  • 91. Data: 2021-07-14 16:04:00
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2021 14:58:35 +0200, Shrek wrote:

    > Wszystko jedno - strzelał do ludzi. I miał podstawy, żeby o tym widzieć.

    Ale juz po strzelaniu.

    > Tak mógł myśleć w momencie oddawania strzały (choć w sumie to nie on
    > strzelał). Ale kiedy stado dzików odpowiedziało ludzkim głosem ta
    > hipoteza upadła.

    No i wtedy przestal strzelac i odjechal.

    > No właśnie problem w tym że wskazywało.

    > Myśleli że stada dziwków porozumiewają się jakimś dziwnym wschodnim
    > językiem?

    A to juz wchodzisz w kwestie pomocy rannym.
    Czy ludzie cos krzyczeli, ze tu ktos postrzelony lezy ?

    > Nie sądzę. Akurat jakby był w ONR to by pewnie mu obecnie na dobre
    > wyszło. Zresztą prokurator już chyba akt oskarżenia wniósł.

    No i nieumyslne, tudziez "brak nalezytej ostroznosci".

    > Po co wymyślać niestworzone historie o emigrantach czy dzikach
    > wołających ludzkim głosem jak pan od brzytwy mówi, że zrozumieli co
    > odpierdolili i po prostu chcieli spierdolić?

    No ale tu sie zaczyna czesc dalsza - zrozumieli, ze tam w sadzie
    ludzie sa ... to co - mieli stac i czekac nie wiadomo na co?
    Odjechali.
    A czy zrozumieli, ze kogos postrzelili, lub chocby mogli sie domyslac?

    J.

  • 92. Data: 2021-07-14 16:09:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2021 11:10:29 +0200, Olin wrote:

    > Masz w sobie coś z Kolumba, bo dokonujesz epokowych odkryć:
    >
    > "Jak relacjonowali koledzy 16-latka po pewnym czasie usłyszeli
    > nadjeżdżający samochód. Przestraszyli się i skulili za drzewami. Wtedy ktoś
    > z samochodu strzelił w ich kierunku. Trafił 16-latka. Gdy jego rówieśnicy
    > zaczęli krzyczeć, samochód odjechał."

    No ale to jest wlasnie przyklad pismackiego belkotu.

    Nie wiadomo czemu sie przestraszyli, nie wiadomo co krzyczeli, nie
    wiadomo, czy widzieli wtedy ze jeden z nich padl.

    Za to wiadomo, ze mysliwy mogl nie widziec, ze w sadzie sa ludzie.

    J.

  • 93. Data: 2021-07-14 16:14:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2021 10:49:50 +0200, Kviat wrote:

    > Bzdura. Gdyby strzelał do dzika, to trafiłby dzika.
    > Strzelają do jakiejś "ciemnej plamy", a potem idioci piszą, że przecież
    > strzelali do dzika...

    No ale przeciez nie chcial strzelac do ciemnej plamy, tylko dzika.

    > https://wyborcza.pl/7,177851,27241318,rok-w-zawiasac
    h-za-pomylenie-z-dzikiem.html

> [...]
    > bezpieczeństwo, nie zachowując wyjątkowej ostrożności,
    > oddał strzał z broni myśliwskiej bez należnego,
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > dokładnego rozpoznania celu
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > - mówiła podczas ogłoszenia wyroku cytowana przez portal portEL.pl
    > sędzia Katarzyna Styś."
    >
    > "Podkreśla, że takim tragediom winna jest przede wszystkim
    > niefrasobliwość myśliwych.
    > Strzelają do nierozpoznanych celów,
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > choć zakazuje im tego prawo łowieckie."
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    No widzisz - ale to inny paragraf :-)

    > https://gazetawroclawska.pl/mysliwy-zastrzelil-zone-
    bo-myslal-ze-to-dzik/ar/449514

    > "Nagle, w odległości 100 metrów, zobaczył zarys postaci. Był święcie
    > przekonany, że to dzik. Nie zastanawiając się długo, przymierzył broń i
    > strzelił. Wedy rozległ się przeraźliwy krzyk."
    > (...)
    > "Dlatego, kiedy zobaczył w oddali, jak mu się wydawało, dzika, stracił
    > głowę. I mimo że posiadał strzelbę z lunetą, miał profesjonalną latarkę,
    > nie sprawdził, czy to na pewno zwierzę."

