  • 11. Data: 2021-07-07 15:57:40
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale nie wynika, czy strzelający wiedział, że cokolwiek trafił. Skoro
    > zaczęli krzyczeć, to strzelający mógł dojść do wniosku, że żyją.
    > Strzelanie do nierozpoznanego celu jest w ogóle głupim pomysłem w samym
    > założeniu i za to powinien zostać ukarany. Ale pozostawienie osoby bez
    > pomocy wymaga udowodnienia, ze wiedział o tym, że kogoś tam trafił - w
    > pierwszej kolejności.

    Ile można dostać za strzelanie do nierozpoznanego celu, a ile za
    nieudzielenie pomocy osobie, którą dodatkowo samemu się zraniło?

  • 12. Data: 2021-07-07 16:20:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 15:38:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Znam takie przypadki. Nie są szczególnie rzadkie. Zwłąszcza w wypadku
    > kłusownika, bo wówczas zmniejsza szanse na przypadkowe wykrycie. Nie
    > widać broni, a i strzał jest wytłumiony.

    legalni mysliwi na "nielegalnym" polowaniu ... myslisz, ze klusownicy?

    J.

  • 13. Data: 2021-07-07 17:02:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 15:57:13 +0200, Olin wrote:

    > Krzyk dochodził z kierunku, w którym strzelał, więc tym bardziej powinien
    > się zainteresować, czy trafił i w co, a nie uciekać.

    A jakby krzyczeli "nie strzelac, tu ludzie sa" ?

    Tylko oni pewnie cos po kazachsku krzyczeli.

    J.

  • 14. Data: 2021-07-07 17:54:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie wynika, czy strzelający wiedział, że cokolwiek trafił. Skoro
    > zaczęli krzyczeć, to strzelający mógł dojść do wniosku, że żyją.

    Sprawa do umorzenia - jak krzyczał to znaczy że żyje i pomocy nie
    potrzebują, jak nie krzyczał to skąd miał wiedzieć, że ktoś pomocy
    potrzebuje. Na chuj drażyć temat - kulsonia logika;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-07-07 20:39:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2021 o 15:57, Olin pisze:
    > Krzyk dochodził z kierunku, w którym strzelał, więc tym bardziej powinien
    > się zainteresować, czy trafił i w co, a nie uciekać.

    Ja bym nie strzelał. Skoro gość po ciemku w sadzie strzelał, to mądry
    raczej nie był. Ale oni zarzut dają drugiemu z jadących.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-07-07 20:40:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2021 o 16:20, J.F pisze:
    > legalni mysliwi na "nielegalnym" polowaniu ... myslisz, ze klusownicy?

    Większość kłusowników, to legalni myśliwi nielegalnie strzelający.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-07-07 20:41:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2021 o 15:57, nadir pisze:

    > Ile można dostać za strzelanie do nierozpoznanego celu, a ile za
    > nieudzielenie pomocy osobie, którą dodatkowo samemu się zraniło?

    Zarzut nieudzielenia pomocy stawiają drugiemu z mężczyzn, a nie temu
    strzelającemu. Przynajmniej tak rozumiem artykuł.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-07-08 11:56:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 20:39:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja bym nie strzelał. Skoro gość po ciemku w sadzie strzelał, to mądry
    > raczej nie był. Ale oni zarzut dają drugiemu z jadących.

    O nieudzielenie pomocy. Przecie nie udzielił, przynajmniej chłopcu, bo
    koledze jak najbardziej, oświetlając teren latarką:

    "Auto zatrzymało się na początku sadu. Ze środka wysiadło dwóch mężczyzn,
    niższy krępy trzymał w ręku mocną ledową latarkę, którą zaczął skanować
    teren między drzewami, drugi, szczupły, wyższy o głowę, wyjął z tylnego
    siedzenia sztucer z lunetą. Imali z kolegami chyba podświadomie przykucnął
    w zaroślach, ale po chwili musiał zostać namierzony. Padł jeden strzał, po
    którym chłopak osunął się na ziemię. Widząc to, jego koledzy zaczęli
    krzyczeć i wzywać pomocy. Słysząc to, napastnicy wsiedli w samochód i
    odjechali, jak gdyby nigdy nic."

    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27293289,b
    yly-rzecznik-policji-mial-niebieska-karte-za-znecani
    e-sie.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2021-07-08 11:59:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 17:02:16 +0200, J.F napisał(a):

    > A jakby krzyczeli "nie strzelac, tu ludzie sa" ?
    >
    > Tylko oni pewnie cos po kazachsku krzyczeli.

    Znaczy się, jak krzyczą po kazachsku, to można spoko odjechać?

  • 20. Data: 2021-07-08 12:44:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 11:56:51 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > odjechali, jak gdyby nigdy nic."
    > https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27293289,b
    yly-rzecznik-policji-mial-niebieska-karte-za-znecani

    No prosze, czasem pismaki potrafia lepiej opisac ... zakladajac, ze to
    prawda, a nie wymysly.

    Czyli chlopak mogl wygladac jak dzik, przynajmniej troche ...

    J.