  • 1. Data: 2002-10-25 05:35:29
    Temat: prawo - miejsca postojowe (dluzsze)
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Czesc
    Moze ktos potwierdzi lub zdementuje moje zdanie na ponizszy temat :
    Kupuje mieszkanie na nowo stawianym osiedlu. Jest tam wstepnie 200 mieszkan.
    W prawie budowlnaym, napisane jest ze kada nowa inwestycja/obiekt powinien
    miec na swoim terenie odpowiednia ilosc miejsc postojowych dla jego
    prawidlowego funkcjonowania. Plan zagospodarowania naszego terenu mowi, ze
    musi to byc minimalnie jedno miejsce postojowe na jedno mieszkanie. Czyli na
    logike 200 miejsc parkingowych. I tak mialo byc. Ale SM w trakcie zmienila
    plan i bedzie 200 garazy. Inna sprawa, ze i tak sie z tym nie zgadzamy bo
    niby kto za nie zaplaci. Ale chodzi o cos innego : 100 z tych garazy zostalo
    sprzedanych osobow 'z zewnatrz', czyli np z najblizszych osiedli. Oczywiscie
    wystapilismy do Urzedu Miasta z zapytaniem o taki stan rzeczy. Ciagle
    czekamy na odpowiedz (ale znajomosci 'na gorze' zrobia swoje :( ).
    Pytanie : czy to jest zgodne z prawem ? W koncu tak naprawde osoby z danego
    osiedla maja dostep tylko do 100 miejsc postojowych a nie wymaganych 200 !

    Fantom

  • 2. Data: 2002-10-25 09:52:41
    Temat: Re: prawo - miejsca postojowe (dluzsze)
    Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com>

    Użytkownik "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    danego
    > osiedla maja dostep tylko do 100 miejsc postojowych a nie wymaganych 200 !

    (warunki techniczne)2.3. MIEJSCA POSTOJOWE DLA SAMOCHODÓW
    § 18. 1. W zagospodarowaniu działki budowlanej należy zapewnić, stosownie do
    jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, odpowiednią liczbę miejsc postojowych
    dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również
    miejsc postojowych dla samochodów, z których korzystają osoby
    niepełnosprawne.
    2. Liczbę i sposób urządzenia miejsc postojowych lub budowy garaży należy
    dostosować do ustalonych przez właściwy organ warunków zabudowy i
    zagospodarowania terenu, z uwzględnieniem potrzebnej liczby miejsc, z
    których korzystają osoby niepełnosprawne, przy zachowaniu warunków
    technicznych określonych w rozporządzeniu.

    jedyne na co sie mozesz powolac to "odpowiednią liczbę miejsc postojowych
    dla samochodów użytkowników stałych " ale to nie jest jednoznaczne- czy dla
    tych w danym budynku...
    --
    arch. Andrzej Koczewski

  • 3. Data: 2002-10-25 10:22:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > niby kto za nie zaplaci. Ale chodzi o cos innego : 100 z tych garazy zostalo

    A bylo wykupic dla siebie. Nie ma nic za darmo.

    A zreszta na miejscach poza garazami tez nie masz gwarancji, ze bedzie
    parkowac tylko mieszkaniec danego budynku...

    MJ

  • 4. Data: 2002-10-25 10:43:29
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > A bylo wykupic dla siebie. Nie ma nic za darmo.

    Dzieki. Za garaz 25 tys zl !! Chyba by mnie powalilo. Wole wiecej (10) m2
    mieszkania kupic.

    > A zreszta na miejscach poza garazami tez nie masz gwarancji, ze bedzie
    > parkowac tylko mieszkaniec danego budynku...

    Oczywiscie, ale te miejsca sa potrzebne wlasnie po to aby dane osiedla
    dobrze funkcjonowalo. Uwzgledniajac w tym zarowno stalych mieszkancow jak i
    tymczasowo przyjezdnych.

    Fantom

  • 5. Data: 2002-10-25 10:57:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Dzieki. Za garaz 25 tys zl !! Chyba by mnie powalilo. Wole wiecej (10) m2
    > mieszkania kupic.

    Twoj wybor...

    MJ

  • 6. Data: 2002-10-25 10:57:55
    Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl>

    Fantom napisał(a):

    > Dzieki. Za garaz 25 tys zl !! Chyba by mnie powalilo.

    Chyba zapomniałeś, jak przyjemnie skrobie się zimą szyby, szyby ,
    odkopuje samochód z zaspy oraz parkuje w zaspie. O miejscowych wandalach
    nie wspomnę.

    > Wole wiecej (10) m2
    > mieszkania kupic.

    25 kpln za garaż to cokolwiek drogo. Znacznie tansze są garaże
    wielostanowiskowe, ale mało która Sp-nia je buduje.

    --
    Piotr Jankisz

    Małe co nieco o rowerach:
    http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

  • 7. Data: 2002-10-25 11:34:28
    Od: "666" <j...@o...pl>

    To czego się czepiasz, chciałbys żeby garaże obowiązkowo wykupili wszyscy z Twojego
    bloku poza Tobą??
    JaC

  • 8. Data: 2002-10-25 12:01:36
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    To czego się czepiasz, chciałbys żeby garaże obowiązkowo wykupili wszyscy z
    Twojego bloku poza Tobą??
    JaC

    Wezcie wy sie wszyscy z takimi tekstamui odp.... cie. Nie pytam sie was o
    zdanie czy kupic garaz czy nie. Nie macie problemow to szukajcie se gdzie
    indziej. Najpierw przeczytajcie temat i go zrozumcie a potem klepcie japa !

    Fantom

  • 9. Data: 2002-10-26 12:14:39
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > indziej. Najpierw przeczytajcie temat i go zrozumcie a potem klepcie japa

    Jak Ci się nie podoba, to, pardon le mot, wypad. Chcesz fachowej porady -
    idź do adwokata i zapłać. Tak samo jak Ty masz prawo napisac posta z
    pytaniem, tak samo inni maja prawo go skomentować tak, jak uznaja to za
    stosowne, dopoki oczywiście nie narusza to pewnych zasad. Tym postem zas
    popisujesz sie po prostu brakiem kultury, a nawet chamstwem.

    --
    Depi.