  • 1. Data: 2011-05-16 06:28:24
    Temat: prad i woda z dzialki sasiada - czy moze blokowac ?
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam,

    mam taka sytuacje - moja dzialka sasiaduje przez droge z dzialka sasiada na
    ktorej sa:
    -linia energetyczna
    -wyprowadzenie wodociagu (szeroka zasuwa umozliwiajaca podpiecie xx
    odbiorcow)

    Doszlo do sytuacji w ktorej sasiad "grozi" - ze jezeli nie bede z nim dobrze
    zyl (chodzi o drobna przysluge) to zabroni mi dostepu do mediow na jego
    dzialce
    - czy ma do tego prawo - przeciez wodociag i linia energetyczna nie sa jego
    wlasnoscia - ale wodociagi i energetyka nie ma tez zadnego uzgodnenia z
    nim - kupil dzialke z takimi mediami.

    Pozdr.
    D.

  • 2. Data: 2011-05-16 08:02:06
    Temat: Re: prad i woda z dzialki sasiada - czy moze blokowac ?
    Od: Dyzurny Informatyk Kraju <a...@g...pl>

    W dniu 16-05-2011 08:28, Darek pisze:
> [...]
    > wlasnoscia - ale wodociagi i energetyka nie ma tez zadnego uzgodnenia z

    zaklad energetyczny napewno zadbal o to w umowie z poprzednim
    wlascicielem dzialki. z tego co pamietam, to po pieciu latach (od
    umieszczenia instalacji) ZE moze przyjsc przekopac mu dzialke wzdluz i w
    szerz podlaczajac sobie kolejnego klienta, a on moze im skoczyc. jak
    jest w przypadku wody to nie wiem, ale sadze ze podobnie, jesli nie tak
    samo.

  • 3. Data: 2011-05-16 08:34:42
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 08:28, Darek pisze:
> [...]
    > zyl (chodzi o drobna przysluge) to zabroni mi dostepu do mediow na jego

    Prawa za bardzo nie ma, ale czy się do tego faktycznie posunie to inna
    sprawa... Co z tego ze nie moze jak powie: "zakrecam wode i co mi pan
    zrobisz, wynocha z mojej dzialki"
    Racje masz i sie mecz

    > przeciez wodociag i linia energetyczna nie sa jego
    > wlasnoscia

    *Genralnie* rzeczywiscie nie sa (jesli przylaczone do sieci
    przedsiebiorstwa)

    - ale wodociagi i energetyka nie ma tez zadnego uzgodnenia z
    > nim - kupil dzialke z takimi mediami.

    Ciagle dosc nagminny przypadek, ale jestes w 100% pewien ze nie ma
    zadnej umowy/zgody/sluzebnosci/czegokolwiek?

    Generalnie umowe o dostarczanie mediow masz przeciez z
    energetyka/wodociagami (a nie z sasiadem) i w sumie zmartwieniem
    przedsiebiorstwa jest aby do Ciebie media dostarczyc (zwlaszcza jak masz
    umowe i wszystko podlaczone)
    Z kolei zmartwieniem dostawcy mediow i wlasciciela gruntu jest aby to
    sprawe uregulowac - tak czy inaczej w tej konfiguracji za bardzo nie
    bardzo jest miejsce na relacje Ty-sasiad.

    --
    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2011-05-16 08:41:29
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 10:02, Dyzurny Informatyk Kraju pisze:

    > zaklad energetyczny napewno zadbal o to w umowie z poprzednim
    > wlascicielem dzialki.

    Teoretycznie powinien, w praktyce co chwila spotykam sie z godnym
    podziwu olewaniem kiedys przez zaklady tych kwestii (co sie msci dzisiaj)

    z tego co pamietam, to po pieciu latach (od
    > umieszczenia instalacji) ZE moze przyjsc przekopac mu dzialke wzdluz i w
    > szerz podlaczajac sobie kolejnego klienta, a on moze im skoczyc.

    ?
    cos blizej? zwlaszca z tym "moze im skoczyc" ;-)
    (bo nie piszesz chyba o zasiedzeniu sluzebnosci?)

    > jak
    > jest w przypadku wody to nie wiem, ale sadze ze podobnie, jesli nie tak
    > samo.

    konkrety?

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2011-05-16 11:34:53
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wlasnoscia - ale wodociagi i energetyka nie ma tez zadnego uzgodnenia z

    Wszystko zależy co i kiedy

    Energetyka już od dawna w umowach ma zapis o możliwości wejścia na
    działkę w celu konserwacji, naprawy i właśnie chyba kolejnego przyłącza.
    Choć właściciel gruntu może skutecznie uniemożliwić taki przyłącz - a to
    se auto postawi na planowanym przekopie, a to coś posadzi co akurat
    kwitnie i do czasu przekwitnięcia nie wyrazi zgody na wejście na teren...

    Gazownia podobnie - choć u nich łatwiej bo wpiąć w rurę mogą się prawie
    w dowolnym miejscu.

    Co innego wod-kan obecnie przyłącz może być własnością Gminy, bądzi
    jakiegoś przedsiębiorstwa zarządzającego tym np. MPGK.
    Ale może też być własnością prywatną. Ja tak mam jakieś 60 m kanalizacji
    i wody są moją własnością mało tego leży ona na terenie działek nie
    moich, a ja mam całkowite do tego prawo i bez mojej zgody nikt się nie
    wepnie. Teraz bywa, że gmina daje zgodę na podpięcie się do sieci w
    zamian za przekazanie na gminę kawałka sieci. Bywa, że jak się ktoś
    podłączy to Zarządca sieci wykupuje dany odcinek...

    Różnie bywa - jak się budujesz to z sąsiadem lepiej żyć dobrze :)

    Ariusz