    From: "Olgierd" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca magisterska- publikacja w necie?
    Date: Fri, 18 Jul 2003 11:34:36 +0200

    Wielce Czcigodny Sylwester Jankowski never@priv_on_usnet.pl popełnił
    następującą wiadomość bf78la$ph9$...@a...news.tpi.pl:

    > praca magisterska jest wlasnoscia uczelni a nie studenta i to ona
    > rozporzadza prawami do pracy

    Szukałem podstawy i nie znalazłem. Art. 14 ust. 1 pr. aut. mówi wyłącznie o
    przysługującym uczelni pierwszeństwie do publikacji utworu naukowego jeśli
    został wykonany w ramach stosunku pracy. Tak czy inaczej jeśli już to nie
    "jest własnością uczelni" lecz przysługiwałyby jej majątkowe prawa
    autorskie, aczkolwiek podstawy do tego, jak rzekłem, nie widzę (skoro nie
    przysługują nawet do prac wykonanych przez etatowych pracowników).
    Moim zdaniem magistrant korzysta z pełni praw autorskich do swojego dzieła,
    włącznie z decydowaniem o sposobie jej publikacji.

    --
    Olgierd