  • 1. Data: 2005-10-05 12:18:09
    Temat: skarga
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Złożyłem skrgę do WSA w sprawie stosunku służbowego. Wydano wyrok, że skarga
    jest zasadna tylko niezbędne jest dla powagi porządku prawnego zbadanie, czy aby
    moje odwołanie zostało złożone w terminie. Sąd orzekł, że przed zbadaniem tego
    kluczowego dla sprawy problemu wstrzymuje się od rozstrzygnięcia co do istoty
    sprawy i nakazał organowi II instancji przeprowadzenie stosowwnego postepowania
    wyjaśniającego. Organ II instancji przeprowadził stosowne postępowanie i
    przesłał mi decyzję, w której stwierdził, że odwołanie złożono w terminie ale
    jest jest ono pomimo wszystko bezzasadne. Ja się poskarżyłem kolejny raz do WSA,
    że mam odmienne zdanie, co do zasadności mojego odwołania na działanie organu I
    instancji. I zapadła głucha cisza, która już trwa ponad pół roku. W odwołaniu
    przedstawiłem okoliczności, które wg. mojej oceny mogą wskazywać na popełnienie
    przestępstw. Dokąd ta cisza będzie trwać. Zadzwiniłem do wydziału informacji WSA
    i usłyszałem, że moja pierwsza skarga jest już załatwiona ostatecznie, a druga
    czeka na swój czas. Zdębiałem i dlatego to tutaj napisałem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-05 17:37:29
    Temat: Re: skarga
    Od: log<n...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2005-10-06 07:15:13
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    A może jednak

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-10-06 09:53:54
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    "> A może jednak

    Stary, jak nie ma odpowiedzi, to nie męcz kolejnymi postami.

  • 5. Data: 2005-10-06 13:11:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "log" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest zasadna tylko niezbędne jest dla powagi porządku prawnego
    zbadanie, czy aby
    > moje odwołanie zostało złożone w terminie.

    To zdanie przeczy samo sobie. To wydano wyrok, czy nie wydano? Sąd nie
    wydaje wyroków pod zawieszonymi warunkami.

  • 6. Data: 2005-10-07 08:09:00
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Jest dokładnie tak jak opisałem w poście. Sąd orzekł: I-uchyla zaskarżoną
    decyzję, II- stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu
    uprawomocnienia się wyroku. Decyzji organu I instancji był nadany rygor
    natychmiastowej wykonalności. W uzasadnieniu wyroku sąd m.in. poddał w
    wątpliwość zachowanie terminu odwołania oraz nakazał organowi II instancji
    wyjaśnienie tej wątpliwości. Sąd nie rozstrzygnął co do meritum z powodu tej
    wątpliwości. Wątpliwość została wyjaśniona. Odwołanie zostało wniesione w
    terminie. I co dalej z rozstrzygnięciem co do meritum skargi. Co mam jeszcze
    zacytować ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-10-07 13:14:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest dokładnie tak jak opisałem w poście.
    > Sąd orzekł: I-uchyla zaskarżoną decyzję,

    Ależ to wcale nie znaczy, ze przyznał Ci racje. Uchylił z pobudek
    proceduralnych.

  • 8. Data: 2005-10-08 18:33:48
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    A rozstrzygniecie co do meritum ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-10-09 08:32:26
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

    > A rozstrzygniecie co do meritum ?

    etap badania skargi rozpoczyna się od badania czynnosci proceduralnych, jeśli
    sąd stwierdzi uchybienia w tym zakresie uchyla zaskarżoną decyzję i jest
    zwolniony z rozstrzygania ad meritum...
    proszę czekać na rozstrzygnięcie kolejnej skargi.

  • 10. Data: 2005-10-09 15:31:02
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    A ja bym prosił nie o..., tylko o pełną informację. Po pierwsze termin nie był
    wcale przekroczony, co zostało potwierdzone w postępowaniu wyjaśniającym przez
    organ II instancji. Sąd tylko z sobie wiadomych przyczyn powziął wątpliwość, że
    termin może być przekroczony( wyrok: zbyt bliskie daty upływu terminu odwołania
    i na stemplu pocztowym odbitym na kopercie, do której odwołanie zostało
    zapakowane) i na tej podstawie uchylił decyzję, nie rozstrzygając co do meritum.
    Po drugie jak długo czekać, pół roku,rok, a może dłużej. Po trzecie w treści
    odwołania zawarte zostały informacje mogące świadczyć o popełnieniu przestępstw.
    Czy w takiej sytuacji czekanie nie widomo do jakiego czasu sprzyja "wyjaśnieniu"
    sprawy ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info