  • 1. Data: 2018-03-01 08:50:39
    Temat: 62 lata
    Od: Shrek <...@w...pl>

    62 lata potrzeba, żeby przeczytać wszystkie akty prawne z odnośnikami
    wydane w 2017 roku:

    https://ceo.com.pl/62-lata-potrzeba-przeczytanie-ust
    aw-rozporzadzen-wydanych-2017-r-43292

    A potem ci mówią, że nieznajomość prawa szkodzi. I jeszcze będą
    twierdzić, że nikt ci nie kazał całego prawa czytać, mogłeś tylko tm co
    akurat złamałeś. Ba, nawet nie musisz go znać, wystarczy go nie naruszać;)

    Dodać należy że część z odnośników jest płatna i chroniona prawami
    autosrskimi.

    Shrek

  • 2. Data: 2018-03-01 09:33:17
    Temat: Re: 62 lata
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.03.2018 o 08:50, Shrek pisze:
> [...]
    > akurat złamałeś. Ba, nawet nie musisz go znać, wystarczy go nie naruszać;)
    >
    > Dodać należy że część z odnośników jest płatna i chroniona prawami

    Ba, są tacy nawet p.(t.)osłowie którzy twierdzą że oni nie muszą czytać
    tego nad czym głosują, wystarczą im wytyczne partii. Jeżeli dobrze
    pamiętam to coś takiego twierdził poseł Wipler ok 10 lat temu.

    Czyli reasumując: poseł nie czyta, obywatel nie czyta. Policjanci i inni
    egzekwujący przepisy nie czytają, tylko posługują sie okólnikami
    komendanta. Jeżeli sprawa trafi do sądu, to prawdopodobnie przeczyta
    prokurator, sędzia, adwokat, ale i tak przecież mogą twórczo podejść do
    przepisu i zastosować interpretację wypaczającą. Prawdziwy prawodawca
    (czyli ludzik w kancelarii odpowiedniego ministra) tworzy sobie a muzom.

    p. m.

  • 3. Data: 2018-03-01 10:07:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > akurat złamałeś. Ba, nawet nie musisz go znać, wystarczy go nie naruszać;)
    >
    > Dodać należy że część z odnośników jest płatna i chroniona prawami

    Ale to bez sensu jest, bo na tej zasadzie można wziąć dowolną
    publikację naukową, niechby miała 2 str. na krzyż i zawierała 4
    odnośniki, po czym okaże się, że musisz przeczytać kilkaset milionów
    innych publikacji i drugie tyle książek, bo gdzieśtam zawsze do
    dowolnej z nich jest odwołanie.

    Na tej samej zasadzie w kategorii towarzyskiej, od dowlonej osoby
    spośród 6 miliardów osób, dzielą Cie tylko 2 osoby (czy ile tam tego
    było).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-03-01 10:11:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na tej samej zasadzie w kategorii towarzyskiej, od dowlonej osoby
    > spośród 6 miliardów osób, dzielą Cie tylko 2 osoby (czy ile tam tego
    > było).

    Sześć.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-03-01 10:13:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to bez sensu jest,

    Bez sensu czy nie, skoro masz obowiązek znać prawo, to masz obowiązek
    znać również odnośniki. Skoro są powołane wprost w rozporządzeniu. Ba,
    czasem stanowią sens rozporządzenia. Dodać należy, że część tych
    odnośników, nie dość że płatna, to jeszcze w języku obcym.

    > Na tej samej zasadzie w kategorii towarzyskiej, od dowlonej osoby
    > spośród 6 miliardów osób, dzielą Cie tylko 2 osoby (czy ile tam tego
    > było).

    6 osób.

    Shrek

  • 6. Data: 2018-03-01 10:29:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Bez sensu czy nie, skoro masz obowiązek znać prawo, to masz obowiązek

    E-e. Mysisz znać tylko te, które dotyczą tego co w danym momencie
    robisz (biernie czy czynnie), a nie wszystkich możliwych działań i
    zależności przewidzianych prawem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-03-01 10:46:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > E-e. Mysisz znać tylko te, które dotyczą tego co w danym momencie
    > robisz (biernie czy czynnie), a nie wszystkich możliwych działań i
    > zależności przewidzianych prawem.

