  • 1. Data: 2005-01-22 14:40:37
    Temat: księgi wieczyste - le czasu ma sąd?
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.wytnij.to>

    Witam,
    Szukałem w archiwum, ale nie natrafiłem na żaden wątek, który udzieliłby mi
    odpowiedzi na pytanie:
    Ile czasu ma sąd na dokonanie wpisu do ksiąg wieczystych (czekam już od
    połowy października i do wczoraj nikt jeszcze się za to nie zabrał)? Czy
    jest jakiś nieprzekraczalny (ustawowy?) termin na który się mogę powołać, w
    którym sąd się musi wyrobić?

    z góry dziękuję za informacje.
    Adam Iganowicz

  • 2. Data: 2005-01-22 14:52:03
    Temat: Re: księgi wieczyste - le czasu ma sąd?
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Adam Iganowicz napisał(a):

> [...]
    > połowy października i do wczoraj nikt jeszcze się za to nie zabrał)? Czy
    > jest jakiś nieprzekraczalny (ustawowy?) termin na który się mogę

    Nie ma ustawowego terminu. Powinien zrobić to bezzwłocznie. Praktycznie wtedy gdy
    referendarz lub
    sędzia będzie miał trochę czasu.
    Ale podobno sytuacja w księgach wieczystych się poprawia. W mniejszych miastach
    średnia wynosi około
    1 miesiąca.
    A tak wogóle to pytałeś się w sądzie? Może zrzekłeś się doręczenia zawiadomienia o
    wpisie, a oni już
    dawno wpisali.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-22 15:12:10
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.wytnij.to>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A tak wogóle to pytałeś się w sądzie? Może zrzekłeś się doręczenia
    > zawiadomienia o wpisie, a oni już dawno wpisali.

    Nieeee. Dzwoniłem wczoraj i pani z rozbrajającą szczerością powiedziała, że
    "owszem, wniosek jest, ale jeszcze nikt się nim nie zajął" ;-)
    Ale chyba już wiem co zrobię - będę tam od poniedziałku codziennie dzwonił i
    pytał i za każdym razem będę się pani żalił, że za każdy kolejny miesiąc ich
    zwłoki muszę płacić bańkę ubezpieczenia, bo to kredyt hipoteczny... Może
    "zmęczenie materiału" przyniesie jakiś efekt. ;)

    No a tak w ogóle, to jeśli "bezzwłocznie" trwa kilka miesięcy, to nie jest
    to podstawa, żeby gdzieś złożyć skargę? Można podać sąd do sądu? ;-))
    AI

  • 4. Data: 2005-01-23 10:18:24
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Adam Iganowicz napisał
> [...]
    Może
    > "zmęczenie materiału" przyniesie jakiś efekt. ;)

    Radzilabym zamiast dzwonienia pisac pisma. Tzn powiem inaczej -
    dzwonic mozesz, ale radzilabym przeslac chociaz jedno pismo (nie
    zapomnij o podaniu sygnatury sprawy Dzkw). Generalnie pisma sa
    skuteczniejsze niz telefony. Zwlaszcza, ze zostaja w aktach, a notatek
    o telefonach sie nie robi :)

    > No a tak w ogóle, to jeśli "bezzwłocznie" trwa kilka miesięcy, to
    nie jest
    > to podstawa, żeby gdzieś złożyć skargę? Można podać sąd do sądu?
    ;-))

    Mozesz napisac zazalenie na opieszalosc sadu do Przewodniczacego
    wydzialu ksiag wieczystych lub do Prezesa sadu rejonowego, ktoremu ten
    wydzial podlega.

    A tak poza tym, to - jako ze domyslam sie, ze Twoj wpis w ksiedze
    polega m.in. na wpisie hipoteki - zapytaj czy funkcjonuje cos takiego
    jak dyzur hipoteczny. Jest to specjalny tryb (szybszy) rozpatrywania
    wnioskow o wpis hipoteki praktykowany z tego co wiem prawie w kazdym
    sadzie w Polsce. Problemem moze okazac sie komputeryzacja... Jezeli w
    wydziale, w ktorym zlozyles wniosek takowa sie juz rozpoczela, to
    prawdopodobnie nie ma mozliwosci rozpatrzenia sprawy w tym
    przyspieszonym trybie.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2005-01-23 15:07:57
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.wytnij.to>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydziale, w ktorym zlozyles wniosek takowa sie juz rozpoczela, to
    > prawdopodobnie nie ma mozliwosci rozpatrzenia sprawy w tym

    bardzo dziękuję i pozdrawiam ;)
    Adam Iganowicz