  • 21. Data: 2023-11-19 06:33:11
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia. U nas był przypadek, że idiota strzelił w
    > kierunku palącej w jego lesie ognisko grupy harcerzy i chyba nie liczył,
    > ze trafi, a trafił zucha w szyję i to tak szczęśliwie, ze pocisk
    > przeszedł pomiędzy tętnicą a kręgosłupem - ze 150 metrów, w nocy i przez
    > krzaki. Nie znając materiałów niem będę się wypowiadał, ale nie uważam
    > tego za całkowicie nieprawdopodobne.

    Przecież już się wypowiadałeś i twierdziłeś że nie wiedzieli że trafili
    człowieka, dlatego nie można twierdzić że nie udzielili pomocy. Popracuj
    nad konsekwencją...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-11-19 06:37:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Karabinu, a nie karabinka (karabinki maja energię wylotową 1~1,5 kJ) i
    > pisałem o blisko 10 km. I nawet bym Ci poszukał, ale pytanie wskazuje na
    > indolencje na poziomie krytycznym.

    Czyli wiesz ale nie powiesz... Typowe.

    > W tym wypadku znaczenie ma amunicja,
    > a nie karabin. Żaden producent amunicji nie robi tabeli balistycznej na
    > dystansy 10 km.

    Ciekawe dlaczego:P

    > Pod adresem https://strzal.pl/rekord-swiata-celny-strzal-na-pona
    d-7-km/
    > znajdziesz informację o celowanym strzale na dystans przekraczający 7
    > km.

    A czym strzelali?

    > U myśliwych popularny jest GECO 9,3x62 Plus 16,5 g, który ma na wylocie
    > 4,5 kJ, podczas gdy typowy wojskowy 7,62 x 54R ma około 3 kJ. Tego
    > wprost się nie przelicza (nie będzie półtorej raza dalej), ale sądzę, że
    > GECO zachowa dalej energię. To może być 8~9 kilometrów. Nie wiem, czy
    > akurat dokładnie 10 km.

    źródełko?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-11-19 07:18:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 06:37, Shrek pisze:

    > źródełko?

    Sam sobie znalazłem:

    http://www.dropslubice.pl/produkty/amunicja-geco-93x
    62-express-165-g-255gr/

    Amunicja GECO 9,3×62 EXPRESS 16,5 g/255gr

    Waga: 16,5 g/255gr

    Prędkość:

    V0= 760m/s V50= 724m/s V100= 689m/s V150= 655m/s V200= 622m/s
    V250 = 591m/s V300 = 560m/s

    Energia:

    E0 = 4765J E50 = 4324J E100 = 3916J E150 = 3539J E200 = 3192J
    E250 = 2882J E300 = 2587J

    Trajektoria:

    50m = -0,2 cm 100m = ? 150m = -5 cm 200m = -15,8 cm 250m = -32,9
    cm 300m = -57 cm

    Po 300 metrach traci niemal połowę energii.

    BTW przechodzisz płynnie od energii zdolnej zabić człowieka do 17J (tyle
    to jest limit na wiatrówki ale też mocniejsze paintballe), od blisko
    10km do "rekord to 7km, czyli blsko" choć to było zapewne z karabinu
    wielkokalibrowego. Wychodzi na to że nawet w swoim mateczniku czyli
    strzelectwie jesteś gaszony przez amatorów i jeszcze się rzucasz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-11-19 11:54:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 06:33, Shrek pisze:

    > Przecież już się wypowiadałeś i twierdziłeś że nie wiedzieli że trafili
    > człowieka, dlatego nie można twierdzić że nie udzielili pomocy. Popracuj
    > nad konsekwencją...

    Nad konsekwencją czego? Chyba Twojej głupoty. Ja nie żyję grupami. Nie
    zapisuję, co kto i kiedy napisał. Usuwam wiadomości starsze, niż kilka
    dni - automatycznie, bo przecież nie będę do tego wracał.

    Tu żadnej konsekwencji zresztą nie ma i być nie może, bo ani wówczas,
    ani obecnie nie mamy dostępu do materiałów z ustaleń, a jedynie
    materiałów prasowych. By postawić komukolwiek zarzut "nieudzielenia
    pomocy" musisz udowodnić, że wiedział, że ktoś tej pomocy potrzebuje, bo
    to przestępstwo umyślne. Jeśli nie możesz udowodnić, to nie znaczy, że
    twierdzisz, że nie wiedział, iż do człowieka strzela. Pomocy potrzebuje
    osoba postrzelona. O ile sobie przypominam tamtą sytuację, to zresztą na
    pomoc w ogóle było zbyt późno, ale nie chce mi się szukać tylko dlatego,
    żeś nagle jakaś wrzutkę z innego wątku zrobił - jak to przeważnie bywa
    bezsensownie i bez bliższego związku z tematem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2023-11-19 12:03:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli wiesz ale nie powiesz... Typowe.

