  • 11. Data: 2022-03-19 12:29:38
    Temat: Re: rejestrowanie drogi publicznej - cctv
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nagrywać mu wolno wszystko. Restrykcje są co do rozpowszechniania.

    Dokładnie.

    > Więc jak nagra ryj złodzieju to oczywiście może to przekazać policji czy
    > nawet sąsiadowi.

    Dokładnie.

    > Natomiast powinien uważać z udostępnianiem takiego
    > nagrania, np. na YT czy innych z szerokodostępnym gronem odbiorców.

    Dokładnie;) A w razie kulsona należy odmówić składania zeznań i już.

    Wyjaśnione.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 12. Data: 2022-03-19 13:41:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 10:08, Marcin Debowski pisze:

    > Może rozpowszechniać, ale nie wszystko. Szczególnie nalezy uważać: -
    > jak komuś widać ryj (ochrona wizerunku, prywatności) - widać inne
    > rzeczy pozwalające na późniejszą identyfikację (ochrona prywatności)

    Zacznijmy od definicji rozpowszechniania. Jest ona w Prawie Autorskim i
    udostępnienie sąsiadowi nie jest rozpowszechnianiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-03-19 13:43:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 10:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jakiś sąd orzekł, że na korytarzu klatki schodowej (czyli przed
    > własnymi drzwiami do własnego mieszkania) nie wolno.

    Nie mamy prawa precedensowego. Po za tym na firmie spokojnie da sie to
    tak zrobić, że bedzie kamera na jego terenie, a znajdzie się droga.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-03-19 13:45:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 09:27, m4rkiz pisze:
    > mam dom ustawiony tak że mógłbym machnąć dodatkową kamerę i nagrywać
    > wszystkich wjeżdżających

    Tylko pomyśl wcześniej. Kamera o dobrej rozdzielczości powinna nagrywać
    wzdłuż drogi. Z boku nie ma tablic rejestracyjnych. Jak bedzie za
    wysoko, to nie będzie twarzy kierującego. Pomyśl o filtrze polaryzacyjnym.

    Tylko z mojego doświadczenia wynika, że te kradzieże będzie robił miejscowy.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-03-19 13:51:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > polaryzacyjnym.
    >
    > Tylko z mojego doświadczenia wynika, że te kradzieże będzie robił

    Informacja że nikt obcy nie "dojeżdżał na styk" nie ma żadnej wartości?

    Bez takiego "negatywnego dowodu" mówienie że to "raczej+ ktoś miejscowy"
    może być potraktowana jako "zbyt mało podstawne" zniesławienie.

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2022-03-19 16:08:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.03.2022 11:05, Marcin Debowski wrote:
    > Ale nagrywać mu wolno wszystko.

    Z wyjątkami jak drzwi czy okna kogoś innego. W kamerach do tego celu
    służą te czarne kwadraciki do ustawienia, ale to chyba słabo
    egzekwowane. Zawsze można przecież pokazać sąsiadowi z kwadratami, a
    później je wyłączyć i nagrywać okno w łazience albo rejestrować kto i
    kiedy przychodzi/wychodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2022-03-19 19:41:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 13:51, A. Filip pisze:

    > Informacja że nikt obcy nie "dojeżdżał na styk" nie ma żadnej wartości?

    Nie wiedząc, jak to faktycznie wygląda, to możemy się dowolnie przepychać.

    > Bez takiego "negatywnego dowodu" mówienie że to "raczej+ ktoś miejscowy"
    > może być potraktowana jako "zbyt mało podstawne" zniesławienie.

    Kogo?

    Po prostu z mojego doświadczenia wynika, ze w takie miejsca "na końcu
    świata" obcy nie zaglądają celem kradzieży, bo zaraz by ktoś zwrócił
    uwagę na kręcącego się. Raz, to oczywiście ktoś przypadkowo
    przejeżdżając mógł coś zrobić, ale seria?

    Chyba, ze jest tam jednak inny dojazd. Quadem przykładowo. Albo dojście
    pieszo. Może jakiś bezdomny w okolicy mieszka, a betoniarką, to jakaś
    inna osoba.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-03-20 13:38:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlatego mamy tak wiele durnych wyroków niedouczonych sędziów wstających lewą nogą, i
    sprzecznych ze sobą.

    -----

  • 19. Data: 2022-03-20 19:31:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.03.2022 o 13:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dlatego mamy tak wiele durnych wyroków niedouczonych sędziów wstających
    > lewą nogą, i sprzecznych ze sobą.

    One nie są ze sobą sprzeczne często, tylko ludzie nie ogarniają pewnych
    niuansów. To raz. Po za tym nikt - nawet sędziowie - nie są doskonali.
    Dlatego właśnie przewidziano wieloinstancyjność.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-03-21 06:52:37
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.03.20 o 13:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dlatego mamy tak wiele durnych wyroków niedouczonych sędziów wstających
    > lewą nogą, i sprzecznych ze sobą.

    Czy jest jakaś wspólna baza wyroków Sądów Rejonowych, aby każdy sędzia
    mógł sobie wynaleźć wyroki innych sędziów ?

    Baza orzeczeń SN i NSA to trochę za mało.