  • 1. Data: 2005-10-05 10:13:35
    Temat: Rachunek bankowy
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Witam

    Chciałbym się dowiedzieć jakie to wymagania kierują zakładem pracy do
    zmuszenia mnie do założenia konta ?
    Po pierwsze Pani z kadr powiedziała mi że konto musze mieć i koniec, bo
    teraz są takie wymogi.
    Na moje pytanie czy mogła by mi to poprzeć jakimiś konkretnymi przepisami
    nie potrafiła mi odpowiedzieć.
    Więc trzeba czy nie ? Czy są jakieś przepisy w prawie pracy że musze takowe
    konto posiadać ? Czy poprostu to jest z czystej wygody Pani księgowej bo nie
    chce się jej chodzić z gotówką, liczyć jej ????

    Jeszcze jedno, jak się spytałem czy to może być konto żony Pani
    odpowiedziała mi że nie może.
    Musi być moje osobiste.
    Więc jak to jest, przeciez nie powinno to obchodzić zakładu pracy na czyje
    konto jest przelewana kasa, ważne jest to że jest przelana, a czy zona
    bedzie miała do niej dostęp, czy ja to już nie powinno tam w kadrach nikogo
    obchodzić.
    Przecież numer konta chciałem im podać, a oni usilnie namawiają mnie do
    założenia swojego, którego ja nie mam ochoty zakładac i nie mam ochoty
    płacić bankom sowitej prowizji.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-10-05 10:18:36
    Temat: Re: Rachunek bankowy
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    łysy wrote:

    > Więc trzeba czy nie ? Czy są jakieś przepisy w prawie pracy że musze takowe
    > konto posiadać ? Czy poprostu to jest z czystej wygody Pani księgowej bo nie
    > chce się jej chodzić z gotówką, liczyć jej ????

    Tutaj chodzi o bezpieczenstwo, bo nikt nie chce chodzic z gotowka po
    miescie. Po kilku napadach na kasjerki w Warszawie u nas sa tylko
    przelewy, bo nikt nie chce ryzykowac zycia dla kilku burakow, co to nie
    potrafia konta w banku zalozyc.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2005-10-05 10:27:40
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

> [...]
    > miescie. Po kilku napadach na kasjerki w Warszawie u nas sa tylko
    > przelewy, bo nikt nie chce ryzykowac zycia dla kilku burakow, co to nie

    1. Nie trzeba.

    2. Praktyka "zmuszania" jest częsta, ale niezgodna z przepisami - polecam
    lekturę strony www państwowej inspekcji pracy.

    3. jak są napady, niech zakład pracy wynajmie ochronę - to ja płace co
    miesiąc za konto, a pracodawca nie mże kasy wydać na ochronę?

    4. u mnie w firmie (250 osób) dwie osoby nie mają konta - ja i mój
    przełożony - dyrektor. mimo wielu "zachęt" i kręcenia nosem, za
    przeproszeniem w dupie mam, że im to nie na rękę.

  • 4. Data: 2005-10-05 10:29:19
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Przecież numer konta chciałem im podać, a oni usilnie namawiają mnie do
    > założenia swojego, którego ja nie mam ochoty zakładac i nie mam ochoty
    > płacić bankom sowitej prowizji.

    Witam
    to załóż w mbanku - ich sowita prowizja za prowadzenie to 0zł - potem
    przelejesz sobie kase na konto żony za 50gr albo wybierzesz za darmo w
    siakims bankomacie

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-10-05 10:34:33
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 12:18, na pl.soc.prawo, Filip Ozimek napisał(a):

> [...]
    > miescie. Po kilku napadach na kasjerki w Warszawie u nas sa tylko
    > przelewy, bo nikt nie chce ryzykowac zycia dla kilku burakow, co to nie

    A że tY "nie" jesteś burakiem - więc szybciutko otwierasz rachunek, płacisz
    za jego prowadzenie, za przelewy - choć do niczego więcej rachunek cI nie
    jest potrzebny.
    Aha - zgaduję jeszcze że "przypadkiem" rachunek prowadzisz w tym samym
    banku co firma :)
    Przecież wtedy firma nie musi zapłacić za przelew w ramach 'swojego" banku
    - a jeżeli jeszcze to firma była 'wciągającym' cIĘ do banku ...... :P
    http://praca.interia.pl/wynagrodzenia/art?aid=10228

    Do pytającego: nie ma żadnego obowiązku byś otwierał i utrzymywał rachunek
    bankowy dla potrzeb otrzymywania wynagrodzenia za pracę.