    Wiem, tylko pytający jest na takim poziomie, że nawet nie wie, o co
    pyta. To nie wróży zbyt dobrze wynikowi takiej dyskusji.

    > Ciekawe dlaczego:P

    Bo z tego samego karabinu strzelając różną amunicją dostaniesz różne
    wyniki, a strzelając z różnych karabinów o podobnej długości lufy
    jednakową amunicja dostaniesz ten sam wynik. Dlatego zapytanie o dane
    producenta karabinu świadczy o tym, że nie masz nawet elementarnej
    wiedzy w tym temacie.

    d-7-km/ znajdziesz
    > A czym strzelali?

    Masz ograniczony dostęp do Internetu i liczysz na to, że ja tam na tej
    stronie widzę więcej, niż Ty? Pewnie Cię zaskoczę, ale nie chce mi się
    jeszcze raz czytać tego artykułu, ale jakby z armaty strzelali, to bym
    zapamiętał.

    > źródełko?

    Czego? Danych amunicji? Średnio inteligentna istota sobie znajdzie w
    byle sklepie internetowym z amunicja tabelę balistyczną. Każdy producent
    to publikuje, bo przecież na tej podstawie się amunicję dobiera. Są
    powszechnie dostępne i darmowe kalkulatory, które obliczają to na
    podstawie tych danych producentów, jak nie umiesz sobie sam tabelki
    zinterpretować.

    Jak się na czymś nie znasz, to po prostu się nie wypowiadaj. Ja nie mam
    w "zakresie czynności" edukowania Shreka. Po prostu mi się nie chce, bo
    na to nie zasługujesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-11-19 12:03:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nad konsekwencją czego? Chyba Twojej głupoty. Ja nie żyję grupami. Nie
    > zapisuję, co kto i kiedy napisał.

    Przecież to własnie ty pisałeś, że nie można im postawić zarzutu
    nieudzielenia pomocy bo nie wiedzieli że trafili człowieka, więc się
    zdecyduj nie mógł jednocześnie świadomie strzelać do człowieka i nie
    wiedzieć że postrzelił człowieka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-11-19 12:08:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiem, tylko pytający jest na takim poziomie, że nawet nie wie, o co
    > pyta. To nie wróży zbyt dobrze wynikowi takiej dyskusji.

    Dobra - dawaj tą broń o donośności 10 km - zobaczymy co to i czy nie
    karabin wielkokalibrowy.

    > Bo z tego samego karabinu strzelając różną amunicją dostaniesz różne
    > wyniki, a strzelając z różnych karabinów o podobnej długości lufy
    > jednakową amunicja dostaniesz ten sam wynik.

    A jak nie będą podobnej długości to inny.

    > Masz ograniczony dostęp do Internetu i liczysz na to, że ja tam na tej
    > stronie widzę więcej, niż Ty?

    Przecież to twoja teza że pociski z karabinu mają donośność 10 km - więc
    ty dawaj źródła.

    > Czego? Danych amunicji? Średnio inteligentna istota sobie znajdzie w
    > byle sklepie internetowym z amunicja tabelę balistyczną.

    No to dawaj tą tabelę balistyczną na 10 km inteligencie:P

    Po raz drugi dałeś się ograć na własnym polu...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-11-19 13:27:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.11.2023 o 12:03, Shrek pisze:

    > Przecież to własnie ty pisałeś,

    I stąd się bierze pisanie przez niego głupot. Ma wyjątkowo krótką
    pamięć, nie pamięta nawet tego, co sam pisze i trzeba mu przypominać
    cytatami, co sam napisał, a i tak dalej twierdzi, że on tak nie napisał...
    To jak ma pamiętać jak działa AED, albo czym są "eksplojdy"?
    Wymyśla na bieżąco jakieś teorie z dupy, że skoro koleś tyle kilometrów
    zapierdalał bez wypadku, to znaczy, że zapierdalał bezpiecznie i będzie
    w to brnął do upadłego, bo 50 lat temu przeczytał książkę Zasady i tylko
    tyle z niej zapamiętał:
    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/ksiazka-sobieslaw
    a-zasady-zepsula-kierowcow-w-polsce-dzis-powinni-sie
    -jej-wystrzegac/
    ...i teraz gdzieś mu tam w głowie "dzwoni", ale nie bardzo rozumie o co
    chodzi.
    I tak praktycznie w każdym temacie, w którym próbuje tutaj coś pisać...
    od liczenia konstrukcji hal magazynowych, na amunicji kończąc.
    Gdzieś coś "dzwoni" i wydaje mu się, że się na tym zna i jest ekspertem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2023-11-19 13:43:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 07:18, Shrek pisze:

> [...]
    > wielkokalibrowego. Wychodzi na to że nawet w swoim mateczniku czyli
    > strzelectwie jesteś gaszony przez amatorów i jeszcze się rzucasz.

