  • 1. Data: 2006-01-10 18:43:28
    Temat: skrecenie nogi na lodzie... jak odszkodowanie?
    Od: "Gazeta" <p...@g...pl>

    Witam serdecznie, w niedzielne przedpoludnie na ulicy wywrocilem sie na
    lodzie, skrecilem kostke, nie moge stapac na nodze, opuchlizna i bol.
    wydalem sporo pieniedzy na sprzet ortopedyczny i leki...

    jak zabrac sie za wniosek o odszkodowanie od miasta?
    za kilka dni wyjezdzam na pol roku, czy jest mozliwosc kontynuowania
    zalatwiania na odleglosc?
    co potrzebuje?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-10 19:09:48
    Temat: Re: skrecenie nogi na lodzie... jak odszkodowanie?
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gazeta" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydalem sporo pieniedzy na sprzet ortopedyczny i leki...
    >
    > jak zabrac sie za wniosek o odszkodowanie od miasta?

    Ja takich ludzi nie rozumiem. Sęp na kasę. Warunki pogodowe są jakie są i
    trzeba nie mieć włączonego myślenia abstrakcyjnego, żeby nie zrozumieć, iż
    tym razem drogowcy nie zawiedli, ale pogoda dała nieźle popalić. Zobaczył w
    telewizji i leci na kasę, a może trochę byś zainwestował w dobre buty i
    uważał na siebie jak i na to jak chodzisz.
    Sama kiedyś skręciłam nogę na ulicy poślizgnąwszy się na liściu, ale jestem
    na tyle obiektywna, że widzę w swoich nieszczęściach nie tylko złośliwość i
    niedopatrzenie innych osób, ale także własne zaniedbania i coś takiego jak
    nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Obyś w życiu nie musiał spotykać ludzi
    takich jak ty sam, pragnących wycisnąć sok z kamienia za wszelką cenę.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 3. Data: 2006-01-10 19:23:17
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Sama kiedyś skręciłam nogę na ulicy poślizgnąwszy się na liściu, ale jestem

    Ba! Ja skrecilem rok temu noge na dywanie!

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-01-10 19:55:18
    Od: "Gazeta" <p...@g...pl>

    .
> [...]
    > niedopatrzenie innych osób, ale także własne zaniedbania i coś takiego jak

    porownujesz lisc, do nieodlodzonego fragmentu chodnika za ktorego odlodzenie
    place...
    BRAWO

  • 5. Data: 2006-01-10 20:08:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Gazeta napisał(a):
    > porownujesz lisc, do nieodlodzonego fragmentu chodnika za ktorego odlodzenie
    > place...
    > BRAWO
    IHMO za "odliscienie" tez placisz
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-01-10 20:19:31
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja takich ludzi nie rozumiem.

    nikt od ciebie nie wymaga rozumienia, a jedynie rzetelnej odpowiedzi w
    kwestii prawnej
    odpowiesz?

    > Sęp na kasę.

    jaki sep? po prostu europejskie drogi powinne byc bezpieczne, czyz nie?
    odpowiesz jak te kase uzyskac zgodnie z prawem?

    Warunki pogodowe są jakie są i trzeba nie mieć włączonego myślenia
    abstrakcyjnego, żeby nie zrozumieć, iż
    > tym razem drogowcy nie zawiedli, ale pogoda dała nieźle popalić.

    a wiec zawiedli, bo nie posypali :/
    rok temu krakowski kacyk uliczny stracil za to ciepla posadke.
    jakie proponujesz sankcje w tym roku?

    Zobaczył w telewizji i leci na kasę, a może trochę byś zainwestował w
    dobre buty i
    > uważał na siebie jak i na to jak chodzisz.

    podasz mi popdstawe prawna na zalozenie obuwia z oponami zimowymi (moze
    nawet z lancuchami)?

> [...]
    złośliwość i
    > niedopatrzenie innych osób, ale także własne zaniedbania i coś takiego

    coz, nie zainwestowalas w dobre buty, wiec nie piernicz o zbiegach
    okolicznosci :(
    btw. skorka od banana to nie to samo co droga ochnastej kolejnosci
    odsniezania
    (a o posypaniu mozna sobie tylko pomarzyc, bo piasek pewnie importujemy
    z alaski)

    > Obyś w życiu nie musiał spotykać ludzi
    > takich jak ty sam, pragnących wycisnąć sok z kamienia za wszelką cenę.

    przeciez nalezy sie odszkodowanie za indolencje innych, czyz nie?
    czy jestesmy na grupie o prawnym profilu czy na pl.caritas.soc lub
    o.rydzyk.pl?

    --
    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2006-01-10 21:09:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Gazeta napisał(a):
    > jak zabrac sie za wniosek o odszkodowanie od miasta?

    Jesli nie masz potwierdzenia z policji, strazy miejskiej, itp. tego
    wypadku, to raczej marne szanse widze na jakiekolwiek odszkodowanie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-01-10 23:07:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gazeta wrote:
    > porownujesz lisc, do nieodlodzonego fragmentu chodnika za ktorego
    > odlodzenie place...

    Jeśli zachowałeś rachunek za odlodzenie, to wezwij miasto do zwrotu
    wpłaconej kwoty z racji niewywiązania się z umowy. Jeśli nie, to jak
    udowodnisz, że zapłaciłeś za odlodzenie? :>

    Poza tym odśnieżanie większości chodników to akurat nie do miasta należy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 9. Data: 2006-01-11 07:39:31
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > Ja takich ludzi nie rozumiem. Sęp na kasę (...)

    Nie wnikając w to, czy sęp czy nie sęp...
    Moim zdaniem jedną z nielicznych kar, które dobrze działają na ludzi jest
    _konieczność płacenia_. Jeśli za nieodśnieżony chodnik będzie musiał
    zapłacić właściciel czy ktośtam odpowiedzialny za niego, to następnym razem
    zastanowi się czy warto go nie odśnieżać. Jeśli kara będzie bardzo dotkliwa,
    to następnym razem zastanowi się nie nad tym czy go w ogóle odśnieżać, tylko
    jak szybko i dokładnie to zrobić. W konsekwencji (poprzez wiele takich
    zgłoszeń/roszczeń) będziemy mieli ładnie odśnieżone chodniki i nikt nie
    będzie się uskarżał, że właśnie przed chwilą złapał mróz.

    Podsumowując, jestem za tym, aby walczyć o odszkodowanie także dla zasady i
    to nie tylko w tej opisanej sytuacji.

    -Al

  • 10. Data: 2006-01-11 08:43:41
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > porownujesz lisc, do nieodlodzonego fragmentu chodnika za ktorego
    odlodzenie
    > place...

    Ale nie w tej sekundzie. Na przywrócenie chodnikowi "przechodniości" jest
    jakiś określony czas. Sprawiasz wrażenie człowieka, który uważa, że na
    każdym rogu powinien stać cieć z łopatą i wręcz łapać płatki śniegu zanim
    jeszcze spadną na ziemię :-)