  • 1. Data: 2003-07-17 14:50:33
    Temat: OC
    Od: "ppp" <e...@p...onet.pl>

    Zwracam się z do grupowiczow z zapytanim jak wyglada kwestia ubezpieczenia
    auta.Chodzi mi mianowicie o polise OC i dokładniej o opłacenie rat
    skladki?Bo mam polise ubezpieczeniowa ważną do 2004r. ale teraz przepada
    wplata nastepnej raty ,i tu jest pytanie czy jesli jest umowa zawarta do
    2004r. a nie opłace w terminie raty czy mogę jezdzic bez tej raty autem?Czy
    te raty to tylko umowa pomiedzy mną a PZU ?Czy przy zatrzymaniu prze policje
    moge miec nieprzyjemności?
    z gory dziekuję z odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-07-17 15:40:26
    Temat: Re: OC
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    w zasadzie możesz jezdzić, bo według przepisów umowa OC zawirana jest na
    rok, składki sa jedynie rozłożeniem płatności, i nawet gdybyś nie zaplacił
    drugiej raty to odpowiedzialnośc ubezpiecyzciela istnieje nadal, tak jak w
    stosunku do ciebie roszczenie o zapłate drugiej raty. Umowę możesz rozwiąć
    tylko w przypadku sprzedaży auta, zezłomowania, lub zmiany ubezpieczyciela,
    w przypadku sprzedaży istnieje jeszcze chyba 3 miesięczny okres na którym
    może jezdzić nabywca pojazdu, chyba że wcześniej przerejstruje.
    Chociaż policjanci tego nie ruzmieją z uporem sprawdzają opłacanie składek,
    czyli wykonują robotę za ubezpieczyciela, można z nimi śmiało polemizować,
    jak wlepią mandat czy cóś to odwołanie - sprawa wygrana na 100% ! Gwarantuję
    !!
    pozdro
    kiz

  • 3. Data: 2003-07-17 15:50:35
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ppp" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    autem?Czy
    > te raty to tylko umowa pomiedzy mną a PZU ?Czy przy zatrzymaniu prze

    jesli nie bedziesz mial kwitka za zaplacenie kolejnej raty, a na druku oc
    uplynol juz termin zaplaty, to mozesz miec nieprzyjemnosci, takie jakbys nie
    mial oc

  • 4. Data: 2003-07-18 08:50:02
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ppp" <e...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy te raty to tylko umowa pomiedzy mną a PZU ?Czy przy zatrzymaniu prze policje
    >moge miec nieprzyjemności?
    Z zapisu Art. 129. 2. (PoRD) "Policjant [..] jest uprawniony do:
    2) [..]dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego
    ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia ",
    a także ust. 8 lit. c wynika, że wystarczy jedno LUB drugie.
    ==============================
    "kizzi" <k...@w...pl> napisał:

    >w przypadku sprzedaży istnieje jeszcze chyba 3 miesięczny okres
    Dokładnie 30 dni :-)

    Artur Golański

  • 5. Data: 2003-07-18 14:26:00
    Od: "ppp" <e...@p...onet.pl>

    chyba dobrze wszystko zrozumialem i wynika ze moge jezdzic bez zaplaty
    kolejnej raty .tak?
    choc napewno ja zaplace tylko w pozniejszym tewrminie
    dziekuje i pozdrawiam