  • 1. Data: 2003-07-17 16:48:23
    Temat: praca magisterska- publikacja w necie?
    Od: "Ulka " <m...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie
    syn chciał opublikować fragmenty swojej pracy magisterskiej w internecie,
    i nie bardzo wiemy czy tak można
    czy musi pytać promotora- uczelnię o zgodę
    Ulka

  • 2. Data: 2003-07-17 21:45:01
    Temat: Re: praca magisterska- publikacja w necie?
    Od: "lux" <l...@w...pl>

> [...]
    > i nie bardzo wiemy czy tak można
    > czy musi pytać promotora- uczelnię o zgodę
    ``````````````````````
    a co sam nie pisał? byli inni autorzy? zrzekł się praw do publikacji?

    --
    ``````````````````````````
    LUX

  • 3. Data: 2003-07-17 22:40:46
    Od: "Sylwester Jankowski" <never@priv_on_usnet.pl>

    lux wrote:

    > a co sam nie pisał? byli inni autorzy? zrzekł się praw do publikacji?

    ????

    praca magisterska jest wlasnoscia uczelni a nie studenta i to ona
    rozporzadza prawami do pracy (oczywiscie nie moze jej wykorzystac komercyjne
    bez zgody autora)

    SJ

  • 4. Data: 2003-07-18 09:34:36
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Sylwester Jankowski never@priv_on_usnet.pl popełnił
    następującą wiadomość bf78la$ph9$...@a...news.tpi.pl:

    > praca magisterska jest wlasnoscia uczelni a nie studenta i to ona
    > rozporzadza prawami do pracy

    Szukałem podstawy i nie znalazłem. Art. 14 ust. 1 pr. aut. mówi wyłącznie o
    przysługującym uczelni pierwszeństwie do publikacji utworu naukowego jeśli
    został wykonany w ramach stosunku pracy. Tak czy inaczej jeśli już to nie
    "jest własnością uczelni" lecz przysługiwałyby jej majątkowe prawa
    autorskie, aczkolwiek podstawy do tego, jak rzekłem, nie widzę (skoro nie
    przysługują nawet do prac wykonanych przez etatowych pracowników).
    Moim zdaniem magistrant korzysta z pełni praw autorskich do swojego dzieła,
    włącznie z decydowaniem o sposobie jej publikacji.

    --
    Olgierd

  • 5. Data: 2003-07-18 11:13:29
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-17 18:48, Ulka napisał(a):

> [...]
    >i nie bardzo wiemy czy tak można
    >czy musi pytać promotora- uczelnię o zgodę

    Moim zdaniem, możesz bez kłopotów. Ale przecież zawsze możesz
    _zacytować_ "czyjś" artykuł, pracę itp. ;)
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 6. Data: 2003-07-19 20:11:48
    Od: "Ulka " <m...@N...gazeta.pl>

    Bardzo dziękuje za odpowiedzi-no to publikujemy obszerne fragmenty
    Ulka

  • 7. Data: 2003-07-20 06:34:49
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dzieła,
    > włącznie z decydowaniem o sposobie jej publikacji.

    To co znalazłeś dotyczy pracowników.
    Praca magisterska należy do uczelni. Została wykonana za pomocą narzędzi
    należących do uczelni i pod nadzorem jej pracownika.
    Wykładnia jest znana od lat.

  • 8. Data: 2003-07-20 06:35:45
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Ulka " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuje za odpowiedzi-no to publikujemy obszerne fragmenty

    Na to też należy mieć zgodę uczelni.
    Cytować możesz, ale nie obszerne fragmenty.

  • 9. Data: 2003-07-20 10:00:43
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny poilkj p...@g...pl popełnił następującą
    wiadomość bfdd6g$v68$...@a...dialog.net.pl:

    > To co znalazłeś dotyczy pracowników.
    > Praca magisterska należy do uczelni. Została wykonana za pomocą
    > narzędzi należących do uczelni i pod nadzorem jej pracownika.
    > Wykładnia jest znana od lat.

    Nie znam, proszę o podstawę prawną. Co to oznacza, że "praca magisterska
    należy do uczelni"? Cóż z tego, że została wykonana pod nadzorem pracownika
    uczelni, cóż z tego gdyby nawet została wykonana za pomocą narzędzi
    należących do uczelni? Znam tylko taką wykładnię, że pracownik, którego
    utwór został opublikowany - zgodnie z "prawem pierwszeństwa" - przez
    uczelnię, nie jest już w żaden sposób ograniczony w korzystaniu ze swojego
    prawa, zaś samo prawo pierwszeństwa _nie podlega_ wykładni rozszerzającej.
    Tymczasem Ty chciałbyś wykładnię rozszerzyć na osoby: a) nie będące w
    stosunku pracy b) przypisać niejasne dla mnie prawo własności uczelni (?) c)
    a to wszystko bez słowa w jakimkolwiek przepisie.

    --
    Olgierd