  • 81. Data: 2018-03-05 17:49:16
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: m <m...@g...com>

    > I cóż złego wypisuję?

    Naprawdę uważasz że można go w tych okolicznościach uznać za
    przewoźnika? Przecież żadnej definicji przewoźnika nie pasuje. W sposób
    oczywisty nie pasuje.

    > Albo był właścicielem plecaka, albo przewoźnikiem.
    > Nie drogowym, bo pewnie licencji nie miał.

    Trochę się widać pogubiłem w podwątkach, ale właściciel to skąd się
    tutaj pojawił?

    p. m.

  • 82. Data: 2018-03-05 18:37:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robert tak nie uważa. Robert jedynie zwrócił uwagę na fakt, że jest to
    > niesprawdzalne w praktyce i tyle.

    Nie no skąd. Pewnie nie Robert napisał " Masz tam gdzieś w
    rozporządzeniu, że ma podać prawdziwy powód?"

    > Bo taka jest praktyka. A praktyka wynika z prostego wniosku, ze jak nie
    > masz nic nielegalnego, to Ci nie będzie przeszkadzać, a jak masz, to i
    > tak trzeba przeszukać.

    Złote kulsonie myśli. Jak nie masz nic do ukrycia to w czym problem,
    żeby ci kulson łapy w spodnie wkładał. Zatrzymałeś się mentalnie w komunie?

    > Za ćwierć wieku może kilka razy musiałem to jakoś
    > tak urzędowo robić. Zazwyczaj proszę o pokazanie i każdy sam pokazuje.

    I jakby się grzecznie spytali czy mogą numer ramy sprawdzić, to by
    zapewne nie dość, że bez probleu to zrobili, to pewnie usłyszeliby dobre
    słowo, że się interesują. Niestety przekracza to ich zrozumienie.

    Shrek

  • 83. Data: 2018-03-05 18:38:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mogli i dl tego uważam, że podawanie tego obowiązku jest bez sensu.
    > Można wymyślić cokolwiek w praktyce. Nikt na chybił /trafił plecaków nie
    > przegląda i pewnie jakiś powód mieli.

    No ci akuart przeglądali i powód podali, więc jest znany. Wychodzi, że
    oskarżasz kolegów o mijanie się z prawdą, albo że jednak na chybił
    trafił lubią ludziom w spodniach czegoś szukać.

    Shrek

  • 84. Data: 2018-03-05 21:12:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 17:49, m pisze:

> [...]
    > oczywisty nie pasuje.

    > Trochę się widać pogubiłem w podwątkach, ale właściciel to skąd się

    Z rozporządzenia. Tam jest, że ładunek przegląda się przy
    przedstawicielu przewoźnika albo właścicielu. Ktoś podniósł, skąd się
    weźmie ten przedstawiciel przewoźnika, to mu wyjaśniłem, ze sam
    rowerzysta może nim ewentualnie być. To zaczęło się, ze nie jest
    przewoźnikiem. A moim zdaniem jeśli paczka nie jego, to jest
    przewoźnikiem. Bo jak jest właścicielem, to w ogóle problem nie istnieje.

  • 85. Data: 2018-03-05 21:19:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 18:37, Shrek pisze:

    dniu 05.03.2018 o 17:00, Robert Tomasik pisze:

    > Nie no skąd. Pewnie nie Robert napisał " Masz tam gdzieś w
    > rozporządzeniu, że ma podać prawdziwy powód?"

    A masz? To z założenia jest niezbyt mądrze po prostu napisane i próbuję
    Ci uzmysłowić to. Podejrzenie popełnienia przestępstwa jest przesłanką z
    kpk wszczęcia postępowania. Policjant ma podać powód interwencji. W
    praktyce przeważnie są to takie trochę nieuchwytne powody. Powiesz
    facetowi, że go kontrolujesz, bo wygląda podejrzanie?

    > Złote kulsonie myśli. Jak nie masz nic do ukrycia to w czym problem,
    > żeby ci kulson łapy w spodnie wkładał. Zatrzymałeś się mentalnie w komunie?

