  • 21. Data: 2021-07-08 13:14:09
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    yly-rzecznik-policji-mial-niebieska-karte-za-znecani
    e-sie.html

    > No prosze, czasem pismaki potrafia lepiej opisac ... zakladajac, ze to
    > prawda, a nie wymysly.
    >
    > Czyli chlopak mogl wygladac jak dzik, przynajmniej troche ...

    Chyba jednak istotne będzie po jakiemu tej pomocy wzywali, czy tez można było
    się domyślić, że to wołanie o pomoc, bo skoro kłusowali to słysząc wołania mogli
    chcieć się oddalić.

    Ale nadal się trochę to kupy nie trzyma, bo skoro stawiają zarzut nieudzielenia
    pomocy, to z czegoś musiało wynikać, że pomoc potrzebna, ale też jeśli
    wynikało to dlaczego tylko zarzut dla kościelnego skoro byli tam razem?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-07-08 13:15:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 12:44:16 +0200, J.F napisał(a):

    > Czyli chlopak mogl wygladac jak dzik, przynajmniej troche ...

    Do umorzenia?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2021-07-08 13:29:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 08 Jul 2021 11:14:09 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Chyba jednak istotne będzie po jakiemu tej pomocy wzywali,

    Bezsprzecznie trzeba rozważyć, czy krzyczeli po kazachsku, rosyjsku, czy po
    Polsku. Mogli też znać inne języki, które nie były znane (byłemu)
    policjantowi i kościelnemu. Może zresztą to właśnie ich przeraziło i
    odjechali.

> [...]
    > pomocy, to z czegoś musiało wynikać, że pomoc potrzebna, ale też jeśli
    > wynikało to dlaczego tylko zarzut dla kościelnego skoro byli tam razem?

    To jakaś krzycząca niesprawiedliwość, bo:

    "- Dariusz Ch. został oskarżony o to, że działając z naruszeniem warunków
    dopuszczalności polowania i bez dokładnego osobistego rozpoznania
    zwierzyny, oddał strzał z posiadanej przez siebie broni myśliwskiej w
    kierunku małoletniego. Oskarżony w chwili oddania strzału przewidywał i
    godził się na to, że obrany przez niego cel może być człowiekiem -
    informuje media rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Lublinie Agnieszka
    Kępka.

    Były policjant utrzymuje, że był przekonany, że celował do dzika. Za
    zastrzelenie człowieka grozi mu od 8 lat więzienia do dożywocia.

    Z kolei śledczy oskarżyli 42-letniego kościelnego o nieudzielanie pomocy
    16-letniemu Imalemu.

    - Znajdował się on w położeniu grożącym mu niebezpieczeństwem utraty życia,
    zaś oskarżony mógł udzielić mu pomocy bez narażenia siebie na takie
    niebezpieczeństwo. Odpowie on także przed sądem o utrudnianie śledztwa -
    informuje prokurator Kępka. "

    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27293289,b
    yly-rzecznik-policji-mial-niebieska-karte-za-znecani
    e-sie.html

    Mnie bardziej intryguje, w jakim trybie facet z niebieską kartą ma
    pozwolenie na broń, bo że zakolegował się właśnie z kościelnym już wcale
    nie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2021-07-08 14:08:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 13:15:57 +0200, Olin wrote:

    > Do umorzenia?

    Niekoniecznie, bo jednak trup jest.

    Ale celowe zabojstwo juz mniej prawdopodobne.

    J.

  • 25. Data: 2021-07-08 14:19:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-08, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > Polsku. Mogli też znać inne języki, które nie były znane (byłemu)
    > policjantowi i kościelnemu. Może zresztą to właśnie ich przeraziło i

    Możemy sobie śmieszkować, ale to jednak jest istotne.

> [...]
    >
    > Były policjant utrzymuje, że był przekonany, że celował do dzika. Za
    > zastrzelenie człowieka grozi mu od 8 lat więzienia do dożywocia.

    Czytałem. Trzeba być kretynem, żeby pójść do sadu i sobie strzelać bez
    sprawdzenia po nocy, ale jednak wznieśmy się na te wyżyny pesudo-obiektywnej
    dysputy i zastanówmy, na jakiej podstawie postawiono zarzut nieudzielenia
    pomocy.

> [...]
    > informuje prokurator Kępka. "
    >
    > https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27293289,b
    yly-rzecznik-policji-mial-niebieska-karte-za-znecani

    Może czegoś pismaki nie zapodały.

    > Mnie bardziej intryguje, w jakim trybie facet z niebieską kartą ma

    Odstrzelenie żony albo potomstwa wydaje się być ok o ile rodzina w
    poprzedzającym okresie praktykuje chrześcijański model. Żona w pokorze nadstawia
    kolejny policzek radząc się księdza jak być lepszą żoną, a mąż nie ubiera
    tęczowej garderoby.

    > pozwolenie na broń, bo że zakolegował się właśnie z kościelnym już wcale
    > nie.