    A czy po oswietleniu latarka dziki dzik nie ma zwyczaju uciekac?

    > (...)
    > W styczniu tego roku w Zachodniopomorskiem dwaj zaprzyjaźnieni myśliwi
    > wybrali się na polowanie. Każdy z nich zajął swoje stanowisko. W pewnym
    > momencie młodszy z mężczyzn, 31-latek, zobaczył grupę dzików. Strzelił,
    > jednak zamiast w zwierzynę, trafił w 59-letniego kolegę ukrytego w
    > zaroślach na linii strzału. Strzał ze sztucera urwał myśliwemu nogę.

    No i co - strzelal do ciemnej plamy, czy do dzika, tylko nie trafil?

    Ale ustawili sie istotnie jakos glupio.

    J.

  • 94. Data: 2021-07-14 16:21:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.07.2021 o 20:48, J.F pisze:

    > ale to tak od razu, czy to sie daje operowac?
    > A z tak uszkodzonym mozgiem serce jeszcze pracuje, czy tez od razu
    > staje?

    Staje się od razu. Nie jestem neurochirurgiem i nie wiem, na ile takie
    rzeczy są operowalne. W wypadku zwierząt nikt tego nie próbuje. Pewnie
    wiele zależy od rozmiarów uszkodzeń. Mnie po prostu chodzi o mechanizm.
    Krwotoki nie są tu najpoważniejszym problemem przeważnie. Jeśli trafiony
    przeżyje trafienie, to szanse na uratowanie jakieś są.

    > Ale skoro zmarl na miejscu, to i zarzut nieudzielenia pomocy jest
    > dęty.
    > Chociaz ... jesli istniala szansa reanimacji ...

    Wiesz, zawsze można reanimować. Odjeżdżający nie wiedzieli. No i moje
    stwierdzenie jest sugestią, a nie jakąś tajemną wiedzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2021-07-14 17:19:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.07.2021 o 16:04, J.F pisze:

    > Ale juz po strzelaniu.

    Bez znaczenia. Zarzut jest nieudzielenia pomocy.

    > No i wtedy przestal strzelac i odjechal.

    To nie on strzalał. Ale skoro odjechał i niedzielił pomocy, to nie
    udzielił pomocy.

    > A to juz wchodzisz w kwestie pomocy rannym.
    > Czy ludzie cos krzyczeli, ze tu ktos postrzelony lezy ?

    Skoro strzelano do dzika a stado krzyczy ludzkim głosem, to...

    > No i nieumyslne, tudziez "brak nalezytej ostroznosci".

    Nieumyślnie to jego kolega dostał nieumyślne spowodowanie śmierci - i
    słusznie. A on nieudzielenia pomocy. Dwie różne sprawy. Przynajmniej dla
    niego. Bo dla strzelającego to będzie nieumyslne spowodowanie śmierci.

    > No ale tu sie zaczyna czesc dalsza - zrozumieli, ze tam w sadzie
    > ludzie sa ... to co - mieli stac i czekac nie wiadomo na co?

    Paragraf mówi, że należy udzielić pomocy. Czego nie zrobiono. Umyślnie.

    > Odjechali.
    > A czy zrozumieli, ze kogos postrzelili, lub chocby mogli sie domyslac?

    Jak strzelano do człowieka to można się domyślić.

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2021-07-15 01:01:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiedzieli.
    > 1 - Strzelali do dzika (przynajmniej tak myśleli),
    > 2 - dzik odezwał się ludzkim głosem,

    Sam przyznałeś, że nie wątpisz, iż jakby się nic nie stało to też by
    najpewniej krzyczano, więc krzyczano by w takiej sytuacji zawsze. To co
    to za przesłanka, że ktoś potrzebuje pomocy?