    Może.

    > I jakby się grzecznie spytali czy mogą numer ramy sprawdzić, to by
    > zapewne nie dość, że bez probleu to zrobili, to pewnie usłyszeliby dobre
    > słowo, że się interesują. Niestety przekracza to ich zrozumienie.

    Ty naprawdę sądzisz, ze w etui roweru szukali?

  • 86. Data: 2018-03-05 21:29:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 18:38, Shrek pisze:

    > No ci akuart przeglądali i powód podali, więc jest znany. Wychodzi, że
    > oskarżasz kolegów o mijanie się z prawdą, albo że jednak na chybił
    > trafił lubią ludziom w spodniach czegoś szukać.

    I Ty mnie beton zarzucasz :-)

    Po raz kolejny Ci wyjaśniam, że powód jest potrzebny do legalnego
    rozpoczęcia sprawdzenia, zaś sprawdzenie zawsze możesz w całości zrobić,
    bo nie ma prawnego uzależnienia jego zakresu od celu (inaczej jest w
    kpk). Może powinno być, ale nie ma i nigdy nie było w ciągu ostatnich
    kilkudziesięciu lat.

    Z faktu, że szukali w etui wnoszę, że faktycznie mieli więcej tych
    powodów, niż tylko kradzieże rowerów, a podali jeden, bo ustawa nie
    wymaga podania wszystkich. Nie podali prawdziwego powodu przeszukania
    etui i nadal chcę Ci uzmysłowić, że jest to zgodne z prawem.

  • 87. Data: 2018-03-05 21:32:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A masz?

    Weź ty się zdecyduj. Bo co post zmieniasz zdanie.

    > Może.

    No to dobre czasy dla ciebie wracają. Chyba że robiłeś we firmie przed
    89, to wtedy słabo, bo prawdziwych komuszych milicjantów to nie lubą
    teraz. Za to jak już cie polubią to ci się współpraca z nowymi
    prokuratorami powinna spodobać. Można stawiać zarzuty z dupy, wsadzać
    ręce w spodnie postronnym ludziom, kłamać co do powodów kontroli, bo
    minister jak pisał, że należy podać powód, to nie napisał że prawdziwy.
    Ty na serio takie bzdury piszesz pod swoim nazwiskiem, czy jakiegoś
    kumpla z roboty chcesz wrobić?

    > Ty naprawdę sądzisz, ze w etui roweru szukali?

    Ja? Nie. To oni pieprzyli, że roweru szukają.

    Shrek

  • 88. Data: 2018-03-05 22:41:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Wątpię. Znajdź. UB zlikwidowano w latach 50-tych.

    A ja nie, bo takie ciekawe stwierdzenie pierwszy raz spotkałem
    więc zapamiętałem jak i człowieka który go napisał.
    A że mentalnie z poglądami siedzisz w czasach UB to już kto
    inny ci napisał. Też mu argumentów zbrakło czy faktycznie
    jednak takie teksty sprzed dwu epok walisz a potem się dziwisz
    reakcji ludzi na nie?

    Pozdrawiam

  • 89. Data: 2018-03-05 22:52:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 22:41, RadoslawF pisze:

> [...]
    > inny ci napisał. Też mu argumentów zbrakło czy faktycznie
    > jednak takie teksty sprzed dwu epok walisz a potem się dziwisz

    Stwierdzam fakt i tyle. Mozesz uważać, że jest inaczej, jak nie chcesz
    oczywitych rzeczy widzieć.

  • 90. Data: 2018-03-06 00:14:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Stwierdzam fakt i tyle. Mozesz uważać, że jest inaczej, jak nie chcesz
    > oczywitych rzeczy widzieć.

    Jak na razie to ty nie chcesz oczywistych faktów dostrzegać i na
    siłę zaklinasz rzeczywistość. Na co już kilka osób uwagę ci
    zwróciło. Jak widać nieskutecznie.