  • 1. Data: 2002-10-24 20:31:13
    Temat: podatek od sprzedazy samochodu
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

    Sprzedalam samochod przed uplywem 6 miesiecy
    od jego zakupu. Przez roztargnienie nie zglosilam tego
    w Urzedzie Skarbowym. Fakt ten mial miejsce w
    kwietniu tego roku. czy jest mozliwosc skorygowania
    tego w rozliczeniu rocznym bez nakladania na mnie
    jakichkolwiek kar?

    iza

  • 2. Data: 2002-10-24 20:37:37
    Temat: Re: podatek od sprzedazy samochodu
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sprzedalam samochod przed uplywem 6 miesiecy
    > od jego zakupu.

    Z zyskiem?

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-24 20:43:19
    Od: "Iza" <i...@w...pl>

    niestety z zyskiem, niewielkim ale zawsze to
    jakies 1500 zlotych.

    iza

  • 4. Data: 2002-10-24 21:06:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > kwietniu tego roku. czy jest mozliwosc skorygowania
    > tego w rozliczeniu rocznym bez nakladania na mnie

    Trzeba sprawdzic w ustawie o PDOF czy sprzedaz samochodu (zysk) rozlicza sie
    1. na biezaco (zaliczka+jakis PIT)
    2. w zeznaniu rocznym.

    Jezeli obowiazuje wariant 1, to sugerowalbym zlozyc zalegla deklaracje i
    zaplacic podatek wraz z karnymi odsetkami.
    Wykaznie tego tylko w zeznaniu rocznym, moze byc ryzykowne, bo jak to znajda
    (a znajda na pewno) to beda wieksze odsetki karne.

    Proponuje, zebys napisala, na pl.soc.prawo.podatki. Tam uzyskasz
    dokladniejsze informacje (zasady rozliczania, zaliczki, jak uniknac kary).

    Pozdrawiam,
    Karol