  • 1. Data: 2007-03-18 20:56:18
    Temat: to juz IV RP czy cos sie zmienilo w przepisach?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Ja wiem ze pismaki rozne bzdury pisza, przekreca cos, dorobia teorie i
    wychodzi dziwna historia bez podstaw prawnych.
    Ale co powiedziec o www komendy wojewodzkiej policji?
    http://www.swietokrzyska.policja.gov.pl/index.php?ar
    tykul=1104
    dla nieklikajacych po www w skrocie:

    "Świętokrzyscy policjanci zatrzymali 51 - letniego mężczyznę , który w
    swoim domu poprzez radiostacje nasłuchiwał korespondencje prowadzoną
    przez policjantów. Z ustaleń policjantów wynika, że było to jego hobby(...)
    Oprócz rozmów prowadzonych przez policje nasłuchiwał korespondencje
    radiową straży pożarnej, leśnej ,służb kolejowych oraz pogotowia
    ratunkowego. Mężczyźnie został zwolniony do domu. Grozi mu do dwóch lat
    pozbawienia wolności "

    Oczywiscie podstawy prawnej nie podano.
    Skad taka bzdura? Od kiedy to nie wolno sluchac/ogladac/ tego co w
    eterze przelatuje przez moj wlasny prywatny pokoj? A moze naprawianie
    sprzetu jest nielegalne?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2007-03-18 21:26:04
    Temat: Re: to juz IV RP czy cos sie zmienilo w przepisach?
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Oczywiscie podstawy prawnej nie podano.

    Proszę bardzo: art. 208 ust. 1 ustawy - Prawo telekomunikacyjne.

    > Skad taka bzdura? Od kiedy to nie wolno sluchac/ogladac/ tego co w
    > eterze przelatuje przez moj wlasny prywatny pokoj?

    Od dawna. Znany bat na CB-radiowców.

  • 3. Data: 2007-03-18 21:32:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    jb napisał(a):
    > Proszę bardzo: art. 208 ust. 1 ustawy - Prawo telekomunikacyjne.
    Mowi o "urządzenie radiowe nadawcze lub nadawczo-odbiorcze" a widoczne
    na fotce 3001/3011 bez obsadzonych kwarcow nadawczych - nie sa
    urzadzeniami zdolnymi do nadawania. Mowa w artykule o tym ze tylko
    sluchal, nie ma ani slowa o nadawaniu.

    > Od dawna. Znany bat na CB-radiowców.
    Nadal chyba nie mowimy o tym samym.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2007-03-18 22:16:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK wrote:

> [...]
    > Skad taka bzdura? Od kiedy to nie wolno sluchac/ogladac/ tego co w
    > eterze przelatuje przez moj wlasny prywatny pokoj? A moze naprawianie

    2 lata? To mi wygląda na koszmarnie naciągnięty Art.267 KK - chyba że
    chodziło o transmisje kodowane.

  • 5. Data: 2007-03-18 22:19:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BartekK napisał(a):
> [...]
    > na fotce 3001/3011 bez obsadzonych kwarcow nadawczych - nie sa
    > urzadzeniami zdolnymi do nadawania. Mowa w artykule o tym ze tylko

    Prawo w tym miejscu nie mówi o zdolności do natychmiastowego nadawania.
    Wystarczy (niestety) potencjalna możliwośc. Jeżeli więc były to
    urządzenia NO, to jest problem. I są orzeczenia w takich przypadkach.

    M.

  • 6. Data: 2007-03-18 23:02:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2007 23:16:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > 2 lata? To mi wygląda na koszmarnie naciągnięty Art.267 KK - chyba że
    > chodziło o transmisje kodowane.

    Wg mnie nic nie jest naciągnięte, po prostu facet głupi i sie nie
    zabezpieczył. Słuchać sobie można do woli o ile słuchasz przez urządzenie
    przeznaczone tylko do nasłuchu, bez możliwości nadawania. A gość, jak
    podano w komunikacie prasowym, korzystał z radiostacji. Nawet jeśli były
    pozbawione pewnych elementów, to nadal było to urządzenie
    nadawczo-odbiorcze, a nie tylko odbiorcze. Przecież pozbawiając telefon
    mikrofonu wcale nie robisz z niego radyjka, prawda? :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-03-19 07:25:07
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Prawo w tym miejscu nie mówi o zdolności do natychmiastowego nadawania.
    > Wystarczy (niestety) potencjalna możliwośc. Jeżeli więc były to urządzenia NO,
    > to jest problem. I są orzeczenia w takich przypadkach.

    A ja mogę potencjalnie zgwałcić.

    Stach

  • 8. Data: 2007-03-19 19:56:27
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Prawo w tym miejscu nie mówi o zdolności do natychmiastowego nadawania.
    > Wystarczy (niestety) potencjalna możliwośc. Jeżeli więc były to
    > urządzenia NO, to jest problem. I są orzeczenia w takich przypadkach.

    Rozumując w ten sposób, to trzeba zatrzymać policjantów. Ich trx-y mają
    możliwość słuchania i nadawania na częstotliwości innej niż ta
    policyjna, np. na częstotliwości pogotowia czy wręcz amatorskiej.

    No nie od razu, ale zawsze mogą.
    MZ