    Chyba z proboszczem w braterstwie łowieckim nie mógł, bo ci jakby od tego
    stronią.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2021-07-08 15:03:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 08 Jul 2021 12:19:22 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Możemy sobie śmieszkować, ale to jednak jest istotne.

    Facet strzela i z okolicy, w którą celował dochodzą krzyki. Nawet gdyby
    były to odgłosy nieartykułowane, nie ma wątpliwości, że coś się stało.
    Raczej nie krzyczeli, że wszystko w porządku i można strzelać dalej.

> [...]
    > dysputy i zastanówmy, na jakiej podstawie postawiono zarzut nieudzielenia

    No bo nie udzielono, a ewidentnie coś złego się stało. Czemu tylko
    kościelnemu, nie mam pojęcia.

    > Chyba z proboszczem w braterstwie łowieckim nie mógł, bo ci jakby od tego
    > stronią.

    Ponoć właśnie nie:

    <<Księża polowali zawsze. Nawet w PRL, kiedy łowiectwo, od zarania
    zastrzeżone dla możnych i elit władzy, przejął partyjny aparat, który
    niechętnie bratał się z klerem.

    Kościół polski sankcjonuje moralnie łowiectwo, odprawiając hubertowskie
    msze, uroczyste apele, święcąc upolowane zwierzęta w czasie pokotów,
    emitując program łowiecki ,,Na tropie" w Telewizji Trwam czy publikując
    książki autorstwa duchownych, jak: ,,Dwie ambony. Łowiectwo i Kościół". Są
    też msze celebrowane w lesie, podczas których myśliwi składają przed
    ołtarzem upolowanego dzika. Albo ołtarze świętego Huberta fundowane przez
    myśliwych - jak w małym kościółku w Elgiszewie, gdzie w pustym wnętrzu od
    progu rzuca się w oczy wielki łeb jelenia, a jedyną niemyśliwską figurę -
    świętego Wojciecha (patrona) - przesunięto, by zrobić miejsce na myśliwski
    ołtarz.

    Kościół wspiera też ruch myśliwski, mianując kapelanów (mimo że w świetle
    prawa kanonicznego duszpasterstwo specjalne zastrzeżone jest tylko dla
    tych, którzy nie mogą uczestniczyć w normalnym życiu Kościoła, jak chorzy w
    szpitalach, więźniowie, skoszarowani żołnierze). Choć ta moda nastała w
    latach 90., dziś już chyba każdy okręg (jest ich w PZŁ 49, jak dawnych
    województw) ma swojego duchownego.

    Księży czynnie polujących jest w Polsce ponad 200. Tak szacuje krajowy
    kapelan myśliwych ks. prof. Wojciech Frątczak. Czasem - jak w kościele pod
    wezwaniem św. Huberta w Miłocinie pod Rzeszowem - więcej w ich kościołach
    poroży niż krucyfiksów.">>

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenst
    wo/1629589,1,mysliwi-w-sutannach.read

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2021-07-08 15:58:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 11:59:02 +0200, Olin wrote:

    > Znaczy się, jak krzyczą po kazachsku, to można spoko odjechać?

    No raczej nie, skoro nie wiadomo co krzycza.

    Ale z drugiej strony - nie wzywaja tez wyraznie pomocy.

    J.

  • 28. Data: 2021-07-08 15:59:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 15:58:01 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale z drugiej strony - nie wzywaja tez wyraznie pomocy.

    No to kościelny ma już gotową linię obrony.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 29. Data: 2021-07-08 16:19:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2021 o 11:56, Olin pisze:

    > O nieudzielenie pomocy. Przecie nie udzielił, przynajmniej chłopcu, bo
    > koledze jak najbardziej, oświetlając teren latarką:

    Oświetlający latarką mógł myśliwym nie być i nie wiedzieć, że tak
    strzelać nie wolno. By postawić mu zarzut nieudzielenia pomocy - moim
    zdaniem - trzeba dowieść, że wiedział, iż ktoś tam został trafiony.

    Weźmy pod uwagą podobną - acz specjalnie inną - sytuację. Na strzelnicy
    ktoś nierozważnie obchodzący się z bronią oddaje niekontrolowany strzał
    poza kulochwyt. Jeśli pocisk kogoś trafi, to facet nieumyślne
    spowodowanie śmierci / uszkodzenia ciała ma na pewniaka. Ale czy innym
    strzelcom to obserwującym postawimy zarzut nieudzielenia pomocy? Czy oni
    mają obowiązek podjąć penetrację na kierunku strzału i poszukiwać, czy
    czasem ktoś nie został trafiony?

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-07-08 16:26:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.07.2021 o 15:58, J.F pisze:

    > Ale z drugiej strony - nie wzywaja tez wyraznie pomocy.

    Czyli spacerując po lesie na wakacjach za granicą (albo i w Polsce...),
    gdy usłyszysz krzyki w nieznanym języku dochodzące od strony jeziora, to
    olejesz, bo przecież nie wzywają wyraźnie pomocy.

    Ale z drugiej strony... dlaczego mnie to nie dziwi?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr