    From: "Roman" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie pieszego na pasach - jakie konsekwencje?
    Date: Sat, 18 Dec 2004 16:32:18 +0100
    Sender: t...@o...pl@s9.elementy.pl

    > Obawiam się, że w tym przypadku gorszy może być proces cywilny o
    > odszkodowania, ale nie wiem czy przypadkiem nie załatwia tego polisa OC.
    Potrąciłem kiedyś pieszego[z jego winy]. Odszkodowanie z OC to jedno.
    Poszkodowany może żądać odszkodowania/renty z powództwa cywilnego. Mało tego
    osoby z najbliższej rodziny poszkodowanego które ucierpią z powodu tego
    zdarzenia też mogą domagać sie zadośćuczynienia.
    Mój wypadek zdarzył sie kilka lat temu i wtedy rozmawiałem z prawnikiem.
    Rady jakie mi wtedy udzielono to przede wszystkim: należy okazać
    zainteresowanie stanem poszkodowanego, odwiedziny w szpitalu, zaoferowanie
    pomocy itp. Oczywiście jeżeli nie ma sprzeciwów ze strony poszkodowanego.
    Nie wiem czy byłeś przesłuchiwany.Do przesłuchania dobrze sie przygotuj.
    Porządnie przeanalizuj całe zdarzenie. Porozmawiaj z kimś kto dobrze zna
    przepisy ruchu drogowego.Policja to docenia podczas składania zeznań . Tak
    przynajmniej było w moim przypadku.Uważam ze jako kierowcy kiepsko
    traktujemy pieszych jednak piesi też powinni odpowiednio ocenić sytuacje na
    drodze zanim skorzystają ze swego pierwszeństwa na przejściu . Kierowca musi
    mieć szansę ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A w wypadku kiedy jest ślisko
    potrzebuje na to dłuższej drogi. Często o tym zapominają i kierowcy, i piesi
    zwłaszcza na początku zimy.
    Roman
    Adres odspamiony .Usuń:X