    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poszukiwani
    Date: Thu, 29 Feb 2024 19:07:34 +0100
    <a1qt2jdibxfh.24i46o6a6ons$.dlg@40tude.net>

    W dniu 29.02.2024 o 18:48, J.F pisze:

    > U mnie sędzia poszedl na łatwizne - nie trzeba wysyłac zawiadomienia o
    > drugim terminie, bo wyznaczyl i ogłosil na pierwszym.

    To normalna praktyka, tylko na pierwszym mnie nie było, bo wysłałem
    usprawiedliwienie. Swoją droga to po tym ile się pomyliła w straż
    miejska i i sąd nie dopatrzył teminów, to niezależnie od stanu
    faktycznego powinni powiedzieć - wszyscy się mylimy, pouczenie proponujemy;)

    > W dobie internetu moze i nie trzeba ..

    No właśnie trzeba - mimo że czytam na portalu to dostaję listy z sądu i
    muszę łazić. Co ciekawe części korespondencji nie ma na portalu, część
    jest na portalu ale nie wysłano fizycznie choć powinni - ogólnie burdel
    nieziemski.

    > W zasadzie nie - umowa to umowa :-)

    Ale okoliczności faktyczne mogą się różnić - na przykład ktoś mógł być
    niepoczytalny, komuś mógł nagrać jak mu mówili że żadnego ryzyka nie ma.
    Różnie rzeczy mogły się po drodze zdarzyć, łącznie z tym że może się
    okazać że na przykład zaginęła część dokumentów w bankui bardzo nie na
    rękę byłoby żądać dostarczenia kopii wszystkich:P

    > Pewnie tak, ale z drugiej strony, w popularnych sprawach - jest
    > przepis, jest wykroczenie, ukarać trzeba jest dowód, jest jakiś
    > pieniacz ... i kogo interesuje, co on mówi, ukarać trzeba :-)

    No mniej więcej. Tylko po ten okazuje się że strażnik zeznał że
    oznakowanie pionowe było a nie było, albo strażniczka przed nałożeniem
    mandatu nie zapytała w ogóle o to czy to ja kierowałem i wpisałe że
    złożyłem wyjasnienia, tylko numer wezwania się nie zgadza, bo byłem
    wezwany w innej sprawie i to do niej złożyłem wyjaśnienia (zresztą
    uznane) a nie do przedmiotowej;) Czekam na uzasadnienie czy o tym
    wspomną czy po prostu pominą bo w kopycie wątpliwości nie było:)

    No i jak pisał w sąsiednim wątku Marcin, jeszcze trzeba przypisać winę,
    bo samo złamanie przepisu to ponoć za mało żeby była wina:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!