    Date: Mon, 16 May 2011 10:34:42 +0200
    From: kauzyperda <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prad i woda z dzialki sasiada - czy moze blokowac ?

    W dniu 2011-05-16 08:28, Darek pisze:
    > Witam,
    >
    > mam taka sytuacje - moja dzialka sasiaduje przez droge z dzialka sasiada na
    > ktorej sa:
    > -linia energetyczna
    > -wyprowadzenie wodociagu (szeroka zasuwa umozliwiajaca podpiecie xx
    > odbiorcow)
    >

    > Doszlo do sytuacji w ktorej sasiad "grozi" - ze jezeli nie bede z nim dobrze
    > zyl (chodzi o drobna przysluge) to zabroni mi dostepu do mediow na jego
    > dzialce
    > - czy ma do tego prawo -

    Prawa za bardzo nie ma, ale czy się do tego faktycznie posunie to inna
    sprawa... Co z tego ze nie moze jak powie: "zakrecam wode i co mi pan
    zrobisz, wynocha z mojej dzialki"
    Racje masz i sie mecz

    > przeciez wodociag i linia energetyczna nie sa jego
    > wlasnoscia

    *Genralnie* rzeczywiscie nie sa (jesli przylaczone do sieci
    przedsiebiorstwa)

    - ale wodociagi i energetyka nie ma tez zadnego uzgodnenia z
    > nim - kupil dzialke z takimi mediami.

    Ciagle dosc nagminny przypadek, ale jestes w 100% pewien ze nie ma
    zadnej umowy/zgody/sluzebnosci/czegokolwiek?

    Generalnie umowe o dostarczanie mediow masz przeciez z
    energetyka/wodociagami (a nie z sasiadem) i w sumie zmartwieniem
    przedsiebiorstwa jest aby do Ciebie media dostarczyc (zwlaszcza jak masz
    umowe i wszystko podlaczone)
    Z kolei zmartwieniem dostawcy mediow i wlasciciela gruntu jest aby to
    sprawe uregulowac - tak czy inaczej w tej konfiguracji za bardzo nie
    bardzo jest miejsce na relacje Ty-sasiad.

    --
    pozdr
    luck