    A skad wiesz, że pozostałe Ciebie nie dotyczą, skoro ich nie znasz?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 8. Data: 2018-03-01 10:47:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > E-e. Mysisz znać tylko te, które dotyczą tego co w danym momencie
    > robisz (biernie czy czynnie), a nie wszystkich możliwych działań i
    > zależności przewidzianych prawem.

    Eee. A skąd masz wiedzieć które akurat dotyczą tego co akurat robisz? Ok
    rozumiem, że czynisz niebezpieczne i bezpodstawne założenie, że można
    przeczytać tytuły i ustawodawca już tak to zorganizował, że ci
    wystarczy. Zakładając, ze w swoim mylnym bęłdzie masz rację to jadąc do
    pracy samochodem powinieneś znać co najmniej:

    Kodeks cywilny,

    Kodeks wykroczeń,

    Kodeks Karny,

    Pord wraz z odnośnikami jak na przykład rozporządznie o długiej nazwie o
    znakach i sygnałach, Konwencję Wiedeńską, która jest aktem nadrzędnym,
    tylko kulson tego nie ogarnia, więc i konstytucję, gdzie jest to
    opisane, opinię prawną Gddkia o pierwszeńtwie rowerzystów na
    przejazdach, która jest odmienna od tego co napisano w PoRD, wykaz dróg
    publicznych, żebyś wiedział czy na skrzyżowaniu masz patrzeć na znaki
    czy nie bo to skrzyżowanie to wcale nie jest skrzyżowanie nie
    skrzyżowanie i pewnie w cholere innych

    Ustawę o policji, żebś wiedział co im wolno a co ty musisz,
    rozporządzenie jak wygląda zatrzymanie pojazdu

    Rozp o ochronie p.poż obiektów i terenów,

    Zapewne coś o sygnałach alarmowych i mobilizacjji w czasie wojny, żeby
    wiedzieć, że jak syreną wyją to święto państwowe, a jak nie święto to
    gdzie się i czy wogole się zgłosić, i czy nie trzeba do schronu się
    chować (btw - pewnie w jakimś rozporządzeniu czy ustawie o ochronie
    cywilnej jest kto wie gdzie jest schron;)

    Pewnie coś o ochronie zdrowia, epidemiach itp,

    Kodeks pracy, no bo w końcu do pracy jedziesz

    i bóg jeden wie co jeszcze się pochowało w różnych ustawach i
    rozporządzenniach;)

    Shrek

  • 9. Data: 2018-03-01 11:03:52
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > E-e. Mysisz znać tylko te, które dotyczą tego co w danym momencie
    > robisz (biernie czy czynnie), a nie wszystkich możliwych działań i
    > zależności przewidzianych prawem.

    Z tytułu zamieszkiwania musisz znać:
    - prawo budowlane (czy mieszkanie/dom spełnia wymagania ustawy, są
    pozwolenia na zamieszkiwanie/remonty itp)
    - prawo gazowe (czy urządzenia gazowe są podłączone, użytkowane zgodnie
    z ustawą, rozporządzeniami itp)
    - prawo energetyczne (czy instalacja elektryczna jest zgodna z
    aktualnymi wymaganiami ustawy/rozporządzeń itp)
    - prawo lokalowe
    - prawo podatkowe (czy zapłaciłeś wszystkie wymagane podatki)
    - kodeks postępowania karnego (aby wiedzieć kogo można wpuścić do
    mieszkania)
    - kodeks cywilny (prawa właściciela, posiadacza)
    - inne, które nie przyszły mi do głowy

    Jak powyższe poznasz, możesz wtedy zacząć żyć we własnym mieszkaniu
    zgodnie z obowiązującym prawem. Oczywiście pamiętać należy o
    nowelizacjach - wszak nasze posły cały czas coś tam produkują dla
    naszego dobra.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 10. Data: 2018-03-01 11:11:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-01, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A skad wiesz, że pozostałe Ciebie nie dotyczą, skoro ich nie znasz?

    A dotyczą?

    --
    Marcin