  • 1. Data: 2002-10-25 01:21:48
    Temat: Książeczki mieszkaniowe a komornik
    Od: "Sade" <n...@n...com>

    Czy książeczki mieszkaniowe są wolne od zajęcia komorniczego?

    Będę wdzięczny za odpoweidź

    Pozdr.
    Sade

  • 2. Data: 2002-10-25 19:31:07
    Temat: Re: Książeczki mieszkaniowe a komornik
    Od: "MiRo" <m...@p...onet.pl>

    "Sade" wrote in message news:apa61v$rm4$1@news2.tpi.pl...

    > Czy książeczki mieszkaniowe są wolne od zajęcia komorniczego?

    Tak, z tymże do wysokości trzymiesięcznego przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw (art. 56 prawa bankowego).

    Jednakże komornik nie zajmie książeczki mieszkaniowej w pierwszej kolejności
    ze względu na niewspółmierną uciążliwość dla dłużnika (utrata premii
    gwarancyjnej). Jeżeli jednak inny majątek dłużnika okaże się
    niewystarczający wtedy obowiązkiem komornika jest zajęcie książeczki
    mieszkaniowej (z uwzględnieniem art. 56 p.b.).

    MiRo

  • 3. Data: 2002-10-26 13:33:02
    Od: "wofabi" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > niewystarczający wtedy obowiązkiem komornika jest zajęcie książeczki
    > mieszkaniowej (z uwzględnieniem art. 56 p.b.).

    Wielkie dzieki. Podobnych informacji się doszukałem. Niestety nie rozwiązują
    problemu. Jedyną rzecz jaką może zająć w tym przypadku komornik to
    książeczka mieszkaniowa (kwota oszczednosci przekracza kwote wolną od
    zajecia). Też uważan zajmowanie książeczki za wyjątkową uciążliwość. I
    właśnie liczyłem na przepisy podobne do tych ktore dotyczą wkładów na
    ubezpieczenie. Jednak nigdzie nie ma takich informacji, co jest dziwne ze
    względu chociażby na liczbę książeczek mieszkaniowych.
    Co zrobić?!!! Jak dotychczas komornik nie zajął książeczki.

    Sade -> wofabi