  • 1. Data: 2005-01-22 12:12:09
    Temat: Sprawa z byłym pracodawcą
    Od: "Jacek Wojnarowski" <z...@g...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie, ale zanim je zadam musze opisać troszkę sytuacje:

    Parę miesięcy temu zwolniłem się dyscyplinarnie u jednego pracodawcy. Sprawa
    zladowala w sadzie pracy. Po kilku miesiącach nadchodzi jej koniec, a mój
    były pracodawca zjawił się u mnie w obecnej pracy i naopowiadal
    niestworzonych sytuacji o mnie. Mam na tyle dobrą opinię, że nie wynikło z
    tego żadne nieporozumienie, ale cała sytuacja doprowadziła mnie do gorączki.

    Moje pytanie jest proste: czy były pracodawca może coś takiego robić
    bezkarnie? Czy jest sens zgłoszenia takiego zajścia na prokuraturę? Jeśli
    tak, to jaki paragraf pod do można podpiąć.

    Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

    Aha - i jest jeszcze jedna sprawa: przez cały czas zatrudnienia byłem
    zarejestrowany na pełen etat, ale na konto wpływało mi tylko 500 zł, a w
    umowie mam 624. Gdzie można to zgłosić?

    Pozdrawiam

    Jacek Wojnarowski

    www.sprzedaz.org

  • 2. Data: 2005-01-22 13:30:02
    Temat: Re: Sprawa z byłym pracodawcą
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 13:12:09 +0100, Jacek Wojnarowski napisał(a):

    > Witam wszystkich.
    >
    > Mam pytanie, ale zanim je zadam musze opisać troszkę sytuacje:
    >
    > Parę miesięcy temu zwolniłem się dyscyplinarnie u jednego pracodawcy.

    a co zmienili kodeks pracy ? muszę przyznać ,że dawno nie czytałem
    nowego.Dotąd to pracodawca zwalniał dyscyplinarnie,Teraz pracownik sam się
    zwalnia dyscyplinatnie ?Widać naprawdę jestem mocno "do tyłu"

    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-01-22 13:48:26
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    >Dotąd to pracodawca zwalniał dyscyplinarnie,Teraz pracownik sam się
    > zwalnia dyscyplinatnie ?

    Pracownik dyscyplinarnie zwolnił pracodawcę z obowiązku zatrudniania go:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-01-22 14:06:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cstlcl$goj$1@atlantis.news.tpi.pl HaNkA ReDhUnTeR
    <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> pisze:

    > Pracownik dyscyplinarnie zwolnił pracodawcę z obowiązku zatrudniania go:-)

    ;)))
    Ja bym to rozumiał jako rozwiązanie przez pracownika umowy bez wypowiedzenia
    za ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy (np. niewypłacenie wynagrodzenia
    w terminie).
    Ale sama idea jest fajna - szefie, zwalniam pana dyscyplinarnie, proszę bez
    dyskusji przestać być moim szefem i złożyć związane z tym obowiązki. ;)

    Jotte

  • 5. Data: 2005-01-22 16:29:02
    Od: "Jacek Wojnarowski" <z...@g...pl>

    > Ale sama idea jest fajna - szefie, zwalniam pana dyscyplinarnie, proszę
    > bez
    > dyskusji przestać być moim szefem i złożyć związane z tym obowiązki. ;)

    cos w tym stylu, ale nadal nikt nie odpowiedzial... co moge z tym zrobic??

  • 6. Data: 2005-01-22 16:33:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Wojnarowski" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > cos w tym stylu, ale nadal nikt nie odpowiedzial... co moge z tym zrobic??

    Taaaak? Walnąłeś crossposta to szukaj wszędzie.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-01-23 02:39:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 sty o godzinie 13:12, na pl.soc.prawo, Jacek Wojnarowski
    napisał(a):

    > Aha - i jest jeszcze jedna sprawa: przez cały czas zatrudnienia byłem
    > zarejestrowany na pełen etat, ale na konto wpływało mi tylko 500 zł, a w
    > umowie mam 624. Gdzie można to zgłosić?

    Po pierwsze, nie podałeś w jakim roku podatkowym otrzymywałeś to
    wynagrodzenie w wysokości 624 PLN.
    Różnica pomiędzy 624 a 500 wynika że ta pierwsza wartość jest wartością
    brutto, druga - netto, którą otrzymujesz do "ręki"

    W związku z tym iż nie napisałeś w jakim roku trwała Twoja praca, trudno
    ocenić czy płaca brutto równała się z minimalnym wynagrodzeniem oraz czy to
    wynagrodzenie nie podlegało obniżeniu ze względu na Twój staż. Generalnie,
    płaca w wysokości 624 PLN nie miała miejsca:
    http://www.pit.pl/pages/i/305.php

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423