    From: Dyzurny Informatyk Kraju <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prad i woda z dzialki sasiada - czy moze blokowac ?
    Date: Mon, 16 May 2011 10:02:06 +0200

    W dniu 16-05-2011 08:28, Darek pisze:
    > Witam,
    >
    > mam taka sytuacje - moja dzialka sasiaduje przez droge z dzialka sasiada na
    > ktorej sa:
    > -linia energetyczna
    > -wyprowadzenie wodociagu (szeroka zasuwa umozliwiajaca podpiecie xx
    > odbiorcow)
    >

    > Doszlo do sytuacji w ktorej sasiad "grozi" - ze jezeli nie bede z nim dobrze
    > zyl (chodzi o drobna przysluge) to zabroni mi dostepu do mediow na jego
    > dzialce
    > - czy ma do tego prawo - przeciez wodociag i linia energetyczna nie sa jego
> [...]

    zaklad energetyczny napewno zadbal o to w umowie z poprzednim
    wlascicielem dzialki. z tego co pamietam, to po pieciu latach (od
    umieszczenia instalacji) ZE moze przyjsc przekopac mu dzialke wzdluz i w
    szerz podlaczajac sobie kolejnego klienta, a on moze im skoczyc. jak
    jest w przypadku wody to nie wiem, ale sadze ze podobnie, jesli nie tak
    samo.