  • 1. Data: 2007-03-18 21:15:17
    Temat: Uczelnia a koszty pracy magisterskiej - pytanie
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie takiego rodzaju - czy uczelnia ma prawo przerzucac koszty zwiazane
    z tworzeniem pracy magisterskiej na studentow?

    Sprawa ma sie nastepujaco. Studiuje dziennie informatyke na jednej z uczelni
    wyzszych. Cala specjalizacja otrzymala do opracowania jakies tam tematy z
    pogranicza geodezji - kazdy dla innego powiatu w wojewodztwie (widocznie komus
    potrzebne, bo niespecjalnie widze tu powiazania z informatyka, jedynie takie,
    ze calosc opracowujemy na komputerach). Problem w tym, ze wymaga to od kazdego
    zakup jakichs tam mapek geodezyjnych czy jakichs innych (dokladnie jeszcze nie
    wiemy) w urzedach dla calego miasta/powiatu, ktore mu przypadlo. Nikt nam
    jeszcze nie przedstawil kosztow, ale jest to rzecz raczej nietania.
    Uniwersytet o refundacji nie chce slyszec, obiecal jedynie wsparcie w
    negocjowaniu nizszych cen owych mapek z uwagi na "cele naukowe".

    Wydaje mi sie to dziwne. Otrzymalismy "z przydzialu" (bez mozliwosci zmiany)
    tematy prac magisterskich nie majace praktycznie nic wspolnego z nasza
    specjalizacja. Do tego stopnia to dziwnie sie odbylo, ze przez pewien czas dla
    naszej specjalizacji dostepne byly tematy alternatywne od innego promotora,
    ale nagle w dziwnych okolicznosciach wszystkie zostaly wycofane. I to jeszcze
    pol biedy (w koncu jak wiadomo szkolnictwo wyzsze w naszym kraju dziala tak,
    ze student powinien sie cieszyc, ze w ogole pozwalaja mu studiowac), ale teraz
    jeszcze kwestia tych wydatkow na mapki.

    Czy sa jakies podstawy prawne ubiegania sie od uczelni rekompensaty kosztow?
    (w koncu zdaje sie, ze prawa majatkowe do pracy i tak naleza do uczelni).

    Bede wdzieczny za wskazowki.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2007-03-18 22:04:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Paweł wrote:
    > (w koncu zdaje sie, ze prawa majatkowe do pracy i tak naleza do uczelni).

    Nie należą.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2007-03-18 22:12:45
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    A to dzieki, czyli nieslusznie nas straszyli na licencjacie ;-). Ale ok,
    jakies uwagi w kwestii meritum sprawy?

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-03-19 05:46:01
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Po pierwsze zglosilbym do prokuratury doniesienie o popelnieniu
    przestepstwa conajmniej z paru powodow:

    1) na prace magisterskie uczelnia ma specjalna pule pieniedzy
    pochodzaca na ogol z ministerstwa wiec w tym przypadku nalezy
    zweryfikowac czy nie mamy do czynienia z niegospodarnoscia ktora jest
    scigana z urzedu

    2) nie wiem jaka kwota potrzebna jest na zakup mapek, niemniej jesli
    uczelnia chce dofinansowac to prawdopodobnie bedzie konieczne
    rozpisanie przetargu

    3) jesli uczelnia chce posredniczyc w w pertraktacjach majacych na
    celu neocjacje 'dogodnej ceny', to swiadczy o jednym - powiazaniach.

    4) z tego co mi wiadomo, to koszty zwiazane z pisaniem magisterki
    ponosi do pewnych kwot uczelnia z racji, ze sa to pieniadze ktore
    mozna bez problemu wpisac w badania. po raz kolejny pachnie
    niegospodarnoscia

    5) nie ma takiej mozliwosci, ze ktos kogos zmusza a priori do danego
    tematu magisterki, reguluje to ustawa o szkolnictwie wyzszym, tym
    samym powinien stosowny zapis zawierac regulamin studiow