    17J, to nie energia zdolna zabić człowieka. Jak sam zauważyłeś, jesteś
    amatorem i to, że Ci się wydaje, żeś kogoś zagiął, to skutek absolutnego
    niezrozumienia zagadnienia. Wyrywasz sobie jakieś fragmenty i bez
    znajomości istoty rzeczy, albo nawet pobieżnego zrozumienia, o czym ktoś
    pisze "odkrywasz" mądrości. To mniej więcej, jak z kabaretem. Oni tam
    mądrości nie mówią, ale poprawiają humor. To jedyny powód, że w ogóle
    się z Tobą wdaje w te głupie dyskusje.

    Ja Ci tylko - jako drogę do dalszego pogłębienia przez Ciebie tematu i
    samodoskonalenia - podpowiem, że zdolność zabicia człowieka poza energią
    pocisku wynika z kilku innych czynników. Do tego jest cały skrypt, z
    którego generalnie wynika że i tak nie wiadomo. Ale przynajmniej
    będziesz wiedział, jak bardzo "nie wiadomo". Po za tym ranić
    przypadkowych ludzi spacerujących po lesie czy polu też nie należy,
    nawet jeśli w konsekwencji przeżyją. Cały szereg różnych badań tu
    prowadzono - w zależności od tego, co chciano odkryć. Jest przykładowo
    coś takiego, jak "obalenie" i tu co pakt militarny, to inne dane. Układ
    Warszawski (i obecnie Rosja) mają inny pogląd na ten temat, zaś NATO
    inny - poszukaj, ale tam nie ma akurat energii, a jest strumień energii
    - kolejne pojęcie do przyswojenia dla Ciebie. Czy to oznacza, ze któraś
    ze stron się myli?

    Zastanawiałeś się kiedykolwiek jaka jest idea stosowania amunicji
    podkalibrowej? Czemu nie pytają producenta armaty, jak daleko pocisk
    taki doleci? Albo czemu noszenie amunicji FJM nie jest najszczęśliwszym
    pomysłem, choć czasem się tak robi? Albo czemu wojsko w pociskach
    karabinowych używa penetratorów?

    Równie dobrze moglibyśmy zbadać, na jakim dystansie pocisk będzie mieć
    2,5 J. Napisałem o 17 J, bo to może spowodować bardzo ciężkie obrażenia
    ciała, co nie znaczy, że 2 J nie. 2 J, to większość pistoletów
    pneumatycznych na CO2 ma na wylocie lufy - choć piszą, że "ma energie do
    17 J", bo to ładnej wygląda i jest prawda. Czy uważasz za zasadne
    ostrzeliwanie nim przechodniów - przecież nie mają 17 J. Te na kulki BB,
    to miewają często poniżej Jula zresztą, a szybę potrafią rozbić.

    Co do "mocniejszych paintballe" to oczywiście, że są. Tyle, że w Polsce
    wymagają rejestracji, a w takiej Słowacji nie - niezależnie od mocy.
    Sporo krajów przykładowo rejestruje powyżej 25 J i sporo osób złapało
    się na tym, że stamtąd przywieźli do Polski i się tu okazało, że nie
    zarejestrowali, a powinni - stąd to akurat pamiętam. I to jest argument
    za tym, by kupować u krajowego dostawcy, a nie że 25 J jest jakoś
    szczególnie bardziej "śmiertelne" od 17 J. Warto zwrócić uwagę w wypadku
    karabinka, czy ma polską instrukcję, bo jeśli nie ma, to nie wykluczone,
    że nie jest na polski rynek certyfikowany. No i by nie kombinować przy
    zaworkach, bo one czasem są robione na różne rynki i na polski mają
    ograniczenie 17 J ze względów prawnych, a nie technicznych. Odkrycie
    możliwości podniesienia tej energii - opisywane tu i ówdzie w Internecie
    - pomija ten drobny acz krytycznie istotny - w mojej ocenie - aspekt
    sprawy. Autorzy zapominają, że budowa broni wymaga koncesji i można
    dostać za to wyrok, jak za wyrób broni palnej. Ale co to ma do
    zagrożenia dla ludzi?

    Teraz poszukaj sobie uzasadnienia do naszej ustawy i będziesz wiedział,
    czemu akurat u nas przyjęto 17 J. Napisał bym Ci to, ale wówczas nie
    docenisz tej informacji i na pewno każesz mi kolejnego źródła szukać - a
    nie chce mi się, bo to w ogóle w omawianym przez nas zagadnieniu
    nieistotne. Po za tym, jak sobie poszukasz, z czego to wynika, to nie
    będziesz miał czasu na pisanie kolejnych farmazonów i nie będziesz mnie
    prowokował do odpisywania Ci - co jest moją słabością.

