  • 1. Data: 2003-07-17 22:44:19
    Temat: Kupno mieszkania na rynku wtornym a odbior budynku.
    Od: "dadiB" <d...@i...pl>

    Witam wszystkich serdecznie,

    Mam nastepujace bardzo pilne pytanie:

    Przymierzam sie do kupna mieszkania na rynku wtornym, w bloku stojacym od
    4-5
    lat.
    Mieszkanie super, sprzedajacy OK, wszystko dogadane.
    Jednak, podczas sprawdzania nieruchomosci przed zawarciem transakcji okazalo
    sie ze blok w ktorym mieszkanie sie znajduje nie ma koncowego odbioru z
    Wydzialu Architektury. Jest to spowodowane niedotrzymaniem przez developera
    pewnych wymagan projektu.
    Jednak mieszkania w tym bloku sa dawno sprzedane lokatorom, wszyscy sa
    zameldowani, mieszkania maja wyodrebnione ksiegi wieczyste etc. czyli w
    sumie wszystko OK.
    Developer, ktory moglby dopelnic koncowych formalnosci, od dawna juz
    oczywiscie nie istnieje i specjalnie sie do tego nie kwapi.
    I tu moja watpliwosc i pytanie: jakie dla mnie, jako przyszlego wlascieciela
    mieszkania w tym bloku, brak owego odbioru niesie konsekwencje?
    Czy jest to po prostu niezgodnosc prawna ktorej nalezy dopelnic, czy tez
    ewentualne konsekwencje moga byc powazniejsze?
    Czy warto i mozna sie skusic i zaryzykowac, czy tez lepiej omijac szerokim
    lukiem?

    Z gory wielkie dzieki za kazda informacje na ten temat.

    Pozdrowienia

    dadiB
    d...@i...pl