
    warte nerwow, zepsutej opini itd.

    jesli zas tylko wykorzystasz to w rozmowie z pracodawca by zamienil ci
    wreszscie umowe zlecenia na umowe o prace, tez nie wiadomo jaka bedzie
    reakcja, ale jest to jakies rozwiazanie posrednie