    Zauważam tu mój sukces, że jednak potrafiłeś sobie znaleźć sam
    "literaturę" do amunicji, ale już nie zastanowiłeś się, czemu akurat o
    tym naboju pisałem, albo z jakiej to broni producent wystrzelił, że
    dostał taki wynik - o co pierwotnie pytałeś. Teraz to jakby mniej ważne
    się stało? Dostrzegam lekką poprawę w Twojej znajomości tematu, ale
    teraz się zastanawiam, czy ten fragmencik zrozumiałeś, czy nawet nie
    dostrzegłeś jego złożoności i wagi.

    Cały problem w tym zagadnieniu jest taki, że nikt nie bada lotu pocisku
    na takie dalekie dystanse, bo poza Tobą nikogo to nie interesuje. I tak
    się trafić nie da. Zagadnienie fizyki lotu pocisku jest na tyle złożone,
    że oczywiście możemy sobie to teoretycznie poobliczać, ale te nasze
    teorie należałoby jakoś w praktyce weryfikować. Skoro w przywołanym
    przeze mnie artykule trafili w tarczę pociskiem, to należałoby
    wnioskować, że pocisk jeszcze nie koziołkował i tarczę przebił. Amunicja
    kbks przykładowo zaczyna koziołkować tak gdzieś przy 100 metrach. Są
    lepsze, są gorsze wyniki. Ale jak nie masz jakiegoś wypasionego kbks
    oraz amunicji, to na 100 metrów już owalne przestrzeliny dostaniesz. Czy
    to oznacza, że staniesz sobie na 100 metrach i będziesz spokojny, że jak
    nawet trafi, to nic nie zrobi?

    Skoro trafiają, to dolatuje. Pneumat kółeczka w kartonowej tarczy
    wycina, to przy 17 J powinien i pocisk wyciąć - i dlatego tę wartość
    przywołałem. Sądzę, że i przy 2 J wytnie, ale nie badałem, to nie wiem.
    Może i bym zbadał - bo to w ogródku mogę zrobić, ale zaraz zaczniesz
    pajacować, że może karton za gruby, albo skąd wiem, że mój karabinek ma
    17 J, a nie 18 albo 15. Zimno jest i po prostu mi się nie chce.

    Czy pocisk przy 17 J by zabił? Nie wiem. Do wybicia oka 0,5 J wystarczy.
    Wolno wybijać przechodniom oczy? Piszesz, że on pewnie z
    wielkokalibrowego strzelali. A zastanowiłeś się, jaka to będzie różnica?
    Pomyśl czemu czołgi nie strzelają amunicją podkalibrową na 2 kilometry,
    tylko mają amunicje kumulacyjną? Podkalibrową łatwiej trafić, bo
    szybciej leci. Shreka nie zapytali, to nie wiedzą. Ja im nie mówię, bo
    wiem, czemu i że samo trafienie nie jest sukcesem.

    Io nie jest to powszechna wiedza. Niemcy przykładowo nie zrozumieli tego
    i do naszych Ur-ów robili amunicje z pociskiem przeciwpancernym
    wyposażonym w penetrator. Czy inżynierów niemieckich uważasz za idiotów?
    Nikt wszystkiego nie wie, tylko mądrzy ludzie o tym wiedzą, a idiotom
    się wydaje, że wiedzą wszystko.

    O tych 10 kilometrach się mówi na szkoleniach czy spotkaniach nie po to,
    by ktoś to zbadał, tylko po to, by uświadomić młodsze pokolenie, że jak
    nie skontrolują pocisku, to on może gdzieś daleko komuś krzywdę zrobić.
    Co Ci przyjdzie z informacji, że ten pocisk będzie miał 17 J (nie wiem,
    czemu tyle, ale coś tu wpisać musiałem) na dystansie 8357,276 metra?
    Pewnie jakbym się uparł, to bym to policzył. Trze ba pracę oporów
    powietrza oszacować, a ta od prędkości zależy oraz od tego, czy mamy
    przepływ laminarny, czy turbulentny. Chcesz zakazać pobytu ludzi w takim
    promieniu od strzelca? A jak się wilgotność powietrza zmieni? Lufa
    będzie brudniejsza? Wiatr od pleców zawieje? To będziesz teraz
    postulował zwiększenie tego promienia? Zmniejszenie? Po prostu jesteś na
    tyle nieświadomy tematu, że nie dostrzegasz w ogóle wagi tych liczb.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-11-19 13:44:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 12:08, Shrek pisze:

    > Po raz drugi dałeś się ograć na własnym polu...

    Odpisałem Ci obszernie pod drugą Twoją wypowiedzią, to ne będę tu
    kopiował. To, ze dwa razy napiszę, żeś niezbyt mądry ne zmieni tego faktu.
    --
    (~) Robert Tomasik