  • 1. Data: 2005-10-05 12:30:00
    Temat: internet provider-klient
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Witam

    Nie wiem do końca czy TG ale... Potrzebuję opinii na poniższy temat. Mój
    znajomy zakładał internet w pewnej firmie. Z racji tego, że nie było tam
    żadnej sieci potrzebna była instalacja anteny, okablowania i rzecz jasna
    sieciówki. Po założeniu opłata instalacyjna była rozłożona na dwie raty
    oraz jakiś tam abonament miesięczny. Pierwsza z rat instalacyjnych była
    zapłacona odrazu, oraz w kolejnych 2 miesiącach opłaty abonamentowe po
    czym znajomy przeprowadził się do innego mieszkania. Tu zaczyna się
    sedno. Nie została wniesiona druga rata za instalację oraz nie był
    płacony abonament przez kolejne 5 miesięcy. Po tym czasie (po pierwszej
    niezapłaconej fakturze przyszli kolesie od internetu i bez uprzedzenia
    (mailowego, telefonicznego, listownego) zdemontowali antenę. Faktury za
    internet, którego nie ma z powodu braku anteny oczywiście przychodziły
    nadal, stąd kolejne 4 miesiące zaległości (+ pierwsza niezapłacona). Od
    tamtej pory antena ani nie wróciła ani nie ma internetu pomimo, że
    wszystkie zaległe płatności zostały uregulowane a umowa obliguje jeszcze
    na 5 miesięcy (poprostu żona, która tam została nie opłacała tego). Co z
    tym fantem zrobić i jak to wygląda od strony prawnej?

    Pozdrawiam
    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg

  • 2. Data: 2005-10-05 13:35:19
    Temat: Re: internet provider-klient
    Od: jass <jass@_TIJ_TO_aplin.pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
> [...]
    > na 5 miesięcy (poprostu żona, która tam została nie opłacała tego). Co z
    > tym fantem zrobić i jak to wygląda od strony prawnej?

    Zależy co masz napisane w umowie na temat deinstalacji i ponownej
    instalacji w przypadku braku płatności.

  • 3. Data: 2005-10-05 16:49:17
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    sam mam sieć i napisąłem w umowie z ludźmi że po przekoczeniu terminu
    płatności po 2 ostrzeżeniach i ok 2 tyg odcinamy neta,
    Co nie zwalnia z płacenia- Skoro umowa nie jest rozwiązana.
    A jesli chodzi o demontaż to znów sprawa ustaleń- U mnie klienci
    radiowi dostają sprzet na wypozyczenie. I na ten czas moga go mieć, ale
    odpowiadają zaniego i w razie rezygnacji oddają, w razie zniszeczenia
    zwracają kwote zawartą w umowie.(napewno masz w umowie co pozostaje Twoja
    własnością.
    I demontaż sprzetu mysle nie ma znaczenia- BO to że zjeli antene, czy
    odłaczyli kabel czy programowo zablokowali WAS na serwerze- nie ma tutaj
    znaczenia. A nawet jeżlei uregulowaliśice zaległosci- to wasza strata za
    "niemanie" internetu z powodu nieapłacenia rachunku.

  • 4. Data: 2005-10-05 18:08:15
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-05 18:49, Paweł wrote:
    > sam mam sieć i napisąłem w umowie z ludźmi że po przekoczeniu
    > terminu płatności po 2 ostrzeżeniach i ok 2 tyg odcinamy neta,
    > Co nie zwalnia z płacenia- Skoro umowa nie jest rozwiązana.

    No i ok. Tutaj nie było żadnego ostrzeżenia jak pisałem wyżej.

> [...]
    > ale odpowiadają zaniego i w razie rezygnacji oddają, w razie
    > zniszeczenia zwracają kwote zawartą w umowie.(napewno masz w umowie co

    Zapewne, jak pisałem, piszę w imieniu znajomego, który jest biegły w
    tych tematach i w ogóle w sieciach jak kucharka starej daty więc wiesz.. :>

> [...]
    > tutaj znaczenia. A nawet jeżlei uregulowaliśice zaległosci- to wasza
    > strata za "niemanie" internetu z powodu nieapłacenia rachunku.

    Poniekąd racja jednak właśnie z powodu tego poniekąd zajżę do umowy
    kolegi i w razie wątpliwości jeszcze tu opiszę problem szczegółowiej aby
    byłą jasność. Nie mniej jednak dzięki za wyjaśnienia.

  • 5. Data: 2005-10-05 18:13:01
    Od: PZ <p...@m...com>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
    > Witam
    jak to wygląda od strony prawnej?

    Witam

    Zapewne taj jak w umowie, ja bym zaczal od tego co miales otrzymac i za
    jakie twoje zobowiazania. I co sie dzieje jesli ktoras ze stron nie
    wypelnia zobowiazan.

    :)

    Przemek