    > 3 - ponieważ nie była to wigilia a i dzik był wyznania muzułamnskiego to
    > wynika z tego, że dzik do którego strzelali był człowiekiem
    > 4 - z punktu 3 wynika że strzelali do człowieka.
    >
    > CBDU.
    > Równie dobrze możesz potrącić człowieka i jak sąd będzie coś mówił o
    > nieudzieleniu pomocy to powiesz, że nie wiedziałeś co się stało -
    > poczułeś że w coś uderzyłeś, ale patrzyłeś w komórkę więc nie wiedziałeś
    > czy ktoś pomocy potrzebuje - skąd taki pomysł że miałby potrzebować?

    Zasadniczo to chyba jak najbardziej. Wina tutaj związana jest
    potrąceniem kogoś bo gapiłeś się w komórkę, natomiast można wyobrazić
    sobie sytuację, gdy nie jest jasne, czy kogoś potrąciłeś i że jesteś
    przekonany, ze nic się nie stało.

    > Ogólnie nie ma przesłanki, że potrzebujący pomocy musi wzywać ją
    > paszczowo i to w zrozumiałym języku. Co więcej zwykle ci najbardziej
    > potrzebujący uparcie milczą...

    Podobnie jak nie jest przesłanką do ukarania kogoś sam fakt wydawania
    dzwięku po wystrzale z broni palnej.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2021-07-15 01:07:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wiesz, zawsze można reanimować. Odjeżdżający nie wiedzieli. No i moje
    > stwierdzenie jest sugestią, a nie jakąś tajemną wiedzą.

    Gdzieś było napisane, że jeszcze żył jak go zdaje się zanieśli do
    budynku szkoły. Ale było tam też takie dość dziwne zdanie, że jeden z
    nauczycieli mających przeszkolenie z pierwszej pomocy, jak to zobaczył
    to stwierdził, że pozamiatane. Dosyć to MZ dziwne stwierdzenie, chyba że
    dziura była fi 300.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2021-07-15 01:26:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W kwestii winy istotne jest co oskarzony uwazal.
    > A on strzelal do dzika.

    W kwestii winy* to jeszcze liczą się okoliczności, i jak już to moim
    zdaniem warto pójść po tej lini, a nie uparcie twierdzić, że dowolne
    krzyki po strzale są równoznaczne z potrzebą pomocy. Tu z krzykami jest
    jeszcze ten dodatkowy problem, że strzelano z samochodu. Nie był to
    zapewne kabriolet, więc nawet ustalenie skąd te krzyki dochodzą mogło
    być wątpliwe.

    A te okoliczności, to np. że był to sad przy szkole, o czym nasi myśliwi
    najpewniej wiedzieli.

    Najpewniej czegoś nie wiemy, bo nadal bardzo zagadkowy jest ten zarzut
    nieudzielenia pomocy wyłącznie dla kościelnego.

    *) zatrzelenia chłopaka, nie, nieudzielenia pomocy.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2021-07-15 01:29:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-14, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Nieumyślnie to jego kolega dostał nieumyślne spowodowanie śmierci - i
    > słusznie. A on nieudzielenia pomocy. Dwie różne sprawy. Przynajmniej dla
    > niego. Bo dla strzelającego to będzie nieumyslne spowodowanie śmierci.

    Kolega zdaje się dostał zabójstwa z zamiarem ewentualnym, ale może się
    coś zmieniło, co MZ ma więcej sensu niż zarzut nieudzielenia pomocy,
    przynajmniej na podstawie informacji prasowych.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2021-07-15 01:38:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > To tym bardziej nie wiedzieli, że strzelają do dzika.
    > Wniosek: strzelali na ślepo.

    Tzn. strzelał w przekonaniu, że strzela do dzika. On raczej
    nieanalizował, hej, no chyba dzik, czy też może człowiek? Pewnie mu
    nawet do łba to nie przyszło. O, coś się rusza, jest dość nisko przy ziemi
    (kula przeszła wzdłuż ciałą - chłopak musiał być na czworakach), no to
    pewnie dzik. To jest MZ część w miarę bezsporna.

    Problem z tym co działo się później, bo same krzyki MZ nie oznaczają
    potrzeby pomocy, a zapewne dużo częściej ostrzeżenie, żeby nie strzelać
    bo tu są ludzie.

    --
    Marcin