  • 21. Data: 2022-03-21 08:21:49
    Temat: Re: rejestrowanie drogi publicznej - cctv [baza wyroków PONIŻEJ SN i NSA]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> pisze:

    > Czy jest jakaś wspólna baza wyroków Sądów Rejonowych, aby każdy sędzia
    > mógł sobie wynaleźć wyroki innych sędziów ?
    >
    > Baza orzeczeń SN i NSA to trochę za mało.

    Kolejnym logicznym krokiem byłaby (na początek) baza prawomocnych
    wyroków sądów apelacyjnych. Nie że jakiś sędzia rejonowy sobie wymyślił
    ale sędziowie apelacyjni przyklepali po ustosunkowaniu się do
    "wątpliwości" stron.

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2022-03-21 11:07:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.03.2022 o 08:21, A. Filip pisze:
> [...]
    > wyroków sądów apelacyjnych. Nie że jakiś sędzia rejonowy sobie wymyślił
    > ale sędziowie apelacyjni przyklepali po ustosunkowaniu się do

    Są programy zawierające takie komentarze i i wyroki. Nie chcę wymieniać
    nazw, ale jest ich na rynku kilka, w tym ze dwa wiodące. Ale pomimo to
    po pierwsze bywają zagadnienia istniejące w prawie na tyle krótko, albo
    na tyle rzadko orzekane, że po prostu nie ma nic ciekawego, albo na tyle
    oczywiste, że sądy się nie wypowiadają. Są również takie, że w
    identycznych (wnosząc po opisie) sprawach zapadają dwa przeciwne wyroki
    i trudno powiedzieć, co się tam nie powiodło. No i są jeszcze "lokalne"
    zwyczaje. W danej jednostce, prokuraturze, czy sądzie ktoś, kogo uważa
    się za mądrego kiedyś to tak zrobił i było dobrze, więc nikt się nawet
    nie zastanawia, czy się to da inaczej.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-03-21 15:57:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-21 o 08:21, A. Filip pisze:

> [...]
    > wyroków sądów apelacyjnych. Nie że jakiś sędzia rejonowy sobie wymyślił
    > ale sędziowie apelacyjni przyklepali po ustosunkowaniu się do

    Sędziowie apelacyjni to te same osoby co wyday wyrok w sądzie rejonowym.
    Ta sama kasta.

    --
    animka