  • 1. Data: 2005-01-22 13:38:54
    Temat: sprzedaż biletów (konik), co na ten temat prawo ?
    Od: "franz" <f...@o...pl>

    Jak się ma w świetle prawa sprzedawanie biletów na imprezy czy to sportowe
    czy rozrywkowe ( zdobytych wcześniej np. wygranych w mediach) przed
    budynkami gdzie się takowe imperzy odbywają ?
    Z góry dzięki za wszelkie informacje.
    franz

  • 2. Data: 2005-01-22 14:52:36
    Temat: Re: sprzedaż biletów (konik), co na ten temat prawo ?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    franz wyskrobał(a):
> [...]
    > czy rozrywkowe ( zdobytych wcześniej np. wygranych w mediach) przed
    > budynkami gdzie się takowe imperzy odbywają ?

    Ma się dobrze, nie jest zakazane. Jak ktoś wygrywa bilety to przecież może z
    nimi zrobić co chce np. odsprzedać. Bilety takie zazwyczaj nie są imienne,
    więc nie ma przeszkód.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-01-22 15:21:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    franz wrote:
    > Jak się ma w świetle prawa sprzedawanie biletów na imprezy czy to sportowe
    > czy rozrywkowe ( zdobytych wcześniej np. wygranych w mediach) przed
    > budynkami gdzie się takowe imperzy odbywają ?

    Art. 133. Kodeksu Wykroczeń
    § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na imprezy
    artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

  • 4. Data: 2005-01-22 15:58:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    > § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    :-))

    P.

  • 5. Data: 2005-01-22 16:08:33
    Od: "franz" <f...@o...pl>

    > --> Art. 133. Kodeksu Wykroczeń
    >
    > :-))

    co masz na myśli ?

  • 6. Data: 2005-01-22 16:23:47
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    > § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    ale jeśli odsprzeda je bez zysku wykroczneia nie popełni.

  • 7. Data: 2005-01-22 16:34:17
    Od: "franz" <f...@o...pl>

> [...]
    > zyskiem, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    > § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Powyższy przytoczony przez Pana artykuł znajduje sie w rozdziale:
    "
    Rozdział XV
    Wykroczenia przeciwko interesom konsumentów.
    "
    Postepowanie takie że ktoś wygrywa bilet i sprzedaje go ( naturalnie z
    zyskiem), ale po cenie niższej niż cena biletu w kasie nie szkodzi przecież
    interesom konsumenta (sprzedający nie wyzyskuje konsumenta-klienta) a można
    powiedziec ze nawet jest dla niego na plus bo przecież konsument wchodzi na
    impreze taniej.
    Czy ja dobrze to rozumuję?
    Proszę o komentarz z Pańskiej strony.
    franz

  • 8. Data: 2005-01-22 16:47:50
    Od: "franz" <f...@o...pl>

    > ale jeśli odsprzeda je bez zysku wykroczneia nie popełni.

    Faktycznie jeśli ktoś zakupi bilet w kasie po np. 20PLN i odsprzeda go
    również za 20PLN to jego zysk jest zerowy, więc w myśl tego przepisu
    jest OK.
    Jeśli natomiast zdobywam bilet wygrywając go to "kupiłem"
    za 0PLN a sprzedaje powiedzmy za 15PLN, więc wydaje mi się,
    że zysk jest, ale na pewno nie działam przeciwko interesom klientów.

    Pozdrawiam
    franz

  • 9. Data: 2005-01-22 16:54:06
    Od: lukasz_p <a...@...sygnaturce.com.albo.i.nie>

    Użytkownik franz napisał:

> [...]
    > Jeśli natomiast zdobywam bilet wygrywając go to "kupiłem"
    > za 0PLN a sprzedaje powiedzmy za 15PLN, więc wydaje mi się,

    A gdzie przy wygranej przeslanka "nabycia w celu odsprzedazy z zyskiem"?

    >, ale na pewno nie działam przeciwko interesom klientów.

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 10. Data: 2005-01-22 17:05:59
    Od: "franz" <f...@o...pl>

    > A gdzie przy wygranej przeslanka "nabycia w celu odsprzedazy z zyskiem"?

    Hmmm jest wątpliwa owszem, ale można założyć, że w momencie
    podejmowania próby wygrania zakładam, że nie wykorzystam wygranej
    osobiście tylko sprzedam. W tym momencie powyższe stwierdzenie chyba jest
    adekwatne.

    Pozdrawiam
    franz