1. Data: 2004-12-18 08:11:13
Temat:potrącenie pieszego na pasach - jakie konsekwencje?
Od:"załamany" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wieczorem potrąciłem starszą panią na przejściu, przyczyna? - sam do
końca nie wiem, zagapiłem się i za późno zacząłem hamować, było ślisko i
nieudało mi się wyhamować. Osoba starsza koło 80 lat, doznała uszerbku na
zdrowiu, złamanie miednicy i przedramia. Wezwałem pogotowie i policję, byłem
w 100% trzeźwy. Czuję się okropnie, wina leży po mojej stronie. Jakie
czekają mnie konsekwencje? Odebranie prawa jazdy? dożywotnio czy na
określony czas?, jaki wyrok? Odszkodowanie dla osoby poszkodowanej?
Chciałbym wiedzieć co może mnie teraz czekać bo ta niewiedza teraz mnie
wykończy psychicznie...

Pozdrawiam,
załamany beznadziejny kierowca....

2. Data: 2004-12-18 09:04:27
Od:"promyk" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

załamany wrote:
> [...]
> Odszkodowanie dla osoby poszkodowanej? Chciałbym wiedzieć co może
> mnie teraz czekać bo ta niewiedza teraz mnie wykończy psychicznie...

dostaniesz "zawiasy" ale mafia adwokatow pusci Cie w skarpetkach ...

3. Data: 2004-12-18 11:05:55
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "załamany" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Odszkodowanie pokryje OC. Co do kary, to o ile nie byłeś już karany, to
najpewniej zakończy się grzywną i karą w zawieszeniu. Odebranie prawa jazdy
w ogóle może nie nastąpić, jeśli byłeś trzeźwy.

4. Data: 2004-12-18 11:28:11
Od:"Moniuszko" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dostaniesz "zawiasy" ale mafia adwokatow pusci Cie w skarpetkach ...

Zawiasy to za dużo.... ostatnio w Warszawie pewien taxówkach potrącając na
pasach pieszego doprowadzając go przez to do trwałego kalectwa(jechał na
czerwonym świetle i miał 0,5 we krwi) dostał 2 w zawiasach na 3....
Obawiam się, że w tym przypadku gorszy może być proces cywilny o
odszkodowania, ale nie wiem czy przypadkiem nie załatwia tego polisa OC.

5. Data: 2004-12-18 14:12:06
Od:seb <s...@k...to.wie.com> szukaj wiadomości tego autora

Moniuszko napisał(a):

> Obawiam się, że w tym przypadku gorszy może być proces cywilny o
> odszkodowania, ale nie wiem czy przypadkiem nie załatwia tego polisa OC.

Przypadkiem załatwia.

--
seb (frovna <ROT13> ic . cy)
-I zdanżam wszędzie na czas!

6. Data: 2004-12-18 15:32:18
Od:"Roman" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam się, że w tym przypadku gorszy może być proces cywilny o
> odszkodowania, ale nie wiem czy przypadkiem nie załatwia tego polisa OC.
Potrąciłem kiedyś pieszego[z jego winy]. Odszkodowanie z OC to jedno.
Poszkodowany może żądać odszkodowania/renty z powództwa cywilnego. Mało tego
osoby z najbliższej rodziny poszkodowanego które ucierpią z powodu tego
zdarzenia też mogą domagać sie zadośćuczynienia.
Mój wypadek zdarzył sie kilka lat temu i wtedy rozmawiałem z prawnikiem.
Rady jakie mi wtedy udzielono to przede wszystkim: należy okazać
zainteresowanie stanem poszkodowanego, odwiedziny w szpitalu, zaoferowanie
pomocy itp. Oczywiście jeżeli nie ma sprzeciwów ze strony poszkodowanego.
Nie wiem czy byłeś przesłuchiwany.Do przesłuchania dobrze sie przygotuj.
Porządnie przeanalizuj całe zdarzenie. Porozmawiaj z kimś kto dobrze zna
przepisy ruchu drogowego.Policja to docenia podczas składania zeznań . Tak
przynajmniej było w moim przypadku.Uważam ze jako kierowcy kiepsko
traktujemy pieszych jednak piesi też powinni odpowiednio ocenić sytuacje na
drodze zanim skorzystają ze swego pierwszeństwa na przejściu . Kierowca musi
mieć szansę ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A w wypadku kiedy jest ślisko
potrzebuje na to dłuższej drogi. Często o tym zapominają i kierowcy, i piesi
zwłaszcza na początku zimy.
Roman
Adres odspamiony .Usuń:X

7. Data: 2004-12-18 15:35:24
Od:seb <s...@k...to.wie.com> szukaj wiadomości tego autora

Roman napisał(a):

> Potrąciłem kiedyś pieszego[z jego winy]. Odszkodowanie z OC to jedno.
> Poszkodowany może żądać odszkodowania/renty z powództwa cywilnego.

I po to masz ubezpieczenie OC, jeśli sąd cywilny przyzna odszkodowanie
(lub zadośćuczynienie itd.) zapłaci ubezpieczyciel.

> osoby z najbliższej rodziny poszkodowanego które ucierpią z powodu tego
> zdarzenia też mogą domagać sie zadośćuczynienia.

Co za bzdury...

--
seb (frovna <ROT13> ic . cy)
-I zdanżam wszędzie na czas!

8. Data: 2004-12-18 20:19:15
Od:"Tomek" <l...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powinieneś wiedzieć o jeszcze jednej rzeczy. To 80 letnia osoba miała szanse
przezyć jeszcze kilka lat. Była w niezłym stanie fizycznym bo mogła chodzic
samodzielnie po ulicy. Przedwojenny materiał. W tym wieku kości się w zasadzie
nie zrastaja. Czeka ja kilka operacji, jakies próby wszczepienia sztucznego
stawu, o ile znajdą się na niego pieniądze. Tani nie jest. Z reguły w tym
wieku takie obrażenia źle rokują. To znaczy że możliwość wyleczenia jest
minimalna. Ludzie w tym wieku z takimi urazami przeżywaja maksymalnie do roku.
Musisz mieć świadomość życia z tym problemem. Bo życie to nie tylko
konsekwencje prawne ale i moralne. Tomek