    Polecam:
    Za wykonaną pracę pracownik otrzymuje od swojego pracodawcy wynagrodzenie.
    Pracownik nie może się go zrzec (ale np. Zleceniobiorca może wykonywać
    zlecone czynności nieodpłatnie).

    Sposób wypłaty
    Wypłata wynagrodzenia powinna odbywać się do najmniej raz w miesiącu, w
    stałym, ustalonym z góry terminie z reguły w formie pieniężnej (częściowe
    wynagrodzenie w naturze jest możliwe w pewnych branżach i sytuacjach
    określonych w stosownych przepisach).

    Moment wypłaty powinien być określony w regulaminie wynagradzania - za dany
    miesiąc pracownik powinien otrzymać wynagrodzenie najpóźniej do 10 dnia
    następnego miesiąca.

    Pracodawca na prośbę pracownika ma obowiązek udostępnić mu dokumenty
    stanowiące podstawę naliczenia jego wynagrodzenia.

    Zasadniczo podstawową formą wypłaty jest wypłata gotówkowa i pracodawca nie
    może nikogo zmusić do założenia konta w banku, ale jeżeli pracownik jest
    zobligowany zachować w tajemnicy wysokość wynagrodzenia, przelew na
    rachunek osobisty będzie konieczny.
    Żródło:
    http://praca.interia.pl/wynagrodzenia/art?aid=10228

    --
    Herbi
    05-10-2005 12:30:00

  • 6. Data: 2005-10-05 10:47:37
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik gg pisze:

    > to załóż w mbanku - ich sowita prowizja za prowadzenie to 0zł - potem
    > przelejesz sobie kase na konto żony za 50gr
    A żona wyda na waciki.

    > albo wybierzesz za darmo w
    > siakims bankomacie
    Do którego trza jechać godzinę PKSem...

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 7. Data: 2005-10-05 11:17:53
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > zmuszenia mnie do założenia konta ?
    > Po pierwsze Pani z kadr powiedziała mi że konto musze mieć i koniec, bo

    Ciekawe :)
    Ty mozesz wyrazic chcec otrzymywania pieniazkow na konto a pracodawca nie ma
    prawa zmuszac cie do zalozenia konta

    > Jeszcze jedno, jak się spytałem czy to może być konto żony Pani
    > odpowiedziała mi że nie może.
    > Musi być moje osobiste.

    Moze byc dowolne ktore jej podasz :)

    Jacek

  • 8. Data: 2005-10-05 11:49:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <di09q3$vic$1@news.dialog.net.pl>, czarny wrote:

    > 2. Praktyka "zmuszania" jest częsta, ale niezgodna z przepisami

    A czy w takim razie pracodawca może zamiast gotówką płacić czekiem (o
    ile jeszcze są w użyciu)?

    Renata

  • 9. Data: 2005-10-05 12:16:10
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 13:49, na pl.soc.prawo, Renata Gołębiowska
    napisał(a):

    > A czy w takim razie pracodawca może zamiast gotówką płacić czekiem (o
    > ile jeszcze są w użyciu)?

    ROTFL

    Zwłaszcza podpiszesz odbiór czeku a będzie on bez pokrycia..... :))))
    Jakiemu pracodwacy by zresztą się chciało potwierdzać czeki ??

    05-10-2005 14:16:08

  • 10. Data: 2005-10-05 12:53:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ROTFL

    Mysle, ze jest to dobry sposob na buractwo, nie uznajace rachunkow
    bankowych.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)